Základní škola Český Krumlov, Za Nádražím 222
Učební osnovy
5. ročník
Výtvarná výchova
Příroda a její proměny
Očekávané výstupy | Učivo | ||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
žák:
|
barva a její odstíny, vrstvení barev |
||||||||||
Průřezová témata | Přesahy do | Přesahy z | |||||||||
Český jazyk a literatura 5. ročník literární výchova Český jazyk a literatura 5. ročník komunikační a slohová výchova Přírodověda 5. ročník rozmanitost přírody Vlastivěda 5. ročník místo, kde žijeme Hudební výchova 5. ročník poslechové činnosti Hudební výchova 5. ročník vokální činnosti Pracovní činnosti 5. ročník pěstitelské činnosti Pracovní činnosti 5. ročník práce s drobným materiálem |
Pracovní činnosti 5. ročník pěstitelské činnosti Pracovní činnosti 5. ročník práce s drobným materiálem Přírodověda 5. ročník rozmanitost přírody Český jazyk a literatura 5. ročník literární výchova Český jazyk a literatura 5. ročník komunikační a slohová výchova |
Člověk
Očekávané výstupy | Učivo | ||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
žák:
|
seznámení r různými druhy výtvarného umění |
||||||||||
Průřezová témata | Přesahy do | Přesahy z | |||||||||
Český jazyk a literatura 5. ročník literární výchova Český jazyk a literatura 5. ročník komunikační a slohová výchova Matematika 5. ročník Čísla a početní operace v oboru přirozených čísel Přírodověda 5. ročník Člověk a jeho zdraví Vlastivěda 5. ročník lidé kolem nás Tělesná výchova 5. ročník gymnastika Tělesná výchova 5. ročník atletika |
Přírodověda 5. ročník Člověk a jeho zdraví Český jazyk a literatura 5. ročník literární výchova Český jazyk a literatura 5. ročník komunikační a slohová výchova |
Svět, ve kterém žijeme
Očekávané výstupy | Učivo | ||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
žák:
|
výtvarně dramatické a komunikační hry |
||||||||||
Průřezová témata | Přesahy do | Přesahy z | |||||||||
Český jazyk a literatura 5. ročník literární výchova Český jazyk a literatura 5. ročník komunikační a slohová výchova Přírodověda 5. ročník rozmanitost přírody Vlastivěda 5. ročník místo, kde žijeme Vlastivěda 5. ročník lidé kolem nás Hudební výchova 5. ročník poslechové činnosti |
Přírodověda 5. ročník rozmanitost přírody Vlastivěda 5. ročník místo, kde žijeme Vlastivěda 5. ročník lidé kolem nás Český jazyk a literatura 5. ročník literární výchova Český jazyk a literatura 5. ročník komunikační a slohová výchova |
Svět fantazie
Očekávané výstupy | Učivo | ||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
žák:
|
uplatňování linie vytvářené různými nástroji v různých materiálech |
||||||||||
Průřezová témata | Přesahy do | Přesahy z | |||||||||
Český jazyk a literatura 5. ročník literární výchova Český jazyk a literatura 5. ročník komunikační a slohová výchova Matematika 5. ročník Geometrie v rovině a prostoru Informatika 5. ročník Základy práce s textem a grafikou Hudební výchova 5. ročník poslechové činnosti |
Matematika 5. ročník Čísla a početní operace v oboru přirozených čísel Český jazyk a literatura 5. ročník literární výchova Český jazyk a literatura 5. ročník komunikační a slohová výchova Informatika 5. ročník Základy práce s textem a grafikou |
Vesmír
Očekávané výstupy | Učivo | ||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
žák:
|
vesmír skutečný a fantazijní |
||||||||||
Průřezová témata | Přesahy do | Přesahy z | |||||||||
Český jazyk a literatura 5. ročník literární výchova Český jazyk a literatura 5. ročník komunikační a slohová výchova Matematika 5. ročník Čísla a početní operace v oboru přirozených čísel Informatika 5. ročník Základy práce s textem a grafikou Přírodověda 5. ročník rozmanitost přírody Hudební výchova 5. ročník poslechové činnosti |
Matematika 5. ročník Čísla a početní operace v oboru přirozených čísel Přírodověda 5. ročník rozmanitost přírody Český jazyk a literatura 5. ročník literární výchova Český jazyk a literatura 5. ročník komunikační a slohová výchova |
Klíčové kompetence
Kompetence k učení
- 5. Pro učení vybírá a využívá vhodné způsoby, metody a strategie.
- 5. Aktivně zasahuje do výuky a při nejasnosti požádá o vysvětlení.
- 5. Zhodnotí výsledky svého učení a posoudí vlastní pokrok.
- 5. Vypracuje jednoduchý úkol s využitím nabídnutých informačních zdrojů.
Kompetence k řešení problémů
- 5. Rozpozná problém a přemýšlí o něm.
- 5. Snaží se o objektivní zhodnocení úspěšnosti řešení problému jako poučení pro další situace.
Kompetence komunikativní
- 5. Formuluje a vyjadřuje své myšlenky a názory.
Kompetence sociální a personální
- 5. Toleruje rozdílnosti, respektuje druhé, vyjádří svůj názor.
Kompetence občanské
- 5. Respektuje přesvědčení druhých lidí.
- 5. Navrhuje smírné řešení konfliktní situace.
- 5. Upevňuje si kladný vztah k prostředí, ve kterém žije (region, kraj, vlast).
Kompetence pracovní
- 5. Naplánuje s pomocí učitele postup vedoucí ke splnění úkolu a stanoví čas nutný ke splnění.
- 5. Pro vlastní činnosti vybere z nabídky materiály a nástroje potřebné ke splnění úkolu a připraví je.
- 5. Postupuje při práci podle jednoduchého návodu, pokud si neví rady, požádá o pomoc, přehledně zaznamená svůj pracovní postup, sleduje termín splnění.
- 5. Rozpozná kvalitní práci a dobře splněný úkol, zhodnotí podle předem stanovených kritérií práci ostatních i vlastní práci.
- 5. Poznává různé obory lidské činnosti; vysvětlí, v čem spočívá jejich význam, uvědomuje si, jaké pracovní činnosti ho těší, jaké mu jdou dobře, lépe než jiné.
- 5. Vhodným způsobem nabídne vlastní nápad, ocení nové nápady druhých.