Základní škola Český Krumlov, Za Nádražím 222
Učební osnovy
5. ročník
Informatika
Bezpečnost na internetu a v síti
Očekávané výstupy | Učivo | ||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
žák:
|
Desatero pro žáky
|
||||||||||
Komentář | |||||||||||
podpora na informačním systému (webových stránkách) školy
prostřednictvím dětí jsou s bezpečností seznamováni i rodiče |
|||||||||||
Průřezová témata | Přesahy do | Přesahy z | |||||||||
Vlastivěda 5. ročník lidé kolem nás |
Počítač a operační systém
Očekávané výstupy | Učivo | ||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
žák:
|
základní orientace v operačním systému
|
||||||||||
Průřezová témata | Přesahy do | Přesahy z | |||||||||
Matematika 5. ročník Čísla a početní operace v oboru přirozených čísel |
Využití internetu
Očekávané výstupy | Učivo | ||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
žák:
|
internetová adresa
|
||||||||||
Průřezová témata | Přesahy do | Přesahy z | |||||||||
Vlastivěda 5. ročník místo, kde žijeme |
Přírodověda 5. ročník Člověk a jeho zdraví Přírodověda 5. ročník rozmanitost přírody Vlastivěda 5. ročník místo, kde žijeme Vlastivěda 5. ročník lidé kolem nás |
Základy práce s textem a grafikou
Očekávané výstupy | Učivo | ||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
žák:
|
jednoduchý text (Poznámkový blok / Textový editor) |
||||||||||
Průřezová témata | Přesahy do | Přesahy z | |||||||||
Český jazyk a literatura 5. ročník literární výchova Výtvarná výchova 5. ročník Svět fantazie |
Výtvarná výchova 5. ročník Vesmír Výtvarná výchova 5. ročník Svět fantazie |
Algoritmizace a programování
Očekávané výstupy | Učivo | ||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
žák:
|
Algoritmizace běžných životních situací
|
||||||||||
Komentář | |||||||||||
Algoritmizaci běžných životních situací nebo jiných úkonů (cesta do školy, vaření pokrmu, řešení matematické nebo jazykové úlohy) je možno vysvětlovat a trénovat průběžně v prostředí třídy během celého školního roku. Znázornění schéma jednotlivých kroků zvolíme podle typu problému. Baltík, Žofka (Imagine logo), Karel |
Klíčové kompetence
Kompetence k učení
- 5. Aktivně zasahuje do výuky a při nejasnosti požádá o vysvětlení.
- 5. Uvádí věci do souvislostí, propojuje je do širších celků.
- 5. Vypracuje jednoduchý úkol s využitím nabídnutých informačních zdrojů.
Kompetence k řešení problémů
- 5. Rozpozná problém a přemýšlí o něm.
- 5. Vyhledává informace vhodné k řešení problému.
- 5. Snaží se o objektivní zhodnocení úspěšnosti řešení problému jako poučení pro další situace.
Kompetence komunikativní
- 5. Naslouchá promluvám druhých lidí, zapojuje se do diskuze a obhajuje svůj názor.
Kompetence sociální a personální
- 5. Toleruje rozdílnosti, respektuje druhé, vyjádří svůj názor.
Kompetence občanské
- 5. Respektuje přesvědčení druhých lidí.
- 5. Podle svých schopností poskytne pomoc; řídí se radami a doporučeními dospělých v tom, jak předcházet rizikům.
Kompetence pracovní
- 5. Naplánuje s pomocí učitele postup vedoucí ke splnění úkolu a stanoví čas nutný ke splnění.
- 5. Postupuje při práci podle jednoduchého návodu, pokud si neví rady, požádá o pomoc, přehledně zaznamená svůj pracovní postup, sleduje termín splnění.
- 5. Rozpozná kvalitní práci a dobře splněný úkol, zhodnotí podle předem stanovených kritérií práci ostatních i vlastní práci.
- 5. Vhodným způsobem nabídne vlastní nápad, ocení nové nápady druhých.