ŠVP platný od šk. rok 2024–2025, v. 18.1
Základní škola Český Krumlov, Za Nádražím 222

Učební osnovy

4. ročník


Anglický jazyk


Eva Vondrášková, 3  týdně, P
Moje škola
Očekávané výstupyUčivo

žák:

  • rozumí slovům a jednoduchým větám, pokud jsou pronášeny pomalu a zřetelně a týkají se osvojovaných témat, zejména pokud má k dispozici vizuální oporu
  • rozumí jednoduchému poslechovému textu, pokud je pronášen pomalu a zřetelně a má k dispozici vizuální oporu
  • rozumí jednoduchým pokynům a otázkám učitele, které jsou sdělovány pomalu a spečlivou výslovností
  • odpovídá na jednoduché otázky týkající se jeho samotného, rodiny, školy, volného času a dalších osvojených témat a podobné otázky pokládá
  • sdělí jednoduchým způsobem základní informace týkající se jeho samotného, jeho rodiny, školy, volného času a dalších osvojovaných témat
  • zapojí se do jednoduchých rozhovorů

Slovní zásoba

- procvičování a rozšiřování slovní zásoby k tematickým okruhům - barvy, čísla (1-100), spelling, pokyny a předměty ve třídě



Gramatika

- sloveso to be

Průřezová témataPřesahy doPřesahy z

Vlastivěda

5. ročník

místo, kde žijeme

Zvířata
Očekávané výstupyUčivo

žák:

  • rozumí jednoduchým krátkým textům z běžného života, zejména pokud má k dispozici vizuální oporu
  • vyhledá potřebnou informaci v jednoduchém textu, který se vztahuje k osvojovaným tématům
  • napíše krátký text s použitím jednoduchých vět a slovních spojení o sobě, rodině, činnostech a událostech z oblasti svých zájmů a každodenního života
  • rozumí slovům a jednoduchým větám, pokud jsou pronášeny pomalu a zřetelně a týkají se osvojovaných témat, zejména pokud má k dispozici vizuální oporu
  • rozumí jednoduchému poslechovému textu, pokud je pronášen pomalu a zřetelně a má k dispozici vizuální oporu
  • odpovídá na jednoduché otázky týkající se jeho samotného, rodiny, školy, volného času a dalších osvojených témat a podobné otázky pokládá
  • sdělí jednoduchým způsobem základní informace týkající se jeho samotného, jeho rodiny, školy, volného času a dalších osvojovaných témat
  • zapojí se do jednoduchých rozhovorů

Slovní zásoba

- zvířata

 

Gramatika

- fráze I like, I don't like

Průřezová témataPřesahy doPřesahy z

Přírodověda

4. ročník

rozmanitost přírody

Místo, kde žiji
Očekávané výstupyUčivo

žák:

  • rozumí jednoduchým krátkým textům z běžného života, zejména pokud má k dispozici vizuální oporu
  • vyhledá potřebnou informaci v jednoduchém textu, který se vztahuje k osvojovaným tématům
  • napíše krátký text s použitím jednoduchých vět a slovních spojení o sobě, rodině, činnostech a událostech z oblasti svých zájmů a každodenního života
  • rozumí slovům a jednoduchým větám, pokud jsou pronášeny pomalu a zřetelně a týkají se osvojovaných témat, zejména pokud má k dispozici vizuální oporu
  • rozumí jednoduchému poslechovému textu, pokud je pronášen pomalu a zřetelně a má k dispozici vizuální oporu
  • rozumí jednoduchým pokynům a otázkám učitele, které jsou sdělovány pomalu a spečlivou výslovností
  • odpovídá na jednoduché otázky týkající se jeho samotného, rodiny, školy, volného času a dalších osvojených témat a podobné otázky pokládá
  • sdělí jednoduchým způsobem základní informace týkající se jeho samotného, jeho rodiny, školy, volného času a dalších osvojovaných témat
  • zapojí se do jednoduchých rozhovorů

Slovní zásoba

- můj pokoj
- hračky


Gramatika

- to have got

Průřezová témataPřesahy doPřesahy z

Vlastivěda

4. ročník

místo, kde žijeme

Volnočasové aktivity
Očekávané výstupyUčivo

žák:

  • rozumí jednoduchým krátkým textům z běžného života, zejména pokud má k dispozici vizuální oporu
  • vyhledá potřebnou informaci v jednoduchém textu, který se vztahuje k osvojovaným tématům
  • napíše krátký text s použitím jednoduchých vět a slovních spojení o sobě, rodině, činnostech a událostech z oblasti svých zájmů a každodenního života
  • rozumí slovům a jednoduchým větám, pokud jsou pronášeny pomalu a zřetelně a týkají se osvojovaných témat, zejména pokud má k dispozici vizuální oporu
  • rozumí jednoduchému poslechovému textu, pokud je pronášen pomalu a zřetelně a má k dispozici vizuální oporu
  • rozumí jednoduchým pokynům a otázkám učitele, které jsou sdělovány pomalu a spečlivou výslovností
  • odpovídá na jednoduché otázky týkající se jeho samotného, rodiny, školy, volného času a dalších osvojených témat a podobné otázky pokládá
  • sdělí jednoduchým způsobem základní informace týkající se jeho samotného, jeho rodiny, školy, volného času a dalších osvojovaných témat
  • zapojí se do jednoduchých rozhovorů

Slovní zásoba

- volnočasové aktivity


Gramatika

- can, can't

Oblečení
Očekávané výstupyUčivo

žák:

  • rozumí jednoduchým krátkým textům z běžného života, zejména pokud má k dispozici vizuální oporu
  • vyhledá potřebnou informaci v jednoduchém textu, který se vztahuje k osvojovaným tématům
  • napíše krátký text s použitím jednoduchých vět a slovních spojení o sobě, rodině, činnostech a událostech z oblasti svých zájmů a každodenního života
  • rozumí jednoduchému poslechovému textu, pokud je pronášen pomalu a zřetelně a má k dispozici vizuální oporu
  • rozumí jednoduchým pokynům a otázkám učitele, které jsou sdělovány pomalu a spečlivou výslovností
  • odpovídá na jednoduché otázky týkající se jeho samotného, rodiny, školy, volného času a dalších osvojených témat a podobné otázky pokládá
  • sdělí jednoduchým způsobem základní informace týkající se jeho samotného, jeho rodiny, školy, volného času a dalších osvojovaných témat
  • zapojí se do jednoduchých rozhovorů

Slovní zásoba

- druhy oblečení

 

Gramatika

- vazba to have got - positive + negative + questions

Moje oblíbené jídlo a pití
Očekávané výstupyUčivo

žák:

  • rozumí jednoduchým krátkým textům z běžného života, zejména pokud má k dispozici vizuální oporu
  • vyhledá potřebnou informaci v jednoduchém textu, který se vztahuje k osvojovaným tématům
  • napíše krátký text s použitím jednoduchých vět a slovních spojení o sobě, rodině, činnostech a událostech z oblasti svých zájmů a každodenního života
  • rozumí jednoduchému poslechovému textu, pokud je pronášen pomalu a zřetelně a má k dispozici vizuální oporu
  • rozumí jednoduchým pokynům a otázkám učitele, které jsou sdělovány pomalu a spečlivou výslovností
  • odpovídá na jednoduché otázky týkající se jeho samotného, rodiny, školy, volného času a dalších osvojených témat a podobné otázky pokládá
  • sdělí jednoduchým způsobem základní informace týkající se jeho samotného, jeho rodiny, školy, volného času a dalších osvojovaných témat
  • zapojí se do jednoduchých rozhovorů

Slovní zásoba

- jídlo a pití

 

Gramatika

I like / I don't like / Do you like...?
 

 

 

Průřezová témataPřesahy doPřesahy z

Praktické činnosti

4. ročník

příprava pokrmů