Základní škola Český Krumlov, Za Nádražím 222
Učební osnovy
6. ročník
Dějepis
Úvod do učiva dějepisu
Očekávané výstupy | Učivo | ||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
žák:
|
význam zkoumání dějin, pojmy HISTORIE, ARCHEOLOGIE |
||||||||||
Průřezová témata | Přesahy do | Přesahy z | |||||||||
Zeměpis 6. ročník Země jako vesmírné těleso Zeměpis 6. ročník Kartografie a geografické informace |
Výchova k občanství 6. ročník Vztahy mezi lidmi |
Pravěk
Očekávané výstupy | Učivo | ||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
žák:
|
dělení pravěku podle používaného materiálu |
||||||||||
Průřezová témata | Přesahy do | Přesahy z | |||||||||
Fyzika 6. ročník Měření času Zeměpis 6. ročník Kartografie a geografické informace |
Nejstarší starověké státy
Očekávané výstupy | Učivo | ||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
žák:
|
Egypt, Mezopotámie, Indie, Čína - přínos těchto národů pro vývoj civilizace |
||||||||||
Komentář | |||||||||||
základní zeměpisné údaje o státě: světadíl, velké řeky |
|||||||||||
Průřezová témata | Přesahy do | Přesahy z | |||||||||
Matematika 6. ročník Krychle a kvádr Fyzika 6. ročník Měření délky Zeměpis 6. ročník Kartografie a geografické informace |
Výchova k občanství 6. ročník Vztahy mezi lidmi |
Starověké Řecko a Řím
Očekávané výstupy | Učivo | ||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
žák:
|
řecké státy a jejich civilizační přínos pro Evropu |
||||||||||
Průřezová témata | Přesahy do | Přesahy z | |||||||||
Matematika 6. ročník Trojúhelník Zeměpis 6. ročník Kartografie a geografické informace Tělesná výchova 6. ročník Atletika |
Výchova k občanství 6. ročník Vztahy mezi lidmi Český jazyk a literatura 6. ročník Literární výchova |
Klíčové kompetence
Kompetence k učení
- 9. Aktivně vstupuje do výuky, hledá souvislosti mezi novými a již osvojenými poznatky a doplňuje si informace z dalších zdrojů.
- 9. Využívá různé zdroje informací, porovnává je podle důležitosti a vypracuje zadaný úkol.
Kompetence sociální a personální
- 5. Dodržuje zásady slušného a společenského chování, vhodně a taktně jedná přiměřeně situaci.
- 5. Ovládá své emoce, naslouchat druhým, uznat své chyby a říci i nepříjemné věci slušně.