ŠVP pro šk. rok 2016–2017, v. 10.1
Základní škola Český Krumlov, Za Nádražím 222

Učební osnovy

1. ročník


Matematika


Zdeněk Boček, 4  týdně, P
Čísla a početní operace do 20
Očekávané výstupyUčivo

žák:

  • Používá čísla do 20 k modelování reálných situací, počítá předměty v počením souboru do 20, vytváří soubory s daným počtem prvků
  • čte, zapisuje a porovnává čísla do 20, užívá a zapisuje vztah rovnosti a nerovnosti
  • Užívá lineární uspořádání; zobrazí číslo na číselné ose
  • Provádí zpaměti jednoduché početní operace s čísly v oboru do 20 v jednoduchých případech
  • řeší a tvoří úlohy, ve kterých aplikuje a modeluje osvojené početní operace

Přirozená čísla 1 - 20, číslo 0
Počítání předmětů v daném oboru 1 - 20
Posloupnost čísel 1 - 20
Číselná osa, znázornění čísel na číselné ose
Porovnávání čísel
Rozklad čísla na desítky a jednotky
Názorné vyvození sčítání a odčítání v oboru čísel do 6, do 10 a do 20
Zápis, čtení a řešení příkladů písemně i zpaměti
Záměna sčítanců
Jednoduché slovní úlohy
Využívání početních situací v praktických činnostech

Průřezová témataPřesahy doPřesahy z

OSOBNOSTNÍ A SOCIÁLNÍ VÝCHOVA

Řešení problémů a rozhodovací dovednosti

Sebepoznání a sebepojetí

Seberegulace a sebeorganizace

Kreativita

Komunikace

Prvouka

1. ročník

Lidé a čas

Pracovní činnosti

1. ročník

konstrukční činnosti

Pracovní činnosti

1. ročník

práce s drobným materiálem

Informatika

2. ročník

1. ovládání jednoduchého výukového SW

Závislosti, vztahy a práce s daty
Očekávané výstupyUčivo

žák:

  • řeší a tvoří úlohy, ve kterých aplikuje a modeluje osvojené početní operace
  • Orientuje se v čase, zná základní jednotkY
  • Popisuje jednoduché závislosti z praktického života
  • Doplňuje tabulky, schémata, posloupnosti čísel

Orientace v čase
Časová posloupnost
Určení a zápis data
Dny v týdnu
Řadové číslovky
Zápis a řešení jednoduchých slovních úloh se vztahy o několik méně, více
Jednotky litr, kilogram, metr
Počítání s mincemi

Průřezová témataPřesahy doPřesahy z

OSOBNOSTNÍ A SOCIÁLNÍ VÝCHOVA

Komunikace

Mezilidské vztahy

Kreativita

Sebepoznání a sebepojetí

Řešení problémů a rozhodovací dovednosti

Český jazyk a literatura

1. ročník

Literární výchova

Český jazyk a literatura

1. ročník

Komunikační výchova a sloh

Prvouka

1. ročník

Rozmanitost přírody

Prvouka

1. ročník

Lidé a čas

Pracovní činnosti

1. ročník

konstrukční činnosti

Pracovní činnosti

1. ročník

práce s drobným materiálem

Geometrie v rovině a prostoru
Očekávané výstupyUčivo

žák:

  • Rozezná, pojmenuje, vymodeluje a popíše základní rovinné útvary; nachází v realitě jejich reprezentaci
  • Porovnává velikost útvarů
  • Orientuje se v prostoru

Geometrické tvary - čtverec, obdelník, kruh, trojúhelník
Tělesa - krychle, koule, kvádr, válec
Modelování a vyhledávání geometrických útvarů

Průřezová témataPřesahy doPřesahy z

OSOBNOSTNÍ A SOCIÁLNÍ VÝCHOVA

Komunikace

Mezilidské vztahy

Kreativita

Sebepoznání a sebepojetí

Řešení problémů a rozhodovací dovednosti

Výtvarná výchova

1. ročník

Svět fantazie

Výtvarná výchova

1. ročník

Svět, ve kterém žijeme

Výtvarná výchova

1. ročník

Člověk

Výtvarná výchova

1. ročník

Příroda a její proměny

Pracovní činnosti

1. ročník

práce s drobným materiálem

Pracovní činnosti

1. ročník

konstrukční činnosti

Klíčové kompetence

Kompetence k učení
  • 3. Pod vedením uč. se seznamuje s různými způsoby učení.
  • 3. S pomocí dospělého se učí dojít k cíli plněním dílčích kroků.
Kompetence sociální a personální
  • 3. Pozdraví, používá správné druhy pozdravů, rozlišuje tykání a vykání.
  • 3. Požádá o to, co potřebuje.
  • 3. Toleruje rozdílnosti (sociálně slabí, hendikepovaní, etnické skupiny, různé somatotypy, atd.)
  • 3. Pod vedením spoluvytváří a respektuje pravidla práce ve skupině.
  • 3. Zeptá se a poradí se s dospělými.
Kompetence občanské
  • 3. S pomocí učitele řeší konfliktní situace, nezačíná útoky na druhé, ani se jich nezúčastní.
Kompetence pracovní
  • 3. Učí se dodržovat bezpečnost práce a hygienu na pracovišti.