ŠVP pro šk. rok 2016–2017, v. 10.1
Základní škola Český Krumlov, Za Nádražím 222

Učební osnovy

1. ročník


Výtvarná výchova


Lenka Korčáková, 1  týdně, P
Příroda a její proměny
Očekávané výstupyUčivo

žák:

  • Na základě zrakového vnímání se žák seznamuje s různými tvary, barvami, liniemi, objekty a odráží je ve své tvorbě za použití různých technik
  • Vlastní zkušenosti se pokouší převést do plošné i prostorové tvorby (za pomoci linií a barev)
  • Dle svých schopností vytváří různá výtvarná zobrazení, postupně nabývá výtvarných zkušeností
  • Popisuje a vysvětluje, co vytvořil.

základní pracovní návyky, pravidla práce s vodovými a krycími barvami, organizace práce
hra s barvou -základní barvy-teplé a studené barvy-barevné spektrum-emociální působení barev
výtvarné vyjádření děje
linie-kresba geom.tvaru (rudka/ tužka/ uhel)-perokresba tvaru
fantazie dětí
činnost lidí
seznámení se s přírodními tvary-přírodní a umělé materiály
tématická činnost zaměřená na -roční období
-významné události
-svátky
prostorová tvorba (modelování)
hra s náhodou,spontánní tvorba
kombinace materiálů

Průřezová témataPřesahy doPřesahy z

ENVIRONMENTÁLNÍ VÝCHOVA

Vztah člověka k prostředí

Lidské aktivity a problémy životního prostředí

Základní podmínky života

Ekosystémy

OSOBNOSTNÍ A SOCIÁLNÍ VÝCHOVA

Kreativita

Řešení problémů a rozhodovací dovednosti

Český jazyk a literatura

1. ročník

Literární výchova

Prvouka

1. ročník

Rozmanitost přírody

Hudební výchova

1. ročník

vokální činnosti

Pracovní činnosti

1. ročník

pěstitelské činnosti

Hudební výchova

1. ročník

vokální činnosti

Matematika

1. ročník

Geometrie v rovině a prostoru

Prvouka

1. ročník

Lidé a čas

Prvouka

1. ročník

Rozmanitost přírody

Informatika

2. ročník

1. jednoduchá práce s grafikou

Člověk
Očekávané výstupyUčivo

žák:

  • Na základě zrakového vnímání se žák seznamuje s různými tvary, barvami, liniemi, objekty a odráží je ve své tvorbě za použití různých technik
  • Vlastní zkušenosti se pokouší převést do plošné i prostorové tvorby (za pomoci linií a barev)
  • Dle svých schopností vytváří různá výtvarná zobrazení, postupně nabývá výtvarných zkušeností
  • Popisuje a vysvětluje, co vytvořil.

základní pracovní návyky, pravidla práce s vodovými a krycími barvami, organizace práce
hra s barvou
výtvarné vyjádření děje
linie-kresba geom.tvaru (rudka/ tužka/ uhel)-perokresba tvaru
fantazie dětí
činnost lidí
tématická činnost zaměřená na -významné události
-svátky rodiny
prostorová tvorba (modelování)
hra s náhodou, spontánní tvorba
kombinace materiálů

Průřezová témataPřesahy doPřesahy z

ENVIRONMENTÁLNÍ VÝCHOVA

Vztah člověka k prostředí

VÝCHOVA DEMOKRATICKÉHO OBČANA

Občanská společnost a škola

OSOBNOSTNÍ A SOCIÁLNÍ VÝCHOVA

Mezilidské vztahy

Kreativita

Sebepoznání a sebepojetí

Poznávání lidí

Rozvoj schopností poznávání

Prvouka

1. ročník

Lidé kolem nás

Prvouka

1. ročník

Lidé a čas

Hudební výchova

1. ročník

vokální činnosti

Matematika

1. ročník

Geometrie v rovině a prostoru

Prvouka

1. ročník

Lidé a čas

Prvouka

1. ročník

Lidé kolem nás

Svět, ve kterém žijeme
Očekávané výstupyUčivo

žák:

  • Na základě zrakového vnímání se žák seznamuje s různými tvary, barvami, liniemi, objekty a odráží je ve své tvorbě za použití různých technik
  • Vlastní zkušenosti se pokouší převést do plošné i prostorové tvorby (za pomoci linií a barev)
  • Dle svých schopností vytváří různá výtvarná zobrazení, postupně nabývá výtvarných zkušeností
  • Popisuje a vysvětluje, co vytvořil.

základní pracovní návyky, pravidla práce s vodovými a krycími barvami, organizace práce
hra s barvou -základní barvy-teplé a studené barvy-barevné spektrum-emociální působení barev
výtvarné vyjádření děje
linie (rudka/ tužka/ uhel)
fantazie dětí
činnost lid
seznámení se s přírodními tvary-přírodní a umělé materiály
tématická činnost zaměřená na místo, kde žijeme
prostorová tvorba (modelování)
hra s náhodou,spontánní tvorba
kombinace materiálů

Průřezová témataPřesahy doPřesahy z

ENVIRONMENTÁLNÍ VÝCHOVA

Vztah člověka k prostředí

OSOBNOSTNÍ A SOCIÁLNÍ VÝCHOVA

Mezilidské vztahy

Poznávání lidí

Prvouka

1. ročník

Lidé kolem nás

Prvouka

1. ročník

Lidé a čas

Prvouka

1. ročník

Místo, kde žijeme

Matematika

1. ročník

Geometrie v rovině a prostoru

Prvouka

1. ročník

Místo, kde žijeme

Prvouka

1. ročník

Lidé a čas

Prvouka

1. ročník

Člověk a jeho zdraví

Informatika

2. ročník

1. jednoduchá práce s grafikou

Svět fantazie
Očekávané výstupyUčivo

žák:

  • Na základě zrakového vnímání se žák seznamuje s různými tvary, barvami, liniemi, objekty a odráží je ve své tvorbě za použití různých technik
  • Vlastní zkušenosti se pokouší převést do plošné i prostorové tvorby (za pomoci linií a barev)
  • Dle svých schopností vytváří různá výtvarná zobrazení, postupně nabývá výtvarných zkušeností
  • Popisuje a vysvětluje, co vytvořil.

hra s barvou -základní barvy-teplé a studené barvy-barevné spektrum-emociální působení barev
linie-kresba geom.tvaru
ztvárnění fantaz. představ dětí
prostorová tvorba (modelování)
hra s náhodou,spontánní tvorba
kombinace materiálů

Průřezová témataPřesahy doPřesahy z

OSOBNOSTNÍ A SOCIÁLNÍ VÝCHOVA

Kreativita

Hudební výchova

1. ročník

poslechové činnosti

Hudební výchova

1. ročník

poslechové činnosti

Matematika

1. ročník

Geometrie v rovině a prostoru

Informatika

2. ročník

1. jednoduchá práce s grafikou

Klíčové kompetence

Kompetence k učení
  • 3. Pod vedením uč. se seznamuje s různými způsoby učení.
Kompetence komunikativní
  • 3. Hájí svůj názor na věc.
Kompetence sociální a personální
  • 3. Požádá o to, co potřebuje.
  • 3. Pod vedením spoluvytváří a respektuje pravidla práce ve skupině.
  • 3. Dodržuje pravidla ve skupině.
  • 3. Zeptá se a poradí se s dospělými.
Kompetence občanské
  • 3. Vyslechne názor druhých až do konce, neposmívá se
  • 3. S pomocí učitele řeší konfliktní situace, nezačíná útoky na druhé, ani se jich nezúčastní.
Kompetence pracovní
  • 3. Naplánuje s pomocí učitele postup vedoucí ke splnění úkolu, učí se efektivně využít čas.

    Žáci sestaví fenologický kalendář s pomocí učitele, s pomocí učitele se podílejí na plnění úkolu -"zabezpečení prodeje výrobků na vánočním jarmarku" (rozdělení rolí - kdo bude vyrábět, nabízet, prodávat...); navrhnou plán činností v den vánočního jarmarku.

  • 3. Učí se dodržovat bezpečnost práce a hygienu na pracovišti.
  • 3. S pomocí učitele nebo spolužáků zhodnotí práci vlastní i ostatních.