Základní škola Český Krumlov, Za Nádražím 222
Učební osnovy
8. ročník
Tělesná výchova
Atletika
Očekávané výstupy | Učivo | ||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
žák:
|
Běh vytrvalostní do 1000 m - fartlek |
||||||||||
Průřezová témata | Přesahy do | Přesahy z | |||||||||
Fyzika 8. ročník Práce, energie a výkon Tělesná výchova 8. ročník Atletika Tělesná výchova 8. ročník Gymnastika Tělesná výchova 8. ročník Sportovní hry Tělesná výchova 8. ročník Plavání |
Tělesná výchova 8. ročník Gymnastika Tělesná výchova 8. ročník Sportovní hry Tělesná výchova 8. ročník Atletika |
Gymnastika
Očekávané výstupy | Učivo | ||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
žák:
|
Akrobacie-přemet stranou, stoje Protahování, jógové pozice, dýchání (rozšiřující učivo) |
||||||||||
Průřezová témata | Přesahy do | Přesahy z | |||||||||
Tělesná výchova 8. ročník Zdraví a hygiena Tělesná výchova 8. ročník Plavání Tělesná výchova 8. ročník Sportovní hry Tělesná výchova 8. ročník Gymnastika Tělesná výchova 8. ročník Atletika |
Tělesná výchova 8. ročník Gymnastika Tělesná výchova 8. ročník Sportovní hry Tělesná výchova 8. ročník Atletika |
Sportovní hry
Očekávané výstupy | Učivo | ||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
žák:
|
házená, ringo (freesbee), florbal, kopaná, košíková, volejbal, softbal, bedminton |
||||||||||
Průřezová témata | Přesahy do | Přesahy z | |||||||||
Tělesná výchova 8. ročník Sportovní hry Tělesná výchova 8. ročník Gymnastika Tělesná výchova 8. ročník Atletika Výchova ke zdraví 8. ročník Péče o zdraví - návykové látky Výchova ke zdraví 8. ročník Péče o zdraví - výživa a zdraví |
Tělesná výchova 8. ročník Gymnastika Tělesná výchova 8. ročník Sportovní hry Tělesná výchova 8. ročník Atletika |
Plavání
Očekávané výstupy | Učivo | ||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
žák: |
Zdokonalování plaveckých stylů. Skok do neznámé vody, start z bloků, lovení předmětů-zdokonalování |
||||||||||
Průřezová témata | Přesahy do | Přesahy z | |||||||||
Tělesná výchova 8. ročník Zdraví a hygiena Výchova ke zdraví 8. ročník Péče o zdraví - výživa a zdraví |
Tělesná výchova 8. ročník Gymnastika Tělesná výchova 8. ročník Atletika |
Zdraví a hygiena
Očekávané výstupy | Učivo | ||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
žák: |
Význam pohybu pro zdraví |
||||||||||
Průřezová témata | Přesahy do | Přesahy z | |||||||||
Tělesná výchova 8. ročník Plavání Tělesná výchova 8. ročník Gymnastika Výchova k občanství 8. ročník Člověk hledá sám sebe |
Olympijský víceboj
Očekávané výstupy | Učivo | ||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
žák: |
Deset disciplín z oblasti atletiky a gymnastiky (rozšiřující učivo). |
Klíčové kompetence
Kompetence k učení
- 9. Podle svých zkušeností volí nejefektivnější metody a způsoby učení a vědomě je používá.
Kompetence k řešení problémů
- 9. Porozumí problému, pojmenuje ho, uvědomí si problém podle svých schopností, zkušeností a aktivně řeší problém, v případě nedostatku zkušeností (využívá) vyhledává potřebné informace směřující k cíli.
- 9. Samostatně objektivně zhodnotí úspěšnost řešení problému a vyhodnotí výsledky práce.
Kompetence sociální a personální
- 9. Dodržuje zásady slušného a společenského chování, vhodně a taktně jedná přiměřeně situaci, umí najít své chyby, poučit se z nich a posiluje své silné stránky.
- 9. Toleruje rozdílnosti (sociálně slabí, hendikepovaní, etnické skupiny, různé somatotypy, atd.), zastane se hendikepovaných a vytváří podmínky pro rovnocennou spolupráci.
- 9. Vědomě ovládá své emoce, nevyvolává konflikty, umí předvídat možné situace, domýšlet důsledky chování a zodpovědně jednat, aby dosáhl pocitu sebeuspokojení a sebeúcty a mohl být hrdý na svou školu.
- 9. Je sebekritický a pěstuje zdravé sebevědomí, přijme kritiku, ustoupí ze svých stanovisek a přijme kompromis.
Kompetence občanské
- 9. Posuzuje a hodnotí jevy, procesy,události a problémy ve svém okolí z různých úhlů pohledu
- 9. Pravidla potřebná pro danou situaci v případě potřeby sám navrhuje, dokáže je vytvářet; ve sporu se dovolává pravidel.
- 9. Nepoužívá násilné řešení sporů, vyjedná smír, odmítá agresi proti sobě nebo proti třetí osobě, fyzickému i psychickému násilí ve škole, podle svých možností se mu postaví.
- 9. Zná a předvede záchranné i strategické postupy a zásady při krizových situacích; přivolá pomoc, popřípadě ji poskytne; předvídá možná rizika i v nových situacích a prostorech.
- 9. Upevňuje svůj vztah k prostoru, ve kterém žije, v rámci evropské sounáležitosti i v globálním měřítku.
Kompetence pracovní
- 9. Dodržuje bezpečnostní pravidla, pracuje tak, aby chránil zdraví své i ostatních.