Základní škola Český Krumlov, Za Nádražím 222
Učební osnovy
7. ročník
Výchova k občanství
Člověk mezi lidmi
Očekávané výstupy | Učivo | ||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
žák:
|
Člověk je tvor společenský - vliv rodiny, sociální skupiny - škola, parta, vrstevníci Komunikace - verbální, neverbální Etika - zásady společenského chování |
||||||||||
Průřezová témata | Přesahy do | Přesahy z | |||||||||
Český jazyk a literatura 7. ročník Jazyková výchova Anglický jazyk 7. ročník Země, ve které žiji Dějepis 7. ročník Vznik a vývoj českého státu do konce 13.století Hudební výchova 7. ročník Poslechové činnosti |
Konverzace v anglickém jazyce 7. ročník Země, ve které žiji Dějepis 7. ročník Český stát ve 14.-16. století Dějepis 7. ročník Velké říše raného středověku Dějepis 7. ročník Vznik a vývoj českého státu do konce 13.století Anglický jazyk 7. ročník Země, ve které žiji |
Kultura
Očekávané výstupy | Učivo | ||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
žák:
|
Kultura - duchovní a hmotná, umění - pojem krása, kýč x vkus, architektonické styly - stavby, díla, umělci UNESCO - ochrana kulturních památek, památná a zajímavá místa Média Víra a náboženství
|
||||||||||
Průřezová témata | Přesahy do | Přesahy z | |||||||||
Český jazyk a literatura 7. ročník Literární výchova Český jazyk a literatura 7. ročník Jazyková výchova Anglický jazyk 7. ročník Země, ve které žiji Dějepis 7. ročník Český stát ve 14.-16. století Dějepis 7. ročník Vznik a vývoj českého státu do konce 13.století Dějepis 7. ročník Velké říše raného středověku Hudební výchova 7. ročník Poslechové činnosti |
Konverzace v anglickém jazyce 7. ročník Země, ve které žiji Dějepis 7. ročník Český stát ve 14.-16. století Dějepis 7. ročník Velké říše raného středověku Dějepis 7. ročník Vznik a vývoj českého státu do konce 13.století Anglický jazyk 7. ročník Země, ve které žiji |
||||||||||
Metody | Postupy | Formy práce | |||||||||
výukové programy a testy na PC výukové programy vyhledávání na internetu výukové programy a internet
|
Přírodní bohatství
Očekávané výstupy | Učivo | ||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
žák:
|
Obec, region, země + město Český Krumlov
|
||||||||||
Průřezová témata | Přesahy do | Přesahy z | |||||||||
Český jazyk a literatura 7. ročník Literární výchova Český jazyk a literatura 7. ročník Jazyková výchova Anglický jazyk 7. ročník Země, ve které žiji Dějepis 7. ročník Vznik a vývoj českého státu do konce 13.století Dějepis 7. ročník Velké říše raného středověku Hudební výchova 7. ročník Poslechové činnosti |
Konverzace v anglickém jazyce 7. ročník Země, ve které žiji Dějepis 7. ročník Velké říše raného středověku Dějepis 7. ročník Vznik a vývoj českého státu do konce 13.století Český jazyk a literatura 7. ročník Jazyková výchova Anglický jazyk 7. ročník Země, ve které žiji |
Majetek a vlastnictví
Očekávané výstupy | Učivo | ||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
žák:
|
Naše potřeby - primární (biologické) a sekundární (ostatní) Majetek a vlastnictví - druhy majetku a způsoby jeho nabývání
|
||||||||||
Průřezová témata | Přesahy do | Přesahy z | |||||||||
Matematika 7. ročník Poměr, přímá a nepřímá úměrnost Dějepis 7. ročník Evropa v době rozvinutého středověku Výchova ke zdraví 7. ročník Mezilidské vztahy a formy soužití |
Člověk a stát
Očekávané výstupy | Učivo | ||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
žák:
|
Formy státu - rozdíl mezi demokracií a totalitou Volební právo, volební systém, Parlament ČR Dokumenty - LZPS, VDLP Práva a povinnosti Státní svátky a významné dny, významné osobnosti naší historie
|
||||||||||
Metody | Postupy | Formy práce | |||||||||
krátkodobé projekty Práva a svobody - beseda s praktickou ukázkou |
Obrana vlasti
Očekávané výstupy | Učivo | ||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
žák:
|
Tolerance k národnostním menšinám Ochrana obyvatel za mimořádných událostí - varovný signál, komunikace s operačním střediskem Složky obrany státu - Armáda ČR, dobrovolné zálohy a mezinárodní působení AČR jako součásti NATO |
Klíčové kompetence
Kompetence k učení
- 9. Aktivně vstupuje do výuky, hledá souvislosti mezi novými a již osvojenými poznatky a doplňuje si informace z dalších zdrojů.
Kompetence sociální a personální
- 5. Dodržuje zásady slušného a společenského chování, vhodně a taktně jedná přiměřeně situaci.
- 5. Ovládá své emoce, naslouchat druhým, uznat své chyby a říci i nepříjemné věci slušně.
Kompetence občanské
- 9. Aktivně pomáhá slovem i činem potřebným spolužákům i lidem mimo školu.