Základní škola Český Krumlov, Za Nádražím 222
Učební osnovy
5. ročník
Český jazyk a literatura
komunikační a slohová výchova
Očekávané výstupy | Učivo | ||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
žák:
|
Další žánry písemného projevu - popis osoby, vzkaz, zpráva, oznámení, inzerát Komunikační pravidla Mimojazykové prostředky řeči |
||||||||||
Průřezová témata | Přesahy do | Přesahy z | |||||||||
Český jazyk a literatura 5. ročník literární výchova Přírodověda 5. ročník rozmanitost přírody Přírodověda 5. ročník Člověk a jeho zdraví Vlastivěda 5. ročník lidé kolem nás Vlastivěda 5. ročník místo, kde žijeme Výtvarná výchova 5. ročník Příroda a její proměny Výtvarná výchova 5. ročník Člověk Výtvarná výchova 5. ročník Svět, ve kterém žijeme Výtvarná výchova 5. ročník Svět fantazie Výtvarná výchova 5. ročník Vesmír Pracovní činnosti 5. ročník práce s drobným materiálem Pracovní činnosti 5. ročník pěstitelské činnosti Pracovní činnosti 5. ročník příprava pokrmů |
Výtvarná výchova 5. ročník Vesmír Výtvarná výchova 5. ročník Svět fantazie Výtvarná výchova 5. ročník Svět, ve kterém žijeme Výtvarná výchova 5. ročník Člověk Výtvarná výchova 5. ročník Příroda a její proměny Pracovní činnosti 5. ročník příprava pokrmů Pracovní činnosti 5. ročník práce s drobným materiálem Přírodověda 5. ročník rozmanitost přírody Český jazyk a literatura 5. ročník jazyková výchova Anglický jazyk 5. ročník Nakupování |
jazyková výchova
Očekávané výstupy | Učivo | ||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
žák:
|
Stavba slova - část příponová a koncovka Druhy slov Vzory podsatných jmen (předseda, soudce) Druhy přídavných jmen a jejich pravopis Druhy a skloňování některých zájmen a číslovek Časování sloves Stavba věty - několikanásobný podmět a přísudek Shoda přísudku s podmětem několikanásobným Věta jednoduchá a souvětí |
||||||||||
Průřezová témata | Přesahy do | Přesahy z | |||||||||
Český jazyk a literatura 5. ročník komunikační a slohová výchova |
literární výchova
Očekávané výstupy | Učivo | ||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
žák:
|
Zážitkové čtení a naslouchání Základní literární pojmy - hodnotná a braková literatura Tvořivá práce s textem |
||||||||||
Průřezová témata | Přesahy do | Přesahy z | |||||||||
Výtvarná výchova 5. ročník Příroda a její proměny Výtvarná výchova 5. ročník Člověk Výtvarná výchova 5. ročník Svět, ve kterém žijeme Výtvarná výchova 5. ročník Svět fantazie Výtvarná výchova 5. ročník Vesmír |
Výtvarná výchova 5. ročník Vesmír Výtvarná výchova 5. ročník Svět fantazie Výtvarná výchova 5. ročník Svět, ve kterém žijeme Výtvarná výchova 5. ročník Člověk Výtvarná výchova 5. ročník Příroda a její proměny Pracovní činnosti 5. ročník práce s drobným materiálem Přírodověda 5. ročník Člověk a jeho zdraví Přírodověda 5. ročník rozmanitost přírody Vlastivěda 5. ročník místo, kde žijeme Vlastivěda 5. ročník lidé kolem nás Český jazyk a literatura 5. ročník komunikační a slohová výchova Informatika 5. ročník Základy práce s textem a grafikou |
Klíčové kompetence
Kompetence k učení
- 5. Pro učení vybírá a využívá vhodné způsoby, metody a strategie.
- 5. Aktivně zasahuje do výuky a při nejasnosti požádá o vysvětlení.
- 5. Uvádí věci do souvislostí, propojuje je do širších celků.
- 5. Zhodnotí výsledky svého učení a posoudí vlastní pokrok.
- 5. Vypracuje jednoduchý úkol s využitím nabídnutých informačních zdrojů.
Kompetence k řešení problémů
- 5. Rozpozná problém a přemýšlí o něm.
- 5. Vyhledává informace vhodné k řešení problému.
- 5. Snaží se o objektivní zhodnocení úspěšnosti řešení problému jako poučení pro další situace.
Kompetence komunikativní
- 5. V různých zdrojích , které má k dispozici vyhledává informace a si ověřuje, zda jsou informace pravdivé.
- 5. Formuluje a vyjadřuje své myšlenky a názory.
- 5. Svou myšlenku, svůj prožitek nebo příběh podává písemně s jasnou logikou.
- 5. Naslouchá promluvám druhých lidí, zapojuje se do diskuze a obhajuje svůj názor.
Kompetence sociální a personální
- 5. Toleruje rozdílnosti, respektuje druhé, vyjádří svůj názor.
Kompetence občanské
- 5. Respektuje přesvědčení druhých lidí.
- 5. Chápe základní zákony a společenské normy.
- 5. Navrhuje smírné řešení konfliktní situace.
- 5. Pod vedením dospělých promýšlí, jak pomáhat druhým lidem.
- 5. Posuzuje za pomoci vyučujícího, zda má dost informací k tomu, aby mohl rozhodnout, jak úkol splnit.
- 5. Nad návrhy ostatních o společných záležitostech uvažuje a neodmítá je rovnou, podává své osobní návrhy.
- 5. Podle svých schopností poskytne pomoc; řídí se radami a doporučeními dospělých v tom, jak předcházet rizikům.
- 5. Upevňuje si kladný vztah k prostředí, ve kterém žije (region, kraj, vlast).
- 5. Navštěvuje kulturní události v obci.
Kompetence pracovní
- 5. Poznává různé obory lidské činnosti; vysvětlí, v čem spočívá jejich význam, uvědomuje si, jaké pracovní činnosti ho těší, jaké mu jdou dobře, lépe než jiné.