ŠVP platný od šk. rok 2023–2024, v. 17.1
Základní škola Český Krumlov, Za Nádražím 222

Učební osnovy

5. ročník


Anglický jazyk


Eva Vondrášková, 3  týdně, P
Můj domov
Očekávané výstupyUčivo

žák:

  • rozumí jednoduchým krátkým textům běžného života, zejména pokud má k dispozici vizuální oporu
  • vyhledá potřebnou informaci v jednoduchém textu, který se vztahuje k osvojovaným tématům
  • napíše krátký text s použitím jednoduchých vět a slovních spojení o sobě, rodině, činnostech a událostech z oblasti svých zájmů a každodenního života
  • rozumí slovům a jednoduchým větám, pokud jsou pronášeny pomalu a zřetelně a týkají se osvojovaných témat, zejména pokud má k dispozici vizuální oporu
  • rozumí jednoduchému poslechovému textu, pokud je pronášen pomalu a zřetelně a má k dispozici vizuální oporu
  • rozumí jednoduchým pokynům a otázkám učitele, které jsou sdělovány pomalu a s pečlivou výslovností
  • odpovídá na jednoduché otázky týkající se jeho samotného, rodiny, školy, volného času a dalších osvojovaných témat a podobné otázky pokládá
  • sdělí jednoduchým způsobem základní informace týkající se jeho samotného, rodiny, školy, volného času a dalších osvojovaných témat
  • zapojí se do jednoduchých rozhovorů

Slovní zásoba

- dům a jeho vybavení

 

Gramatika

- vazba There is / There are
- předložky místa

 

Průřezová témataPřesahy doPřesahy z

Český jazyk a literatura

5. ročník

komunikační a slohová výchova

Vlastivěda

5. ročník

místo, kde žijeme

Matematika

5. ročník

Čísla a početní operace v oboru přirozených čísel

Můj den
Očekávané výstupyUčivo

žák:

  • rozumí jednoduchým krátkým textům běžného života, zejména pokud má k dispozici vizuální oporu
  • vyhledá potřebnou informaci v jednoduchém textu, který se vztahuje k osvojovaným tématům
  • napíše krátký text s použitím jednoduchých vět a slovních spojení o sobě, rodině, činnostech a událostech z oblasti svých zájmů a každodenního života
  • rozumí slovům a jednoduchým větám, pokud jsou pronášeny pomalu a zřetelně a týkají se osvojovaných témat, zejména pokud má k dispozici vizuální oporu
  • rozumí jednoduchému poslechovému textu, pokud je pronášen pomalu a zřetelně a má k dispozici vizuální oporu
  • rozumí jednoduchým pokynům a otázkám učitele, které jsou sdělovány pomalu a s pečlivou výslovností
  • odpovídá na jednoduché otázky týkající se jeho samotného, rodiny, školy, volného času a dalších osvojovaných témat a podobné otázky pokládá
  • sdělí jednoduchým způsobem základní informace týkající se jeho samotného, rodiny, školy, volného času a dalších osvojovaných témat
  • zapojí se do jednoduchých rozhovorů

Slovní zásoba

- denní činnosti
- části dne, celé hodiny

 

Gramatika

- přítomný čas prostý (1. a 3. os. sg.)

Průřezová témataPřesahy doPřesahy z

Vlastivěda

5. ročník

lidé a čas

Volnočasové aktivity
Očekávané výstupyUčivo

žák:

  • rozumí jednoduchým krátkým textům běžného života, zejména pokud má k dispozici vizuální oporu
  • vyhledá potřebnou informaci v jednoduchém textu, který se vztahuje k osvojovaným tématům
  • napíše krátký text s použitím jednoduchých vět a slovních spojení o sobě, rodině, činnostech a událostech z oblasti svých zájmů a každodenního života
  • rozumí slovům a jednoduchým větám, pokud jsou pronášeny pomalu a zřetelně a týkají se osvojovaných témat, zejména pokud má k dispozici vizuální oporu
  • rozumí jednoduchému poslechovému textu, pokud je pronášen pomalu a zřetelně a má k dispozici vizuální oporu
  • rozumí jednoduchým pokynům a otázkám učitele, které jsou sdělovány pomalu a s pečlivou výslovností
  • odpovídá na jednoduché otázky týkající se jeho samotného, rodiny, školy, volného času a dalších osvojovaných témat a podobné otázky pokládá
  • sdělí jednoduchým způsobem základní informace týkající se jeho samotného, rodiny, školy, volného času a dalších osvojovaných témat
  • zapojí se do jednoduchých rozhovorů

Slovní zásoba

- koníčky, venkovní aktivity

 

Gramatika

- fráze like + -ing, let's ...

Průřezová témataPřesahy doPřesahy z

Vlastivěda

5. ročník

lidé kolem nás

Vlastivěda

5. ročník

místo, kde žijeme

Lidé
Očekávané výstupyUčivo

žák:

  • rozumí jednoduchým krátkým textům běžného života, zejména pokud má k dispozici vizuální oporu
  • vyhledá potřebnou informaci v jednoduchém textu, který se vztahuje k osvojovaným tématům
  • napíše krátký text s použitím jednoduchých vět a slovních spojení o sobě, rodině, činnostech a událostech z oblasti svých zájmů a každodenního života
  • rozumí slovům a jednoduchým větám, pokud jsou pronášeny pomalu a zřetelně a týkají se osvojovaných témat, zejména pokud má k dispozici vizuální oporu
  • rozumí jednoduchému poslechovému textu, pokud je pronášen pomalu a zřetelně a má k dispozici vizuální oporu
  • rozumí jednoduchým pokynům a otázkám učitele, které jsou sdělovány pomalu a s pečlivou výslovností
  • odpovídá na jednoduché otázky týkající se jeho samotného, rodiny, školy, volného času a dalších osvojovaných témat a podobné otázky pokládá
  • sdělí jednoduchým způsobem základní informace týkající se jeho samotného, rodiny, školy, volného času a dalších osvojovaných témat
  • zapojí se do jednoduchých rozhovorů
  • vyplní osobní údaje do formuláře

Slovní zásoba

- pocity, emoce
- zaměstnání

 

Gramatika

- množné číslo podstatných jmen
- přítomný čas prostý
- fráze s want to

Průřezová témataPřesahy doPřesahy z

Vlastivěda

5. ročník

lidé kolem nás

Jídlo
Očekávané výstupyUčivo

žák:

  • rozumí jednoduchým krátkým textům běžného života, zejména pokud má k dispozici vizuální oporu
  • vyhledá potřebnou informaci v jednoduchém textu, který se vztahuje k osvojovaným tématům
  • napíše krátký text s použitím jednoduchých vět a slovních spojení o sobě, rodině, činnostech a událostech z oblasti svých zájmů a každodenního života
  • rozumí slovům a jednoduchým větám, pokud jsou pronášeny pomalu a zřetelně a týkají se osvojovaných témat, zejména pokud má k dispozici vizuální oporu
  • rozumí jednoduchému poslechovému textu, pokud je pronášen pomalu a zřetelně a má k dispozici vizuální oporu
  • rozumí jednoduchým pokynům a otázkám učitele, které jsou sdělovány pomalu a s pečlivou výslovností
  • odpovídá na jednoduché otázky týkající se jeho samotného, rodiny, školy, volného času a dalších osvojovaných témat a podobné otázky pokládá
  • sdělí jednoduchým způsobem základní informace týkající se jeho samotného, rodiny, školy, volného času a dalších osvojovaných témat
  • zapojí se do jednoduchých rozhovorů

Slovní zásoba

- jídlo a pití

 

Průřezová témataPřesahy doPřesahy z

Přírodověda

5. ročník

člověk a jeho zdraví

Pracovní činnosti

5. ročník

příprava pokrmů

Zvířata
Očekávané výstupyUčivo

žák:

  • rozumí jednoduchým krátkým textům běžného života, zejména pokud má k dispozici vizuální oporu
  • vyhledá potřebnou informaci v jednoduchém textu, který se vztahuje k osvojovaným tématům
  • napíše krátký text s použitím jednoduchých vět a slovních spojení o sobě, rodině, činnostech a událostech z oblasti svých zájmů a každodenního života
  • rozumí slovům a jednoduchým větám, pokud jsou pronášeny pomalu a zřetelně a týkají se osvojovaných témat, zejména pokud má k dispozici vizuální oporu
  • rozumí jednoduchému poslechovému textu, pokud je pronášen pomalu a zřetelně a má k dispozici vizuální oporu
  • rozumí jednoduchým pokynům a otázkám učitele, které jsou sdělovány pomalu a s pečlivou výslovností
  • odpovídá na jednoduché otázky týkající se jeho samotného, rodiny, školy, volného času a dalších osvojovaných témat a podobné otázky pokládá
  • sdělí jednoduchým způsobem základní informace týkající se jeho samotného, rodiny, školy, volného času a dalších osvojovaných témat
  • zapojí se do jednoduchých rozhovorů

Slovní zásoba

- zvířata

 

Gramatika

- modální sloveso can / can't
- sloveso have got

Průřezová témataPřesahy doPřesahy z

Přírodověda

5. ročník

rozmanitost přírody

Klíčové kompetence

Kompetence k učení
  • 5. Pro učení vybírá a využívá vhodné způsoby, metody a strategie.
  • 5. Aktivně zasahuje do výuky a při nejasnosti požádá o vysvětlení.
  • 5. Uvádí věci do souvislostí, propojuje je do širších celků.
  • 5. Zhodnotí výsledky svého učení a posoudí vlastní pokrok.
  • 5. Vypracuje jednoduchý úkol s využitím nabídnutých informačních zdrojů.
Kompetence komunikativní
  • 5. Formuluje a vyjadřuje své myšlenky a názory.
Kompetence sociální a personální
  • 5. Spolupracuje ve skupině, podílí se na utváření příjemné atmosféry v týmu, přispívá k diskusi.
Kompetence pracovní
  • 5. Naplánuje s pomocí učitele postup vedoucí ke splnění úkolu a stanoví čas nutný ke splnění.
  • 5. Rozpozná kvalitní práci a dobře splněný úkol, zhodnotí podle předem stanovených kritérií práci ostatních i vlastní práci.