Základní škola Český Krumlov, Za Nádražím 222
Učební osnovy
1. ročník
Výtvarná výchova
Příroda a její proměny
Očekávané výstupy | Učivo | ||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
žák:
|
základní pracovní návyky, pravidla práce s vodovými a krycími barvami, organizace práce
|
||||||||||
Průřezová témata | Přesahy do | Přesahy z | |||||||||
ENVIRONMENTÁLNÍ VÝCHOVA
Vztah člověka k prostředí
Lidské aktivity a problémy životního prostředí
Základní podmínky života
Ekosystémy
OSOBNOSTNÍ A SOCIÁLNÍ VÝCHOVA
Kreativita
Řešení problémů a rozhodovací dovednosti
|
Český jazyk a literatura 1. ročník Literární výchova Prvouka 1. ročník Rozmanitost přírody Hudební výchova 1. ročník vokální činnosti Pracovní činnosti 1. ročník pěstitelské činnosti |
Hudební výchova 1. ročník vokální činnosti Matematika 1. ročník Geometrie v rovině a prostoru Prvouka 1. ročník Lidé a čas Prvouka 1. ročník Rozmanitost přírody Informatika 2. ročník 1. jednoduchá práce s grafikou |
Člověk
Očekávané výstupy | Učivo | ||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
žák:
|
základní pracovní návyky, pravidla práce s vodovými a krycími barvami, organizace práce
|
||||||||||
Průřezová témata | Přesahy do | Přesahy z | |||||||||
ENVIRONMENTÁLNÍ VÝCHOVA
Vztah člověka k prostředí
VÝCHOVA DEMOKRATICKÉHO OBČANA
Občanská společnost a škola
OSOBNOSTNÍ A SOCIÁLNÍ VÝCHOVA
Mezilidské vztahy
Kreativita
Sebepoznání a sebepojetí
Poznávání lidí
Rozvoj schopností poznávání
|
Prvouka 1. ročník Lidé kolem nás Prvouka 1. ročník Lidé a čas |
Hudební výchova 1. ročník vokální činnosti Matematika 1. ročník Geometrie v rovině a prostoru Prvouka 1. ročník Lidé a čas Prvouka 1. ročník Lidé kolem nás |
Svět, ve kterém žijeme
Očekávané výstupy | Učivo | ||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
žák:
|
základní pracovní návyky, pravidla práce s vodovými a krycími barvami, organizace práce
|
||||||||||
Průřezová témata | Přesahy do | Přesahy z | |||||||||
ENVIRONMENTÁLNÍ VÝCHOVA
Vztah člověka k prostředí
OSOBNOSTNÍ A SOCIÁLNÍ VÝCHOVA
Mezilidské vztahy
Poznávání lidí
|
Prvouka 1. ročník Lidé kolem nás Prvouka 1. ročník Lidé a čas Prvouka 1. ročník Místo, kde žijeme |
Matematika 1. ročník Geometrie v rovině a prostoru Prvouka 1. ročník Místo, kde žijeme Prvouka 1. ročník Lidé a čas Prvouka 1. ročník Člověk a jeho zdraví Informatika 2. ročník 1. jednoduchá práce s grafikou |
Svět fantazie
Očekávané výstupy | Učivo | ||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
žák:
|
hra s barvou -základní barvy-teplé a studené barvy-barevné spektrum-emociální působení barev
|
||||||||||
Průřezová témata | Přesahy do | Přesahy z | |||||||||
OSOBNOSTNÍ A SOCIÁLNÍ VÝCHOVA
Kreativita
|
Hudební výchova 1. ročník poslechové činnosti |
Hudební výchova 1. ročník poslechové činnosti Matematika 1. ročník Geometrie v rovině a prostoru Informatika 2. ročník 1. jednoduchá práce s grafikou |
Klíčové kompetence
Kompetence k učení
- 3. Pod vedením uč. se seznamuje s různými způsoby učení.
Kompetence komunikativní
- 3. Hájí svůj názor na věc.
Kompetence sociální a personální
- 3. Požádá o to, co potřebuje.
- 3. Pod vedením spoluvytváří a respektuje pravidla práce ve skupině.
- 3. Dodržuje pravidla ve skupině.
- 3. Zeptá se a poradí se s dospělými.
Kompetence občanské
- 3. Vyslechne názor druhých až do konce, neposmívá se
- 3. S pomocí učitele řeší konfliktní situace, nezačíná útoky na druhé, ani se jich nezúčastní.
Kompetence pracovní
- 3. Naplánuje s pomocí učitele postup vedoucí ke splnění úkolu, učí se efektivně využít čas.
Žáci sestaví fenologický kalendář s pomocí učitele, s pomocí učitele se podílejí na plnění úkolu -"zabezpečení prodeje výrobků na vánočním jarmarku" (rozdělení rolí - kdo bude vyrábět, nabízet, prodávat...); navrhnou plán činností v den vánočního jarmarku.
- 3. Učí se dodržovat bezpečnost práce a hygienu na pracovišti.
- 3. S pomocí učitele nebo spolužáků zhodnotí práci vlastní i ostatních.