Základní škola Český Krumlov, Za Nádražím 222
Učební osnovy
5. ročník
Matematika
Čísla a početní operace v oboru přirozených čísel
Očekávané výstupy | Učivo | ||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
žák:
|
Čísla do 1 000 000 |
||||||||||
Průřezová témata | Přesahy do | Přesahy z | |||||||||
Anglický jazyk 5. ročník Můj domov Přírodověda 5. ročník rozmanitost přírody Přírodověda 5. ročník člověk a jeho zdraví Vlastivěda 5. ročník lidé kolem nás Vlastivěda 5. ročník místo, kde žijeme Výtvarná výchova 5. ročník Svět fantazie Výtvarná výchova 5. ročník Vesmír Pracovní činnosti 5. ročník práce s drobným materiálem Pracovní činnosti 5. ročník konstrukční činnosti Pracovní činnosti 5. ročník příprava pokrmů Informatika 5. ročník Úvod do práce s daty |
Výtvarná výchova 5. ročník Vesmír Výtvarná výchova 5. ročník Člověk |
Závislosti, vztahy a práce s daty
Očekávané výstupy | Učivo | ||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
žák:
|
Práce s daty (jízdní řády, ceníky, apod.) |
||||||||||
Průřezová témata | Přesahy do | Přesahy z | |||||||||
Vlastivěda 5. ročník lidé kolem nás Vlastivěda 5. ročník místo, kde žijeme |
Vlastivěda 5. ročník místo, kde žijeme Vlastivěda 5. ročník lidé kolem nás |
Geometrie v rovině a prostoru
Očekávané výstupy | Učivo | ||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
žák:
|
Přímka, polopřímka, úsečka, rovnoběžky, kolmice |
||||||||||
Průřezová témata | Přesahy do | Přesahy z | |||||||||
Pracovní činnosti 5. ročník práce s drobným materiálem Pracovní činnosti 5. ročník konstrukční činnosti |
Výtvarná výchova 5. ročník Svět fantazie |
Nestandardní aplikační úlohy a problémy
Očekávané výstupy | Učivo | ||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
žák:
|
Slovní úlohy |
Klíčové kompetence
Kompetence k učení
- 5. Pro učení vybírá a využívá vhodné způsoby, metody a strategie.
- 5. Aktivně zasahuje do výuky a při nejasnosti požádá o vysvětlení.
- 5. Uvádí věci do souvislostí, propojuje je do širších celků.
- 5. Zhodnotí výsledky svého učení a posoudí vlastní pokrok.
- 5. Vypracuje jednoduchý úkol s využitím nabídnutých informačních zdrojů.
Kompetence k řešení problémů
- 5. Rozpozná problém a přemýšlí o něm.
- 5. Vyhledává informace vhodné k řešení problému.
- 5. Samostatně řeší problémy, volí vhodné způsoby řešení.
- 5. Snaží se o objektivní zhodnocení úspěšnosti řešení problému jako poučení pro další situace.
Kompetence komunikativní
- 5. V různých zdrojích , které má k dispozici vyhledává informace a si ověřuje, zda jsou informace pravdivé.
- 5. Svou myšlenku, svůj prožitek nebo příběh podává písemně s jasnou logikou.
- 5. Naslouchá promluvám druhých lidí, zapojuje se do diskuze a obhajuje svůj názor.
Kompetence sociální a personální
- 5. Toleruje rozdílnosti, respektuje druhé, vyjádří svůj názor.
Kompetence občanské
- 5. Respektuje přesvědčení druhých lidí.
Kompetence pracovní
- 5. Naplánuje s pomocí učitele postup vedoucí ke splnění úkolu a stanoví čas nutný ke splnění.
- 5. Pro vlastní činnosti vybere z nabídky materiály a nástroje potřebné ke splnění úkolu a připraví je.
- 5. Poznává různé obory lidské činnosti; vysvětlí, v čem spočívá jejich význam, uvědomuje si, jaké pracovní činnosti ho těší, jaké mu jdou dobře, lépe než jiné.
- 5. Vhodným způsobem nabídne vlastní nápad, ocení nové nápady druhých.