ŠVP platný od šk. rok 2024–2025, v. 18.1
Základní škola Český Krumlov, Za Nádražím 222

Učební osnovy

4. ročník


Tělesná výchova


Zdeněk Boček, 2  týdně, P
atletika
Očekávané výstupyUčivo

žák:

  • Podílí se na realizaci pravidelného pohybového režimu; uplatňuje kondičně zaměřené činnosti; projevuje přiměřenou samostatnost a vůli pro zlepšení úrovně své činnosti
    Podílí se na realizaci pravidelného pohybového režimu; uplatňuje kondičně zaměřené činnosti; projevuje přiměřenou samostatnost a vůli pro zlepšení úrovně své činnosti
  • Zařazuje do pohybového režimu korektivní cvičení především v souvislosti s jednostrannou zátěží nebo vlastním svalovým oslabením
    Zařazuje do pohybového režimu korektivní cvičení především v souvislosti s jednostrannou zátěží nebo vlastním svalovým oslabením
  • Zvládá v souladu s individuálními předpoklady osvojované pohybové dovednosti; vytváří varianty osvojených pohybových her
    Zvládá v souladu s individuálními předpoklady osvojované pohybové dovednosti; vytváří varianty osvojených pohybových her
  • Jedná v duchu fair play; doržuje pravidla her a soutěží; pozná přestupky proti pravidlům, respektuje opačné pohlaví
    Jedná v duchu fair play; doržuje pravidla her a soutěží; pozná přestupky proti pravidlům, respektuje opačné pohlaví

Příprava organismu na pohybovou činnost - zdravotně zaměřené činnosti
Atletická rozcvička
Pravidla atletických soutěží
Základy atletiky - běh na 60m, 150m, 300m, 600m, nízký start, skok do dálky, hod kriketovým míčkem, štafetový běh
Rozvoj rychlosti, obratnosti, síly a vytrvalosti pomocí přiměřených cvičení
Koordinace pohybu
Vztah ke sportu, zásady jednání a chování v duchu fair play
 

gymnastika
Očekávané výstupyUčivo

žák:

  • Podílí se na realizaci pravidelného pohybového režimu; uplatňuje kondičně zaměřené činnosti; projevuje přiměřenou samostatnost a vůli pro zlepšení úrovně své činnosti
    Podílí se na realizaci pravidelného pohybového režimu; uplatňuje kondičně zaměřené činnosti; projevuje přiměřenou samostatnost a vůli pro zlepšení úrovně své činnosti
  • Zařazuje do pohybového režimu korektivní cvičení především v souvislosti s jednostrannou zátěží nebo vlastním svalovým oslabením
    Zařazuje do pohybového režimu korektivní cvičení především v souvislosti s jednostrannou zátěží nebo vlastním svalovým oslabením
  • Zvládá v souladu s individuálními předpoklady osvojované pohybové dovednosti; vytváří varianty osvojených pohybových her
    Zvládá v souladu s individuálními předpoklady osvojované pohybové dovednosti; vytváří varianty osvojených pohybových her
  • Jedná v duchu fair play; doržuje pravidla her a soutěží; pozná přestupky proti pravidlům, respektuje opačné pohlaví
    Jedná v duchu fair play; doržuje pravidla her a soutěží; pozná přestupky proti pravidlům, respektuje opačné pohlaví

Bezpečnost při sportování na nářadí
Tělocvičné pojmy + komunikace v Tv
Informace o první pomoci při úrazu
Základy estetického pohybu, správné držení těla a dýchání
Prostná - modifikace kotoulů, napojované kotouly, kotoul vzad, stoj na hlavě, příprava na stoj na rukou, kotoull vzad, zpevňující cvičení
Přeskok - pokus o skrčku, roznožku, seskok z nářadí
Kruhy v klidu - překot vzad, vpřed,  kruhy v hupu - houpání s odrazem
Hrazda - překot vpřed a vzad, vzpor, sešin
Žebřiny - cvičení obratnosti, síly a odvahy
Lavička a kladinka - rovnovážná cvičení, přechody, poskoky, přeskoky stranou
Trampolínka - přímé skoky,
Skoky přes švihadlo, podbíhání dlouhého lana, přeskoky lana
Šplh
 

sportovní hry
Očekávané výstupyUčivo

žák:

  • Podílí se na realizaci pravidelného pohybového režimu; uplatňuje kondičně zaměřené činnosti; projevuje přiměřenou samostatnost a vůli pro zlepšení úrovně své činnosti
    Podílí se na realizaci pravidelného pohybového režimu; uplatňuje kondičně zaměřené činnosti; projevuje přiměřenou samostatnost a vůli pro zlepšení úrovně své činnosti
  • Zařazuje do pohybového režimu korektivní cvičení především v souvislosti s jednostrannou zátěží nebo vlastním svalovým oslabením
    Zařazuje do pohybového režimu korektivní cvičení především v souvislosti s jednostrannou zátěží nebo vlastním svalovým oslabením
  • Zvládá v souladu s individuálními předpoklady osvojované pohybové dovednosti; vytváří varianty osvojených pohybových her
    Zvládá v souladu s individuálními předpoklady osvojované pohybové dovednosti; vytváří varianty osvojených pohybových her
  • Jedná v duchu fair play; doržuje pravidla her a soutěží; pozná přestupky proti pravidlům, respektuje opačné pohlaví
    Jedná v duchu fair play; doržuje pravidla her a soutěží; pozná přestupky proti pravidlům, respektuje opačné pohlaví

Rocvička, honičky
Soutěže, závodivé hry, pohybové hry s náčiním i bez náčiní
Jednoduchá pravidla soutěží a sportů
Základy sportovních her - vybíjená, florbal, malá kopaná, badminton
Přihrávka jednoruč, obouruč, házení a chytání různých druhů míčů, kopy do míče, technika hole, technika rakety, driblink, střelba na koš
Rozvoj rychlosti, obratnosti, síly a vytrvalosti pomocí přiměřených cvičení
 

bruslení
Očekávané výstupyUčivo

žák:

  • Zvládá v souladu s individuálními předpoklady osvojované pohybové dovednosti; vytváří varianty osvojených pohybových her
    Zvládá v souladu s individuálními předpoklady osvojované pohybové dovednosti; vytváří varianty osvojených pohybových her

Bezpečnost při sportování
Bruslení vpřed, vzad, jednoduché hry na ledě

Klíčové kompetence

Kompetence k učení
  • 5. Zhodnotí výsledky svého učení a posoudí vlastní pokrok.