Základní škola Český Krumlov, Za Nádražím 222
Učební osnovy
1. ročník
Tělesná výchova
atletika
Očekávané výstupy | Učivo | ||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
žák:
|
Bezpečnost a hygyena při sportování, pitný režim, správné obutí a oblečení
|
||||||||||
Průřezová témata | Přesahy do | Přesahy z | |||||||||
MULTIKULTURNÍ VÝCHOVA
Princip sociálního smíru a solidarity
Lidské vztahy
OSOBNOSTNÍ A SOCIÁLNÍ VÝCHOVA
Komunikace
Mezilidské vztahy
Seberegulace a sebeorganizace
Sebepoznání a sebepojetí
Rozvoj schopností poznávání
|
Prvouka 1. ročník Člověk a jeho zdraví |
Sportovní výchova 1. ročník atletika |
gymnastika
Očekávané výstupy | Učivo | ||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
žák:
|
Bezpečnost při sportování
|
||||||||||
Průřezová témata | Přesahy do | Přesahy z | |||||||||
MULTIKULTURNÍ VÝCHOVA
Etnický původ
Lidské vztahy
OSOBNOSTNÍ A SOCIÁLNÍ VÝCHOVA
Mezilidské vztahy
Kreativita
Psychohygiena
Seberegulace a sebeorganizace
Sebepoznání a sebepojetí
Rozvoj schopností poznávání
|
Prvouka 1. ročník Člověk a jeho zdraví |
Prvouka 1. ročník Člověk a jeho zdraví |
pohybové hry
Očekávané výstupy | Učivo | ||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
žák:
|
Bezpečnost a hygyena při sportování
|
||||||||||
Průřezová témata | Přesahy do | Přesahy z | |||||||||
MULTIKULTURNÍ VÝCHOVA
Etnický původ
Lidské vztahy
OSOBNOSTNÍ A SOCIÁLNÍ VÝCHOVA
Hodnoty, postoje, praktická etika
Kooperace a kompetice
Komunikace
Mezilidské vztahy
Psychohygiena
Seberegulace a sebeorganizace
Sebepoznání a sebepojetí
Řešení problémů a rozhodovací dovednosti
Poznávání lidí
Rozvoj schopností poznávání
|
Prvouka 1. ročník Člověk a jeho zdraví |
Sportovní výchova 1. ročník pohybové hry Sportovní výchova 1. ročník míčové hry Hudební výchova 1. ročník hudebně pohybové činnosti Prvouka 1. ročník Člověk a jeho zdraví |
Klíčové kompetence
Kompetence k učení
- 3. Vyhledá pomoc, pokud ji potřebuje, učí se pracovat s chybou.
Kompetence komunikativní
- 3. Používá správné termíny a výstižné výrazy, které souvisejí s daným tématem.
- 3. Rozlišuje, zda mluví se svým vrstevníkem (dítětem) nebo dospělým, se známým nebo neznámým člověkem a přizpůsobí tomu svou mluvu.
- 3. Mluví nahlas a zřetelně, přímo k adresátům, "řeč těla" slouží sdělení.
- 3. Vyslechne druhého, aniž by ho zbytečně přerušoval; udržuje s mluvčím oční kontakt.
- 3. Za pomoci starších osob nebo svých vrstevníků naváže v kolektivu nové kontakty a domluví se s osobami, které dosud neznal.
Kompetence sociální a personální
- 3. Pozdraví, používá správné druhy pozdravů, rozlišuje tykání a vykání.
- 3. Požádá o to, co potřebuje.
- 3. Rozliší základní mravní hodnoty (pravdomluvnost, čestnost, snaha, píle).
- 3. Toleruje rozdílnosti (sociálně slabí, hendikepovaní, etnické skupiny, různé somatotypy, atd.)
- 3. Pod vedením spoluvytváří a respektuje pravidla práce ve skupině.
- 3. Dodržuje pravidla ve skupině.
- 3. Nabízí svou pomoc v případě potřeby - ochotně vyhoví při žádosti o pomoc.
Kompetence občanské
- 3. Vyslechne názor druhých až do konce, neposmívá se
- 3. S pomocí učitele řeší konfliktní situace, nezačíná útoky na druhé, ani se jich nezúčastní.
Kompetence pracovní
- 3. S pomocí učitele nebo spolužáků zhodnotí práci vlastní i ostatních.