Učební osnovy
8. ročník
Německý jazyk
Lucie Holubová,
2 týdně, P
Moje koníčky
Očekávané výstupy | Učivo |
žák:
- porozumí známým slovům a jednoduchým větám se vztahem k osvojovaným tématům
- sestaví správně jednoduché písemné sdělení (krátký text) a vytvoří odpověď na určité sdělení
|
Slovní zásoba
- slovesa týkající se koníčků
- slovní zásoba spojená s volným časem
Gramatika
- časování pravidelných sloves
- předložka am ve spojení se dny v týdnu
|
Průřezová témata | Přesahy do | Přesahy z |
| |
Přírodověda
4. ročník
rozmanitost přírody
|
Počítač
Očekávané výstupy | Učivo |
žák:
- porozumí známým slovům a jednoduchým větám se vztahem k osvojovaným tématům
- rozumí jednoduchým pokynům a větám, správně na ně reaguje
- sestaví správně jednoduché písemné sdělení (krátký text) a vytvoří odpověď na určité sdělení
|
Slovní zásoba
- počítač
- domácí zvířata
Gramatika
- časování slovesa haben
- určitý a neurčitý člen ve 4. pádě u podstatných jmen
- zápor kein
|
Průřezová témata | Přesahy do | Přesahy z |
| |
Přírodověda
4. ročník
rozmanitost přírody
|
Kde a kdy
Očekávané výstupy | Učivo |
žák:
- pracuje s jednoduchými materiály (časopisy, obrazovými a poslechovými materiály) a používá je při své práci
- rozumí jednoduchým pokynům a větám, správně na ně reaguje
|
Slovní zásoba
- číslovky 20 - 100
- měsíce
- roční období
Gramatika
- 3. pád podstatných jmen
- hodiny
- množné číslo vybraných podstatných jmen
- předložky pojící se se dny v týdnu a ročními obdobími
|
Prázdniny
Očekávané výstupy | Učivo |
žák:
- hledá v jednoduchém textu potřebnou informaci a tvoří odpověď na otázku
- pochopí obsah a smysl jednoduché, pomalé a pečlivě vyslovované konverzace dvou osob s dostatkem času pro porozumění
- vyplní základní údaje o sobě do formulářů
|
Slovní zásoba
- státy Evropy
- cestování
Gramatika
- časování některých nepravidelných sloves
- předložky nach a in ve spojení se státy
|
Uvedení
Očekávané výstupy | Učivo |
žák:
- rozumí známým slovům a jednoduchým větám se vztahem k osvojovaným tématům
- používá dvojjazyčný slovník (v tištěné i elektronické podobě)
- zapojuje se do jednoduché konverzace, pozdraví a rozloučí se s dospělým i kamarádem
|
Slovní zásoba
- známá místa v německojazyčných zemích
Gramatika
- vazba es gibt
|
Můj domov
Očekávané výstupy | Učivo |
žák:
- rozumí známým slovům a jednoduchým větám se vztahem k osvojovaným tématům
- vyžádá jednoduchou informaci
|
Slovní zásoba
- místnosti v domě
- můj dům, můj byt
Gramatika
- předložky se 3. pádem při otázce KDE?
- přivlastňovací zájmena
- odlučitelné předpony
|
Průřezová témata | Přesahy do | Přesahy z |
| |
Matematika
4. ročník
Závislosti, vztahy a práce s daty
Matematika
4. ročník
Čísla a početní operace do 1 000 000
Vlastivěda
4. ročník
lidé a čas
Vlastivěda
4. ročník
místo, kde žijeme
|