ŠVP platný od šk. rok 2024–2025, v. 18.1
Základní škola Český Krumlov, Za Nádražím 222
Základní škola Český Krumlov, Za Nádražím 222
Učební osnovy
4. ročník
Přírodověda
Miroslava Ziegelbauerová,
1 týdně, P
rozmanitost přírody
Očekávané výstupy | Učivo | ||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
žák:
|
|
||||||||||
Průřezová témata | Přesahy do | Přesahy z | |||||||||
Český jazyk a literatura 4. ročník komunikační a slohová výchova Český jazyk a literatura 4. ročník literární výchova Německý jazyk 8. ročník Počítač Německý jazyk 8. ročník Moje koníčky Výtvarná výchova 4. ročník Příroda a její proměny Výtvarná výchova 4. ročník Svět, ve kterém žijeme |
Výtvarná výchova 4. ročník Svět, ve kterém žijeme Výtvarná výchova 4. ročník Příroda a její proměny Praktické činnosti 4. ročník pěstitelské činnosti Praktické činnosti 4. ročník práce s drobným materiálem Matematika 4. ročník Čísla a početní operace do 1 000 000 Český jazyk a literatura 4. ročník komunikační a slohová výchova Anglický jazyk 4. ročník Zvířata |
Klíčové kompetence
Kompetence k učení
- 5. Pro učení vybírá a využívá vhodné způsoby, metody a strategie.
- 5. Aktivně zasahuje do výuky a při nejasnosti požádá o vysvětlení.
- 5. Uvádí věci do souvislostí, propojuje je do širších celků.
- 5. Zhodnotí výsledky svého učení a posoudí vlastní pokrok.
- 5. Vypracuje jednoduchý úkol s využitím nabídnutých informačních zdrojů.
Kompetence k řešení problémů
- 5. Rozpozná problém a přemýšlí o něm.
- 5. Samostatně řeší problémy, volí vhodné způsoby řešení.
- 5. Snaží se o objektivní zhodnocení úspěšnosti řešení problému jako poučení pro další situace.
Kompetence komunikativní
- 5. Naslouchá promluvám druhých lidí, zapojuje se do diskuze a obhajuje svůj názor.
Kompetence občanské
- 5. Respektuje přesvědčení druhých lidí.
- 5. Chápe základní zákony a společenské normy.
- 5. Navrhuje smírné řešení konfliktní situace.
- 5. Podle svých schopností poskytne pomoc; řídí se radami a doporučeními dospělých v tom, jak předcházet rizikům.
- 5. Upevňuje si kladný vztah k prostředí, ve kterém žije (region, kraj, vlast).
Kompetence pracovní
- 5. Naplánuje s pomocí učitele postup vedoucí ke splnění úkolu a stanoví čas nutný ke splnění.
- 5. Postupuje při práci podle jednoduchého návodu, pokud si neví rady, požádá o pomoc, přehledně zaznamená svůj pracovní postup, sleduje termín splnění.