Učební osnovy
5. ročník
Anglický jazyk
Eva Vondrášková,
3 týdně, P
Můj domov
Očekávané výstupy | Učivo |
žák:
- rozumí jednoduchým krátkým textům běžného života, zejména pokud má k dispozici vizuální oporu
- vyhledá potřebnou informaci v jednoduchém textu, který se vztahuje k osvojovaným tématům
- napíše krátký text s použitím jednoduchých vět a slovních spojení o sobě, rodině, činnostech a událostech z oblasti svých zájmů a každodenního života
- rozumí slovům a jednoduchým větám, pokud jsou pronášeny pomalu a zřetelně a týkají se osvojovaných témat, zejména pokud má k dispozici vizuální oporu
- rozumí jednoduchému poslechovému textu, pokud je pronášen pomalu a zřetelně a má k dispozici vizuální oporu
- rozumí jednoduchým pokynům a otázkám učitele, které jsou sdělovány pomalu a s pečlivou výslovností
- odpovídá na jednoduché otázky týkající se jeho samotného, rodiny, školy, volného času a dalších osvojovaných témat a podobné otázky pokládá
- sdělí jednoduchým způsobem základní informace týkající se jeho samotného, rodiny, školy, volného času a dalších osvojovaných témat
- zapojí se do jednoduchých rozhovorů
|
Slovní zásoba
- dům a jeho vybavení
Gramatika
- vazba There is / There are
- předložky místa
|
Průřezová témata | Přesahy do | Přesahy z |
|
Český jazyk a literatura
5. ročník
komunikační a slohová výchova
Vlastivěda
5. ročník
místo, kde žijeme
|
Matematika
5. ročník
Čísla a početní operace v oboru přirozených čísel
|
Můj den
Očekávané výstupy | Učivo |
žák:
- rozumí jednoduchým krátkým textům běžného života, zejména pokud má k dispozici vizuální oporu
- vyhledá potřebnou informaci v jednoduchém textu, který se vztahuje k osvojovaným tématům
- napíše krátký text s použitím jednoduchých vět a slovních spojení o sobě, rodině, činnostech a událostech z oblasti svých zájmů a každodenního života
- rozumí slovům a jednoduchým větám, pokud jsou pronášeny pomalu a zřetelně a týkají se osvojovaných témat, zejména pokud má k dispozici vizuální oporu
- rozumí jednoduchému poslechovému textu, pokud je pronášen pomalu a zřetelně a má k dispozici vizuální oporu
- rozumí jednoduchým pokynům a otázkám učitele, které jsou sdělovány pomalu a s pečlivou výslovností
- odpovídá na jednoduché otázky týkající se jeho samotného, rodiny, školy, volného času a dalších osvojovaných témat a podobné otázky pokládá
- sdělí jednoduchým způsobem základní informace týkající se jeho samotného, rodiny, školy, volného času a dalších osvojovaných témat
- zapojí se do jednoduchých rozhovorů
|
Slovní zásoba
- denní činnosti
- části dne, celé hodiny
Gramatika
- přítomný čas prostý (1. a 3. os. sg.)
|
Průřezová témata | Přesahy do | Přesahy z |
|
Vlastivěda
5. ročník
lidé a čas
| |
Volnočasové aktivity
Očekávané výstupy | Učivo |
žák:
- rozumí jednoduchým krátkým textům běžného života, zejména pokud má k dispozici vizuální oporu
- vyhledá potřebnou informaci v jednoduchém textu, který se vztahuje k osvojovaným tématům
- napíše krátký text s použitím jednoduchých vět a slovních spojení o sobě, rodině, činnostech a událostech z oblasti svých zájmů a každodenního života
- rozumí slovům a jednoduchým větám, pokud jsou pronášeny pomalu a zřetelně a týkají se osvojovaných témat, zejména pokud má k dispozici vizuální oporu
- rozumí jednoduchému poslechovému textu, pokud je pronášen pomalu a zřetelně a má k dispozici vizuální oporu
- rozumí jednoduchým pokynům a otázkám učitele, které jsou sdělovány pomalu a s pečlivou výslovností
- odpovídá na jednoduché otázky týkající se jeho samotného, rodiny, školy, volného času a dalších osvojovaných témat a podobné otázky pokládá
- sdělí jednoduchým způsobem základní informace týkající se jeho samotného, rodiny, školy, volného času a dalších osvojovaných témat
- zapojí se do jednoduchých rozhovorů
|
Slovní zásoba
- koníčky, venkovní aktivity
Gramatika
- fráze like + -ing, let's ...
|
Průřezová témata | Přesahy do | Přesahy z |
|
Vlastivěda
5. ročník
lidé kolem nás
Vlastivěda
5. ročník
místo, kde žijeme
| |
Lidé
Očekávané výstupy | Učivo |
žák:
- rozumí jednoduchým krátkým textům běžného života, zejména pokud má k dispozici vizuální oporu
- vyhledá potřebnou informaci v jednoduchém textu, který se vztahuje k osvojovaným tématům
- napíše krátký text s použitím jednoduchých vět a slovních spojení o sobě, rodině, činnostech a událostech z oblasti svých zájmů a každodenního života
- rozumí slovům a jednoduchým větám, pokud jsou pronášeny pomalu a zřetelně a týkají se osvojovaných témat, zejména pokud má k dispozici vizuální oporu
- rozumí jednoduchému poslechovému textu, pokud je pronášen pomalu a zřetelně a má k dispozici vizuální oporu
- rozumí jednoduchým pokynům a otázkám učitele, které jsou sdělovány pomalu a s pečlivou výslovností
- odpovídá na jednoduché otázky týkající se jeho samotného, rodiny, školy, volného času a dalších osvojovaných témat a podobné otázky pokládá
- sdělí jednoduchým způsobem základní informace týkající se jeho samotného, rodiny, školy, volného času a dalších osvojovaných témat
- zapojí se do jednoduchých rozhovorů
- vyplní osobní údaje do formuláře
|
Slovní zásoba
- pocity, emoce
- zaměstnání
Gramatika
- množné číslo podstatných jmen
- přítomný čas prostý
- fráze s want to
|
Průřezová témata | Přesahy do | Přesahy z |
|
Vlastivěda
5. ročník
lidé kolem nás
| |
Jídlo
Očekávané výstupy | Učivo |
žák:
- rozumí jednoduchým krátkým textům běžného života, zejména pokud má k dispozici vizuální oporu
- vyhledá potřebnou informaci v jednoduchém textu, který se vztahuje k osvojovaným tématům
- napíše krátký text s použitím jednoduchých vět a slovních spojení o sobě, rodině, činnostech a událostech z oblasti svých zájmů a každodenního života
- rozumí slovům a jednoduchým větám, pokud jsou pronášeny pomalu a zřetelně a týkají se osvojovaných témat, zejména pokud má k dispozici vizuální oporu
- rozumí jednoduchému poslechovému textu, pokud je pronášen pomalu a zřetelně a má k dispozici vizuální oporu
- rozumí jednoduchým pokynům a otázkám učitele, které jsou sdělovány pomalu a s pečlivou výslovností
- odpovídá na jednoduché otázky týkající se jeho samotného, rodiny, školy, volného času a dalších osvojovaných témat a podobné otázky pokládá
- sdělí jednoduchým způsobem základní informace týkající se jeho samotného, rodiny, školy, volného času a dalších osvojovaných témat
- zapojí se do jednoduchých rozhovorů
|
Slovní zásoba
- jídlo a pití
|
Průřezová témata | Přesahy do | Přesahy z |
|
Přírodověda
5. ročník
člověk a jeho zdraví
Pracovní činnosti
5. ročník
příprava pokrmů
| |
Zvířata
Očekávané výstupy | Učivo |
žák:
- rozumí jednoduchým krátkým textům běžného života, zejména pokud má k dispozici vizuální oporu
- vyhledá potřebnou informaci v jednoduchém textu, který se vztahuje k osvojovaným tématům
- napíše krátký text s použitím jednoduchých vět a slovních spojení o sobě, rodině, činnostech a událostech z oblasti svých zájmů a každodenního života
- rozumí slovům a jednoduchým větám, pokud jsou pronášeny pomalu a zřetelně a týkají se osvojovaných témat, zejména pokud má k dispozici vizuální oporu
- rozumí jednoduchému poslechovému textu, pokud je pronášen pomalu a zřetelně a má k dispozici vizuální oporu
- rozumí jednoduchým pokynům a otázkám učitele, které jsou sdělovány pomalu a s pečlivou výslovností
- odpovídá na jednoduché otázky týkající se jeho samotného, rodiny, školy, volného času a dalších osvojovaných témat a podobné otázky pokládá
- sdělí jednoduchým způsobem základní informace týkající se jeho samotného, rodiny, školy, volného času a dalších osvojovaných témat
- zapojí se do jednoduchých rozhovorů
|
Slovní zásoba
- zvířata
Gramatika
- modální sloveso can / can't
- sloveso have got
|
Průřezová témata | Přesahy do | Přesahy z |
|
Přírodověda
5. ročník
rozmanitost přírody
| |
Klíčové kompetence
Kompetence k učení
- 5. Pro učení vybírá a využívá vhodné způsoby, metody a strategie.
- 5. Aktivně zasahuje do výuky a při nejasnosti požádá o vysvětlení.
- 5. Uvádí věci do souvislostí, propojuje je do širších celků.
- 5. Zhodnotí výsledky svého učení a posoudí vlastní pokrok.
- 5. Vypracuje jednoduchý úkol s využitím nabídnutých informačních zdrojů.
Kompetence komunikativní
- 5. Formuluje a vyjadřuje své myšlenky a názory.
Kompetence sociální a personální
- 5. Spolupracuje ve skupině, podílí se na utváření příjemné atmosféry v týmu, přispívá k diskusi.
Kompetence pracovní
- 5. Naplánuje s pomocí učitele postup vedoucí ke splnění úkolu a stanoví čas nutný ke splnění.
- 5. Rozpozná kvalitní práci a dobře splněný úkol, zhodnotí podle předem stanovených kritérií práci ostatních i vlastní práci.