Základní škola Český Krumlov, Za Nádražím 222
Učební osnovy
7. ročník
Dějepis
Velké říše raného středověkuDotace učebního bloku:
14
Očekávané výstupy | Učivo | ||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
žák:
|
Stěhování národů, rozdělení Slovanů,říše Byzantská, Franská, Arabská, Vikingové, feudalismus a rozdělení společnosti, úloha církve, |
||||||||||
Průřezová témata | Přesahy do | Přesahy z | |||||||||
Český jazyk a literatura 7. ročník Jazyková výchova Výchova k občanství 7. ročník Přírodní bohatství Výchova k občanství 7. ročník Kultura Výchova k občanství 7. ročník Člověk mezi lidmi |
Výchova k občanství 7. ročník Přírodní bohatství Výchova k občanství 7. ročník Kultura |
Vznik a vývoj českého státu do konce 13.stoletíDotace učebního bloku:
12
Očekávané výstupy | Učivo | ||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
žák:
|
nejznámější české pověsti, Sámova říše, Velkomoravská říše,Přemyslovci,kolonizace, rozvoj měst a obchodu |
||||||||||
Průřezová témata | Přesahy do | Přesahy z | |||||||||
Český jazyk a literatura 7. ročník Jazyková výchova Anglický jazyk 7. ročník Země, ve které žiji Výchova k občanství 7. ročník Člověk mezi lidmi Výchova k občanství 7. ročník Kultura Výchova k občanství 7. ročník Přírodní bohatství |
Výchova k občanství 7. ročník Přírodní bohatství Výchova k občanství 7. ročník Kultura Výchova k občanství 7. ročník Člověk mezi lidmi |
Evropa v době rozvinutého středověkuDotace učebního bloku:
8
Očekávané výstupy | Učivo | ||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
žák:
|
vývoj feudální společnosti, naši sousedé a velké evropské státy,románská a gotická kultura,křížové výpravy a rytířství |
||||||||||
Průřezová témata | Přesahy do | Přesahy z | |||||||||
Český jazyk a literatura 7. ročník Jazyková výchova |
Výchova k občanství 7. ročník Majetek a vlastnictví |
Český stát ve 14.-16. stoletíDotace učebního bloku:
10
Očekávané výstupy | Učivo | ||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
žák:
|
Lucemburkové, husitství, Jiří z Poděbrad a Jagellonci |
||||||||||
Průřezová témata | Přesahy do | Přesahy z | |||||||||
Český jazyk a literatura 7. ročník Jazyková výchova Anglický jazyk 7. ročník Země, ve které žiji Výchova k občanství 7. ročník Člověk mezi lidmi Výchova k občanství 7. ročník Kultura |
Výchova k občanství 7. ročník Kultura |
Nové obzory 15.-16. stoletíDotace učebního bloku:
12
Očekávané výstupy | Učivo | ||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
žák:
|
Kolumbus , Vasco da Gama, Magalhaens, kolonie, indiánské říše, humanismus a renesance |
||||||||||
Průřezová témata | Přesahy do | Přesahy z | |||||||||
Český jazyk a literatura 7. ročník Jazyková výchova Zeměpis 7. ročník Regiony světa |
Zeměpis 7. ročník Regiony světa |
Habsburkové na českém trůněDotace učebního bloku:
16
Očekávané výstupy | Učivo | ||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
žák:
|
Nástup Habsburků na český trůn, Rudolf II., české stavovské povstání, Třicetiletá válka, Jan Amos Komenský |
Klíčové kompetence
Kompetence k učení
- 9. Aktivně vstupuje do výuky, hledá souvislosti mezi novými a již osvojenými poznatky a doplňuje si informace z dalších zdrojů.
- 9. Aktivně využívá poznatky a dovednosti jednoho předmětu i v jiných předmětech, při studiu a v běžném životě.
- 9. Hledá silné a slabé stránky své práce, poučí se z nezdaru, přijímá rady ke zlepšení i kritiku.
- 9. Využívá různé zdroje informací, porovnává je podle důležitosti a vypracuje zadaný úkol.
Kompetence sociální a personální
- 5. Dodržuje zásady slušného a společenského chování, vhodně a taktně jedná přiměřeně situaci.
- 5. Ovládá své emoce, naslouchat druhým, uznat své chyby a říci i nepříjemné věci slušně.