ŠVP platný od šk. rok 2020–2021, v. 15.1
Základní škola Český Krumlov, Za Nádražím 222

Učební osnovy

7. ročník


Výtvarná výchova


Václav Švadlena, 2  týdně, P
Kresba
Očekávané výstupyUčivo

žák:

  • Užívá vizuálně obrazných vyjádření k zachycení zkušeností získaných vlastními smysly.
  • Správně užívá techniku malby,míchá a vrství barvy. Uvědomuje si a využívá možností barev a jejich kombinací k vyjádření vlastních životních zkušeností i jako prostředek komunikace v sociálních vztazích.
  • Užívá vizuálně obrazných vyjádření k zaznamenání podnětů z představ a fantazie
  • Své vnímání uplatňuje v přístupu k realitě v souvislosti se svou osobností a originalitou.
  • Porovnává různé interpretace vizuálně obrazných vyjádření,uvědomuje si jejich různorodost a inspiruje se jimi.
  • Vybírá,kombinuje a vytváří bohatou škálu vizuálně obrazných vyjádření na základě vlastního vnímání,poznání a z představ.K realitě uplatňuje osobitý přístup.Uvědomuje si možnost kompozičních přístupů a postupů.
  • Vytváří společné kompozice v prostoru,instalace.
  • Ke své tvorbě využívá některé metody výtvarného umění - počítačová grafika,fotografie,video…

Linie, tvar, objem - šrafura, stínování
Analyzuje vnímaný tvar na skladebné prvky
Experimentální řazení, seskupování, zmenšování, zvětšování, vrstvení tvarů a linií v ploše i v prostoru
Uplatňuje subjektivitu ve vizuál. obr. vyjádření, fantazijní variace

Malba
Očekávané výstupyUčivo

žák:

    Rozvíjení smyslové citlivosti
    Barevná kompozice
    Odstín, kontrast, harmonie

    Kombinované techniky
    Očekávané výstupyUčivo

    žák:


      Prostorové vytváření na základě představ i reality, asambláž

      Grafika
      Očekávané výstupyUčivo

      žák:

        Tisk z koláže, monotyp

        Klíčové kompetence

        Kompetence k učení
        • 9. Aktivně vstupuje do výuky, hledá souvislosti mezi novými a již osvojenými poznatky a doplňuje si informace z dalších zdrojů.
        • 9. Aktivně využívá poznatky a dovednosti jednoho předmětu i v jiných předmětech, při studiu a v běžném životě.
        • 9. Hledá silné a slabé stránky své práce, poučí se z nezdaru, přijímá rady ke zlepšení i kritiku.
        • 9. Využívá různé zdroje informací, porovnává je podle důležitosti a vypracuje zadaný úkol.
        Kompetence sociální a personální
        • 5. Dodržuje zásady slušného a společenského chování, vhodně a taktně jedná přiměřeně situaci.
        • 5. Ovládá své emoce, naslouchat druhým, uznat své chyby a říci i nepříjemné věci slušně.