Základní škola Český Krumlov, Za Nádražím 222
Učební osnovy
1. ročník
Prvouka
Místo, kde žijeme
Očekávané výstupy | Učivo | ||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
žák:
|
Naše škola, Dopravní prostředky, značky, riziková místa a situace |
||||||||||
Průřezová témata | Přesahy do | Přesahy z | |||||||||
ENVIRONMENTÁLNÍ VÝCHOVA
Vztah člověka k prostředí
Ekosystémy
VÝCHOVA DEMOKRATICKÉHO OBČANA
Občanská společnost a škola
OSOBNOSTNÍ A SOCIÁLNÍ VÝCHOVA
Sebepoznání a sebepojetí
Seberegulace a sebeorganizace
|
Český jazyk a literatura 1. ročník Literární výchova Výtvarná výchova 1. ročník Svět, ve kterém žijeme |
Hudební výchova 1. ročník vokální činnosti Výtvarná výchova 1. ročník Svět, ve kterém žijeme Informatika 2. ročník 1. ovládání jednoduchého výukového SW Informatika 2. ročník 1. orientace na školním webu Informatika 2. ročník 1. jednoduchá práce s grafikou |
Lidé a čas
Očekávané výstupy | Učivo | ||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
žák:
|
Domov, rodina
|
||||||||||
Průřezová témata | Přesahy do | Přesahy z | |||||||||
ENVIRONMENTÁLNÍ VÝCHOVA
Základní podmínky života
MULTIKULTURNÍ VÝCHOVA
Lidské vztahy
Kulturní diference
VÝCHOVA DEMOKRATICKÉHO OBČANA
Občanská společnost a škola
|
Hudební výchova 1. ročník vokální činnosti Výtvarná výchova 1. ročník Svět, ve kterém žijeme Výtvarná výchova 1. ročník Příroda a její proměny Výtvarná výchova 1. ročník Člověk |
Hudební výchova 1. ročník vokální činnosti Výtvarná výchova 1. ročník Svět, ve kterém žijeme Výtvarná výchova 1. ročník Člověk Matematika 1. ročník Závislosti, vztahy a práce s daty Matematika 1. ročník Čísla a početní operace do 20 |
Lidé kolem nás
Očekávané výstupy | Učivo | ||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
žák:
|
Rodina |
||||||||||
Průřezová témata | Přesahy do | Přesahy z | |||||||||
MULTIKULTURNÍ VÝCHOVA
Lidské vztahy
OSOBNOSTNÍ A SOCIÁLNÍ VÝCHOVA
Sebepoznání a sebepojetí
|
Český jazyk a literatura 1. ročník Literární výchova Hudební výchova 1. ročník vokální činnosti Výtvarná výchova 1. ročník Člověk |
Hudební výchova 1. ročník vokální činnosti Výtvarná výchova 1. ročník Svět, ve kterém žijeme Výtvarná výchova 1. ročník Člověk Informatika 2. ročník 1. orientace na školním webu |
Rozmanitost přírody
Očekávané výstupy | Učivo | ||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
žák:
|
Roční období
|
||||||||||
Průřezová témata | Přesahy do | Přesahy z | |||||||||
MEDIÁLNÍ VÝCHOVA
Tvorba mediálního sdělení
ENVIRONMENTÁLNÍ VÝCHOVA
Vztah člověka k prostředí
Ekosystémy
OSOBNOSTNÍ A SOCIÁLNÍ VÝCHOVA
Sebepoznání a sebepojetí
|
Český jazyk a literatura 1. ročník Literární výchova Hudební výchova 1. ročník vokální činnosti Výtvarná výchova 1. ročník Příroda a její proměny Pracovní činnosti 1. ročník práce s drobným materiálem |
Hudební výchova 1. ročník vokální činnosti Výtvarná výchova 1. ročník Příroda a její proměny Pracovní činnosti 1. ročník pěstitelské činnosti Matematika 1. ročník Závislosti, vztahy a práce s daty Informatika 2. ročník 1. ovládání jednoduchého výukového SW Informatika 2. ročník 1. jednoduchá práce s grafikou |
Člověk a jeho zdraví
Očekávané výstupy | Učivo | ||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
žák:
|
Lidské tělo, Zdraví, Správná výživa, zdravý životní styl |
||||||||||
Průřezová témata | Přesahy do | Přesahy z | |||||||||
ENVIRONMENTÁLNÍ VÝCHOVA
Lidské aktivity a problémy životního prostředí
MULTIKULTURNÍ VÝCHOVA
Lidské vztahy
OSOBNOSTNÍ A SOCIÁLNÍ VÝCHOVA
Mezilidské vztahy
Sebepoznání a sebepojetí
|
Český jazyk a literatura 1. ročník Literární výchova Hudební výchova 1. ročník poslechové činnosti Výtvarná výchova 1. ročník Svět, ve kterém žijeme Tělesná výchova 1. ročník pohybové hry Tělesná výchova 1. ročník gymnastika |
Pracovní činnosti 1. ročník příprava pokrmů Tělesná výchova 1. ročník pohybové hry Tělesná výchova 1. ročník gymnastika Tělesná výchova 1. ročník atletika |
Klíčové kompetence
Kompetence k učení
- 3. Pod vedením uč. se seznamuje s různými způsoby učení.
- 3. Aktivně zasahuje do výuky, při nejasnostech požádá o vysvětlení či doplnění informací.
Kompetence komunikativní
- 3. Používá správné termíny a výstižné výrazy, které souvisejí s daným tématem.
- 3. K vyjádření používá grafických znázornění a symbolických prostředků.
Např. grafické znázornění nějaké situace, matematický jazyk.
- 3. Při popisu situací nebo vyprávění příběhu ze života postupuje chronologicky od začátku do konce.
- 3. Mluví nahlas a zřetelně, přímo k adresátům, "řeč těla" slouží sdělení.
Kompetence sociální a personální
- 3. Pod vedením spoluvytváří a respektuje pravidla práce ve skupině.
- 3. Dodržuje pravidla ve skupině.
Kompetence občanské
- 3. Dokáže přivolat pomoc v případě krizové situace.
Kompetence pracovní
- 3. Za pomoci učitele pracuje podle jednoduchého návodu, snaží se zaznamenat pracovní postup.
- 3. Seznamuje se s různými povoláními, zná jejich význam, uvědomuje si, jaké pracovní činnosti ho těší.