Základní škola Český Krumlov, Za Nádražím 222
Učební osnovy
4. ročník
Vlastivěda
místo, kde žijeme
Očekávané výstupy | Učivo | ||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
žák:
|
- domov, škola - prostředí školy, bezpečná cesta do školy |
||||||||||
Průřezová témata | Přesahy do | Přesahy z | |||||||||
Český jazyk a literatura 4. ročník komunikační a slohová výchova Německý jazyk 7. ročník Moji přátelé Německý jazyk 8. ročník Můj domov Matematika 4. ročník Závislosti, vztahy a práce s daty Hudební výchova 4. ročník vokální činnosti Výtvarná výchova 4. ročník Příroda a její proměny Pracovní činnosti 4. ročník práce s drobným materiálem |
Výtvarná výchova 4. ročník Svět, ve kterém žijeme Výtvarná výchova 4. ročník Příroda a její proměny Matematika 4. ročník Závislosti, vztahy a práce s daty Matematika 4. ročník Čísla a početní operace do 1 000 000 Český jazyk a literatura 4. ročník komunikační a slohová výchova Český jazyk a literatura 4. ročník jazyková výchova |
lidé a čas
Očekávané výstupy | Učivo | ||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
žák:
|
- orientace v čase |
||||||||||
Průřezová témata | Přesahy do | Přesahy z | |||||||||
Český jazyk a literatura 4. ročník literární výchova Německý jazyk 7. ročník Moji přátelé Německý jazyk 8. ročník Můj domov Matematika 4. ročník Závislosti, vztahy a práce s daty Hudební výchova 4. ročník vokální činnosti Výtvarná výchova 4. ročník Člověk Pracovní činnosti 4. ročník práce s drobným materiálem |
Výtvarná výchova 4. ročník Člověk Matematika 4. ročník Závislosti, vztahy a práce s daty Matematika 4. ročník Čísla a početní operace do 1 000 000 Český jazyk a literatura 4. ročník komunikační a slohová výchova |
Klíčové kompetence
Kompetence k učení
- 5. Aktivně zasahuje do výuky a při nejasnosti požádá o vysvětlení.
- 5. Zhodnotí výsledky svého učení a posoudí vlastní pokrok.
- 5. Vypracuje jednoduchý úkol s využitím nabídnutých informačních zdrojů.
Kompetence k řešení problémů
- 5. Snaží se o objektivní zhodnocení úspěšnosti řešení problému jako poučení pro další situace.
Kompetence komunikativní
- 5. V různých zdrojích , které má k dispozici vyhledává informace a si ověřuje, zda jsou informace pravdivé.
- 5. Naslouchá promluvám druhých lidí, zapojuje se do diskuze a obhajuje svůj názor.
Kompetence občanské
- 5. Respektuje přesvědčení druhých lidí.
- 5. Chápe základní zákony a společenské normy.
- 5. Navrhuje smírné řešení konfliktní situace.
- 5. Podle svých schopností poskytne pomoc; řídí se radami a doporučeními dospělých v tom, jak předcházet rizikům.
- 5. Upevňuje si kladný vztah k prostředí, ve kterém žije (region, kraj, vlast).
Kompetence pracovní
- 5. Postupuje při práci podle jednoduchého návodu, pokud si neví rady, požádá o pomoc, přehledně zaznamená svůj pracovní postup, sleduje termín splnění.
- 5. Rozpozná kvalitní práci a dobře splněný úkol, zhodnotí podle předem stanovených kritérií práci ostatních i vlastní práci.