Základní škola Český Krumlov, Za Nádražím 222
Učební osnovy
7. ročník
Výchova k občanství
Člověk mezi lidmi
Očekávané výstupy | Učivo | ||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
žák:
|
Člověk je tvor společenský - vliv rodiny, sociální skupiny - škola, parta, vrstevníci Komunikace - verbální, neverbální Etika - zásady společenského chování |
||||||||||
Průřezová témata | Přesahy do | Přesahy z | |||||||||
Český jazyk a literatura 7. ročník Jazyková výchova Anglický jazyk 7. ročník Země, ve které žiji Dějepis 7. ročník Vznik a vývoj českého státu do konce 13.století Hudební výchova 7. ročník Poslechové činnosti |
Konverzace v anglickém jazyce 7. ročník Země, ve které žiji Dějepis 7. ročník Velké říše raného středověku Anglický jazyk 7. ročník Země, ve které žiji Dějepis 7. ročník Vznik a vývoj českého státu do konce 13.století Dějepis 7. ročník Český stát ve 14.-16. století |
Kultura
Očekávané výstupy | Učivo | ||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
žák:
|
Kultura - duchovní a hmotná, umění - pojem krása, kýč x vkus, architektonické styly - stavby, díla, umělci UNESCO - ochrana kulturních památek, památná a zajímavá místa Média Víra a náboženství
|
||||||||||
Průřezová témata | Přesahy do | Přesahy z | |||||||||
Český jazyk a literatura 7. ročník Literární výchova Český jazyk a literatura 7. ročník Jazyková výchova Anglický jazyk 7. ročník Země, ve které žiji Dějepis 7. ročník Český stát ve 14.-16. století Dějepis 7. ročník Vznik a vývoj českého státu do konce 13.století Dějepis 7. ročník Velké říše raného středověku Hudební výchova 7. ročník Poslechové činnosti |
Konverzace v anglickém jazyce 7. ročník Země, ve které žiji Dějepis 7. ročník Velké říše raného středověku Anglický jazyk 7. ročník Země, ve které žiji Zeměpis 7. ročník Regiony světa Dějepis 7. ročník Vznik a vývoj českého státu do konce 13.století Dějepis 7. ročník Český stát ve 14.-16. století |
||||||||||
Metody | Postupy | Formy práce | |||||||||
výukové programy a testy na PC výukové programy vyhledávání na internetu výukové programy a internet
|
Přírodní bohatství
Očekávané výstupy | Učivo | ||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
žák:
|
Obec, region, země + město Český Krumlov
|
||||||||||
Průřezová témata | Přesahy do | Přesahy z | |||||||||
Český jazyk a literatura 7. ročník Literární výchova Český jazyk a literatura 7. ročník Jazyková výchova Anglický jazyk 7. ročník Země, ve které žiji Dějepis 7. ročník Vznik a vývoj českého státu do konce 13.století Dějepis 7. ročník Velké říše raného středověku Hudební výchova 7. ročník Poslechové činnosti |
Konverzace v anglickém jazyce 7. ročník Země, ve které žiji Dějepis 7. ročník Velké říše raného středověku Český jazyk a literatura 7. ročník Jazyková výchova Anglický jazyk 7. ročník Země, ve které žiji Zeměpis 7. ročník Regiony světa Dějepis 7. ročník Vznik a vývoj českého státu do konce 13.století |
Majetek a vlastnictví
Očekávané výstupy | Učivo | ||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
žák:
|
Naše potřeby - primární (biologické) a sekundární (ostatní) Majetek a vlastnictví - druhy majetku a způsoby jeho nabývání
|
||||||||||
Průřezová témata | Přesahy do | Přesahy z | |||||||||
Matematika 7. ročník Poměr, přímá a nepřímá úměrnost Dějepis 7. ročník Evropa v době rozvinutého středověku Výchova ke zdraví 7. ročník Mezilidské vztahy a formy soužití |
Člověk a stát
Očekávané výstupy | Učivo | ||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
žák:
|
Formy státu - rozdíl mezi demokracií a totalitou Volební právo, volební systém, Parlament ČR Dokumenty - LZPS, VDLP Práva a povinnosti Státní svátky a významné dny, významné osobnosti naší historie
|
||||||||||
Průřezová témata | Přesahy do | Přesahy z | |||||||||
Zeměpis 7. ročník Regiony světa |
|||||||||||
Metody | Postupy | Formy práce | |||||||||
krátkodobé projekty Práva a svobody - beseda s praktickou ukázkou |
Obrana vlasti
Očekávané výstupy | Učivo | ||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
žák:
|
Tolerance k národnostním menšinám Ochrana obyvatel za mimořádných událostí - varovný signál, komunikace s operačním střediskem Složky obrany státu - Armáda ČR, dobrovolné zálohy a mezinárodní působení AČR jako součásti NATO |
Klíčové kompetence
Kompetence k učení
- 9. Aktivně vstupuje do výuky, hledá souvislosti mezi novými a již osvojenými poznatky a doplňuje si informace z dalších zdrojů.
Kompetence sociální a personální
- 5. Dodržuje zásady slušného a společenského chování, vhodně a taktně jedná přiměřeně situaci.
- 5. Ovládá své emoce, naslouchat druhým, uznat své chyby a říci i nepříjemné věci slušně.
Kompetence občanské
- 9. Aktivně pomáhá slovem i činem potřebným spolužákům i lidem mimo školu.