Základní škola Český Krumlov, Za Nádražím 222
Učební osnovy
7. ročník
Fyzika
Pohyb tělesaDotace učebního bloku:
14
Očekávané výstupy | Učivo | ||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
žák:
|
klid a pohyb těles
|
||||||||||
Komentář | |||||||||||
pokusy: klid a pohyb tělesa |
|||||||||||
Průřezová témata | Přesahy do | Přesahy z | |||||||||
Matematika 9. ročník Rovnice a soustavy rovnic |
Síla. Skládání sil, účinky silDotace učebního bloku:
14
Očekávané výstupy | Učivo | ||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
žák:
|
znázornění síly |
||||||||||
Komentář | |||||||||||
možnost zařadit rozšiřující učivo: Newtonovy zákony těžiště tělesa otáčivé účinky sil => páka, rovnovážná poloha páky, užití páky, kladky |
|||||||||||
Průřezová témata | Přesahy do | Přesahy z | |||||||||
Tělesná výchova 7. ročník Atletika Fyzika 6. ročník Gravitační síla, gravitace |
Deformační účinky sílyDotace učebního bloku:
10
Očekávané výstupy | Učivo | ||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
žák:
|
tlaková síla vztah mezi tlakovou silou, tlakem a obsahem plochy |
||||||||||
Komentář | |||||||||||
pokusy: deformace těles účinkem síly |
|||||||||||
Průřezová témata | Přesahy do | Přesahy z | |||||||||
Fyzika 6. ročník Gravitační síla, gravitace |
TřeníDotace učebního bloku:
4
Očekávané výstupy | Učivo | ||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
žák:
|
třecí síla smykové tření vliv tření v praxi
|
||||||||||
Komentář | |||||||||||
pokusy:dřevěný kvádr opatřený různým materiálem, válečky, smirkový papír, siloměr |
|||||||||||
Průřezová témata | Přesahy do | Přesahy z | |||||||||
Fyzika 6. ročník Gravitační síla, gravitace |
Mechanické vlastnosti kapalinDotace učebního bloku:
16
Očekávané výstupy | Učivo | ||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
žák:
|
opakování - vlastnosti kapalin |
||||||||||
Komentář | |||||||||||
pokusy: tlak v kapalině (Pascalův zákon, hydroulické zařízení), vztlaková síla (Archimédův zákon, plování, potápění a vznášení těles) |
Mechanické vlastnosti plynůDotace učebního bloku:
14
Očekávané výstupy | Učivo | ||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
žák:
|
opakování - vlastnosti plynů
|
||||||||||
Komentář | |||||||||||
pokusy:měření atmosférického tlaku, manometr |
Klíčové kompetence
Kompetence k učení
- 9. Aktivně vstupuje do výuky, hledá souvislosti mezi novými a již osvojenými poznatky a doplňuje si informace z dalších zdrojů.
- 9. Aktivně využívá poznatky a dovednosti jednoho předmětu i v jiných předmětech, při studiu a v běžném životě.
- 9. Hledá silné a slabé stránky své práce, poučí se z nezdaru, přijímá rady ke zlepšení i kritiku.
- 9. Využívá různé zdroje informací, porovnává je podle důležitosti a vypracuje zadaný úkol.
Kompetence sociální a personální
- 5. Dodržuje zásady slušného a společenského chování, vhodně a taktně jedná přiměřeně situaci.
- 5. Ovládá své emoce, naslouchat druhým, uznat své chyby a říci i nepříjemné věci slušně.
Kompetence občanské
- 5. Respektuje pravidla ochrany ŽP (třídí odpady, šetří el. energií, vodou,...).