Učební osnovy
5. ročník
Anglický jazyk
Markéta Syllová,
3 týdně, P
Nakupování
Očekávané výstupy | Učivo |
žák:
- rozumí jednoduchým krátkým textům běžného života, zejména pokud má k dispozici vizuální oporu
- vyhledá potřebnou informaci v jednoduchém textu, který se vztahuje k osvojovaným tématům
- napíše krátký text s použitím jednoduchých vět a slovních spojení o sobě, rodině, činnostech a událostech z oblasti svých zájmů a každodenního života
- rozumí slovům a jednoduchým větám, pokud jsou pronášeny pomalu a zřetelně a týkají se osvojovaných témat, zejména pokud má k dispozici vizuální oporu
- rozumí jednoduchému poslechovému textu, pokud je pronášen pomalu a zřetelně a má k dispozici vizuální oporu
- rozumí jednoduchým pokynům a otázkám učitele, které jsou sdělovány pomalu a s pečlivou výslovností
- odpovídá na jednoduché otázky týkající se jeho samotného, rodiny, školy, volného času a dalších osvojovaných témat a podobné otázky pokládá
- sdělí jednoduchým zp§sobem základní informace týkající se jeho samotného, rodiny, školy, volného času a dalších osvojovaných témat
- zapojí se do jednoduchých rozhovorů
|
Slovní zásoba
- ceny
- nákupní fráze
- jména obchodů
|
Průřezová témata | Přesahy do | Přesahy z |
|
Český jazyk a literatura
5. ročník
komunikační a slohová výchova
|
Matematika
5. ročník
Čísla a početní operace v oboru přirozených čísel
|
Narozeniny
Očekávané výstupy | Učivo |
žák:
- rozumí jednoduchým krátkým textům běžného života, zejména pokud má k dispozici vizuální oporu
- vyhledá potřebnou informaci v jednoduchém textu, který se vztahuje k osvojovaným tématům
- napíše krátký text s použitím jednoduchých vět a slovních spojení o sobě, rodině, činnostech a událostech z oblasti svých zájmů a každodenního života
- rozumí slovům a jednoduchým větám, pokud jsou pronášeny pomalu a zřetelně a týkají se osvojovaných témat, zejména pokud má k dispozici vizuální oporu
- rozumí jednoduchému poslechovému textu, pokud je pronášen pomalu a zřetelně a má k dispozici vizuální oporu
- rozumí jednoduchým pokynům a otázkám učitele, které jsou sdělovány pomalu a s pečlivou výslovností
- odpovídá na jednoduché otázky týkající se jeho samotného, rodiny, školy, volného času a dalších osvojovaných témat a podobné otázky pokládá
- sdělí jednoduchým zp§sobem základní informace týkající se jeho samotného, rodiny, školy, volného času a dalších osvojovaných témat
|
Slovní zásoba
- jména měsíců
- narozeninová oslava
Gramatika
- číslovky řadové
- datum
- minulý čas slovesa to be
|
Průřezová témata | Přesahy do | Přesahy z |
|
Hudební výchova
5. ročník
vokální činnosti
| |
Prázdniny
Očekávané výstupy | Učivo |
žák:
- rozumí jednoduchým krátkým textům běžného života, zejména pokud má k dispozici vizuální oporu
- vyhledá potřebnou informaci v jednoduchém textu, který se vztahuje k osvojovaným tématům
- napíše krátký text s použitím jednoduchých vět a slovních spojení o sobě, rodině, činnostech a událostech z oblasti svých zájmů a každodenního života
- rozumí slovům a jednoduchým větám, pokud jsou pronášeny pomalu a zřetelně a týkají se osvojovaných témat, zejména pokud má k dispozici vizuální oporu
- rozumí jednoduchému poslechovému textu, pokud je pronášen pomalu a zřetelně a má k dispozici vizuální oporu
- rozumí jednoduchým pokynům a otázkám učitele, které jsou sdělovány pomalu a s pečlivou výslovností
- odpovídá na jednoduché otázky týkající se jeho samotného, rodiny, školy, volného času a dalších osvojovaných témat a podobné otázky pokládá
- sdělí jednoduchým zp§sobem základní informace týkající se jeho samotného, rodiny, školy, volného času a dalších osvojovaných témat
- zapojí se do jednoduchých rozhovorů
- vyplní osobní údaje do formuláře
|
Slovní zásoba
- prázdninové aktivity
- země, národnosti, kontinenty
Gramatika
- budoucí čas I am going to...
|
Průřezová témata | Přesahy do | Přesahy z |
|
Vlastivěda
5. ročník
místo, kde žijeme
| |
Zvířata
Očekávané výstupy | Učivo |
žák:
- rozumí jednoduchým krátkým textům běžného života, zejména pokud má k dispozici vizuální oporu
- vyhledá potřebnou informaci v jednoduchém textu, který se vztahuje k osvojovaným tématům
- napíše krátký text s použitím jednoduchých vět a slovních spojení o sobě, rodině, činnostech a událostech z oblasti svých zájmů a každodenního života
- rozumí slovům a jednoduchým větám, pokud jsou pronášeny pomalu a zřetelně a týkají se osvojovaných témat, zejména pokud má k dispozici vizuální oporu
- rozumí jednoduchému poslechovému textu, pokud je pronášen pomalu a zřetelně a má k dispozici vizuální oporu
- rozumí jednoduchým pokynům a otázkám učitele, které jsou sdělovány pomalu a s pečlivou výslovností
- odpovídá na jednoduché otázky týkající se jeho samotného, rodiny, školy, volného času a dalších osvojovaných témat a podobné otázky pokládá
- sdělí jednoduchým zp§sobem základní informace týkající se jeho samotného, rodiny, školy, volného času a dalších osvojovaných témat
|
Slovní zásoba
- zvířata na farmě a v zoo
- místa, kde žijí
Gramatika.
- minulý čas slovesa to have
|
Průřezová témata | Přesahy do | Přesahy z |
|
Přírodověda
5. ročník
rozmanitost přírody
Vlastivěda
5. ročník
místo, kde žijeme
| |
Klíčové kompetence
Kompetence k učení
- 5. Pro učení vybírá a využívá vhodné způsoby, metody a strategie.
- 5. Aktivně zasahuje do výuky a při nejasnosti požádá o vysvětlení.
- 5. Uvádí věci do souvislostí, propojuje je do širších celků.
- 5. Zhodnotí výsledky svého učení a posoudí vlastní pokrok.
- 5. Vypracuje jednoduchý úkol s využitím nabídnutých informačních zdrojů.
Kompetence pracovní
- 5. Naplánuje s pomocí učitele postup vedoucí ke splnění úkolu a stanoví čas nutný ke splnění.
- 5. Rozpozná kvalitní práci a dobře splněný úkol, zhodnotí podle předem stanovených kritérií práci ostatních i vlastní práci.