Základní škola Český Krumlov, Za Nádražím 222
Učební osnovy
5. ročník
Hudební výchova
vokální činnosti
Očekávané výstupy | Učivo | ||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
žák:
|
pěvecký a mluvní projev - pěvecké dovednosti, hlasová hygiena
|
||||||||||
Průřezová témata | Přesahy do | Přesahy z | |||||||||
Výtvarná výchova 5. ročník Příroda a její proměny Přírodověda 5. ročník člověk a jeho zdraví Přírodověda 5. ročník rozmanitost přírody Vlastivěda 5. ročník místo, kde žijeme Vlastivěda 5. ročník lidé kolem nás |
instrumentální činnosti
Očekávané výstupy | Učivo | ||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
žák:
|
hra na hudební nástroje
|
hudebně pohybové činnosti
Očekávané výstupy | Učivo | ||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
žák:
|
vyjádření hudby pohybem
|
||||||||||
Průřezová témata | Přesahy do | Přesahy z | |||||||||
Přírodověda 5. ročník člověk a jeho zdraví |
poslechové činnosti
Očekávané výstupy | Učivo | ||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
žák:
|
kvality tónů
|
||||||||||
Průřezová témata | Přesahy do | Přesahy z | |||||||||
Výtvarná výchova 5. ročník Vesmír Výtvarná výchova 5. ročník Svět fantazie Výtvarná výchova 5. ročník Svět, ve kterém žijeme Výtvarná výchova 5. ročník Příroda a její proměny |
Klíčové kompetence
Kompetence k učení
- 5. Pro učení vybírá a využívá vhodné způsoby, metody a strategie.
- 5. Aktivně zasahuje do výuky a při nejasnosti požádá o vysvětlení.
- 5. Uvádí věci do souvislostí, propojuje je do širších celků.
- 5. Vypracuje jednoduchý úkol s využitím nabídnutých informačních zdrojů.
Kompetence k řešení problémů
- 5. Snaží se o objektivní zhodnocení úspěšnosti řešení problému jako poučení pro další situace.
Kompetence komunikativní
- 5. V různých zdrojích , které má k dispozici vyhledává informace a si ověřuje, zda jsou informace pravdivé.
- 5. Naslouchá promluvám druhých lidí, zapojuje se do diskuze a obhajuje svůj názor.
Kompetence sociální a personální
- 5. Toleruje rozdílnosti, respektuje druhé, vyjádří svůj názor.
Kompetence občanské
- 5. Respektuje přesvědčení druhých lidí.
- 5. Navrhuje smírné řešení konfliktní situace.
Kompetence pracovní
- 5. Naplánuje s pomocí učitele postup vedoucí ke splnění úkolu a stanoví čas nutný ke splnění.
- 5. Pro vlastní činnosti vybere z nabídky materiály a nástroje potřebné ke splnění úkolu a připraví je.
- 5. Poznává různé obory lidské činnosti; vysvětlí, v čem spočívá jejich význam, uvědomuje si, jaké pracovní činnosti ho těší, jaké mu jdou dobře, lépe než jiné.