Základní škola Český Krumlov, Za Nádražím 222
Učební osnovy
6. ročník
Český jazyk a literatura
Komunikační a slohová výchova
Očekávané výstupy | Učivo | ||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
žák:
|
Vypravování - přímá řeč Popis Zpráva a oznámení Práce s textem - výpisky z textu Dopis |
||||||||||
Komentář | |||||||||||
Zařazování DÍLEN PSANÍ |
|||||||||||
Průřezová témata | Přesahy do | Přesahy z | |||||||||
Výchova k občanství 6. ročník Vztahy mezi lidmi |
Jazyková výchova
Očekávané výstupy | Učivo | ||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
žák:
|
Stavba slova Tvarosloví - ohebné slovní druhy Stavba věty jednoduché Pravopis |
||||||||||
Metody | Postupy | Formy práce | |||||||||
výukové programy a testy na PC
výukové programy a internet
|
Literární výchova
Očekávané výstupy | Učivo | ||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
žák:
|
Literární druhy: epika, lyrika, drama |
||||||||||
Komentář | |||||||||||
Mimočítanková četba + zápisy ve čtenářských denících, popř. ve čtenářských portfoliích
|
|||||||||||
Průřezová témata | Přesahy do | Přesahy z | |||||||||
Dějepis 6. ročník Starověké Řecko a Řím |
Výchova k občanství 6. ročník Vztahy mezi lidmi |
||||||||||
Metody | Postupy | Formy práce | |||||||||
práce s informacemi internet, encyklopedie, odborná literatura, učebnice, časopisy, knihovny skupinová práce
|
Dílna čtení
Očekávané výstupy | Učivo | ||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
žák:
|
Práce s vlastními knihami |
||||||||||
Komentář | |||||||||||
Vytváření čtenářského portfolia |
Recitace
třídní kola v 6. roč. (v ostatních ročnících - po domluvě)
OČJ
školní kolo pro žáky 8. - 9. ročníku
Klíčové kompetence
Kompetence k učení
- 9. Hledá silné a slabé stránky své práce, poučí se z nezdaru, přijímá rady ke zlepšení i kritiku.
Kompetence komunikativní
- 5. Svou myšlenku, svůj prožitek nebo příběh podává písemně s jasnou logikou.
Kompetence sociální a personální
- 5. Dodržuje zásady slušného a společenského chování, vhodně a taktně jedná přiměřeně situaci.
- 5. Ovládá své emoce, naslouchat druhým, uznat své chyby a říci i nepříjemné věci slušně.
Kompetence občanské
- 9. Při rozhodování o společných záležitostech hledá přijatelná řešení pro všechny; při hlasování se snaží, aby se ostatní necítili ukřivděni.