Základní škola Český Krumlov, Za Nádražím 222
Učební osnovy
8. ročník
Matematika
VýrazyDotace učebního bloku:
24
Očekávané výstupy | Učivo | ||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
žák:
|
• Číselné výrazy
|
Druhá mocnina a odmocninaDotace učebního bloku:
10
Očekávané výstupy | Učivo | ||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
žák:
|
• Pojem mocniny a odmocniny
|
||||||||||
Průřezová témata | Přesahy do | Přesahy z | |||||||||
Informatika 8. ročník Tabulkový editor |
Pythagorova větaDotace učebního bloku:
10
Očekávané výstupy | Učivo | ||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
žák:
|
• Pythagorova věta
|
||||||||||
Průřezová témata | Přesahy do | Přesahy z | |||||||||
Informatika 8. ročník Tabulkový editor |
Mocniny s přirozeným mocnitelemDotace učebního bloku:
12
Očekávané výstupy | Učivo | ||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
žák:
|
• Zápis mocnin s přirozeným mocnitelem
|
MnohočlenyDotace učebního bloku:
16
Očekávané výstupy | Učivo | ||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
žák:
|
• Pojem mnohočlenu
|
Lineární rovniceDotace učebního bloku:
20
Očekávané výstupy | Učivo | ||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
žák:
|
• Rovnost
|
NerovniceDotace učebního bloku:
8
Očekávané výstupy | Učivo | ||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
žák:
|
• Nerovnost, lineární nerovnice (rozšiřující učivo - nepovinné) |
HranolyDotace učebního bloku:
16
Očekávané výstupy | Učivo | ||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
žák:
|
• Pojem hranolu
|
||||||||||
Průřezová témata | Přesahy do | Přesahy z | |||||||||
Výtvarná výchova 8. ročník Malba Výtvarná výchova 8. ročník Kresba |
Kruh, kružniceDotace učebního bloku:
16
Očekávané výstupy | Učivo | ||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
žák:
|
• Vzájemná poloha přímky a kružnice
|
||||||||||
Průřezová témata | Přesahy do | Přesahy z | |||||||||
Výtvarná výchova 8. ročník Malba Výtvarná výchova 8. ročník Kresba |
VálecDotace učebního bloku:
10
Očekávané výstupy | Učivo | ||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
žák:
|
• Pojem válce
|
||||||||||
Průřezová témata | Přesahy do | Přesahy z | |||||||||
Výtvarná výchova 8. ročník Malba Výtvarná výchova 8. ročník Kresba |
Klíčové kompetence
Kompetence k učení
- 9. Podle svých zkušeností volí nejefektivnější metody a způsoby učení a vědomě je používá.
- 9. Ovlivňuje postup výuky a učení tak, aby pro něj byly přínosné, aktivně žádá objasnění problému, zajímá se o alternativní zdroje informací.
- 9. Vysvětlí smysl toho, proč si osvojuje a zpracovává různé druhy poznatků a dovedností a jak by se daly využít v dalším studiu i v bůžném životě.
- 9. Realisticky odhadne, zda jeho vědomosti nebo dovednosti dostačují pro plnění úkolu, sám rozpozná, co se potřebuje ještě doučit.
Kompetence k řešení problémů
- 9. Porozumí problému, pojmenuje ho, uvědomí si problém podle svých schopností, zkušeností a aktivně řeší problém, v případě nedostatku zkušeností (využívá) vyhledává potřebné informace směřující k cíli.
- 9. Umí rozpoznat, zda problém vyřešil správně, tj. porovná svůj výsledek s úkolem, který pojmenoval na počátku, v případě neúspěchu analyzuje svůj postup a hledá nové řešení.
- 9. Provede experiment a zaznamená jeho postup a výsledky.
- 9. Samostatně objektivně zhodnotí úspěšnost řešení problému a vyhodnotí výsledky práce.
Kompetence sociální a personální
- 9. Dodržuje zásady slušného a společenského chování, vhodně a taktně jedná přiměřeně situaci, umí najít své chyby, poučit se z nich a posiluje své silné stránky.
- 9. Toleruje rozdílnosti (sociálně slabí, hendikepovaní, etnické skupiny, různé somatotypy, atd.), zastane se hendikepovaných a vytváří podmínky pro rovnocennou spolupráci.
- 9. Vědomě ovládá své emoce, nevyvolává konflikty, umí předvídat možné situace, domýšlet důsledky chování a zodpovědně jednat, aby dosáhl pocitu sebeuspokojení a sebeúcty a mohl být hrdý na svou školu.
Kompetence občanské
- 9. Posuzuje a hodnotí jevy, procesy,události a problémy ve svém okolí z různých úhlů pohledu