ŠVP platný od šk. rok 2020–2021, v. 15.1
Základní škola Český Krumlov, Za Nádražím 222

Učební osnovy

4. ročník


Anglický jazyk


Markéta Syllová, 3  týdně, P
Moje koníčky
Očekávané výstupyUčivo

žák:

  • rozumí jednoduchým krátkým textům z běžného života, zejména pokud má k dispozici vizuální oporu
  • vyhledá potřebnou informaci v jednoduchém textu, který se vztahuje k osvojovaným tématům
  • napíše krátký text s použitím jednoduchých vět a slovních spojení o sobě, rodině, činnostech a událostech z oblasti svých zájmů a každodenního života
  • rozumí slovům a jednoduchým větám, pokud jsou pronášeny pomalu a zřetelně a týkají se osvojovaných témat, zejména pokud má k dispozici vizuální oporu
  • rozumí jednoduchému poslechovému textu, pokud je pronášen pomalu a zřetelně a má k dispozici vizuální oporu
  • rozumí jednoduchým pokynům a otázkám učitele, které jsou sdělovány pomalu a spečlivou výslovností
  • odpovídá na jednoduché otázky týkající se jeho samotného, rodiny, školy, volného času a dalších osvojených témat a podobné otázky pokládá
  • sdělí jednoduchým způsobem základní informace týkající se jeho samotného, jeho rodiny, školy, volného času a dalších osvojovaných témat
  • zapojí se do jednoduchých rozhovorů

Slovní zásoba

- slovesa popisující různé schopnosti
- sport
- hudební nástroje

Gramatika

- can, can´t (kladná a záporná věta, otázky, krátké odpovědi)

Průřezová témataPřesahy doPřesahy z

Český jazyk a literatura

4. ročník

komunikační a slohová výchova

Přírodověda

4. ročník

rozmanitost přírody

Moje oblíbené jídlo a pití
Očekávané výstupyUčivo

žák:

  • rozumí jednoduchým krátkým textům z běžného života, zejména pokud má k dispozici vizuální oporu
  • vyhledá potřebnou informaci v jednoduchém textu, který se vztahuje k osvojovaným tématům
  • napíše krátký text s použitím jednoduchých vět a slovních spojení o sobě, rodině, činnostech a událostech z oblasti svých zájmů a každodenního života
  • rozumí slovům a jednoduchým větám, pokud jsou pronášeny pomalu a zřetelně a týkají se osvojovaných témat, zejména pokud má k dispozici vizuální oporu
  • rozumí jednoduchému poslechovému textu, pokud je pronášen pomalu a zřetelně a má k dispozici vizuální oporu
  • rozumí jednoduchým pokynům a otázkám učitele, které jsou sdělovány pomalu a spečlivou výslovností
  • odpovídá na jednoduché otázky týkající se jeho samotného, rodiny, školy, volného času a dalších osvojených témat a podobné otázky pokládá
  • sdělí jednoduchým způsobem základní informace týkající se jeho samotného, jeho rodiny, školy, volného času a dalších osvojovaných témat
  • zapojí se do jednoduchých rozhovorů

Slovní zásoba

- jídlo a pití

Gramatika

- to like (kladná a záporná věta, otázky, krátké odpovědi)

Průřezová témataPřesahy doPřesahy z

Pracovní činnosti

4. ročník

příprava pokrmů

Činnosti ve volném čase
Očekávané výstupyUčivo

žák:

  • rozumí jednoduchým krátkým textům z běžného života, zejména pokud má k dispozici vizuální oporu
  • vyhledá potřebnou informaci v jednoduchém textu, který se vztahuje k osvojovaným tématům
  • napíše krátký text s použitím jednoduchých vět a slovních spojení o sobě, rodině, činnostech a událostech z oblasti svých zájmů a každodenního života
  • rozumí slovům a jednoduchým větám, pokud jsou pronášeny pomalu a zřetelně a týkají se osvojovaných témat, zejména pokud má k dispozici vizuální oporu
  • rozumí jednoduchému poslechovému textu, pokud je pronášen pomalu a zřetelně a má k dispozici vizuální oporu
  • rozumí jednoduchým pokynům a otázkám učitele, které jsou sdělovány pomalu a spečlivou výslovností
  • odpovídá na jednoduché otázky týkající se jeho samotného, rodiny, školy, volného času a dalších osvojených témat a podobné otázky pokládá
  • sdělí jednoduchým způsobem základní informace týkající se jeho samotného, jeho rodiny, školy, volného času a dalších osvojovaných témat
  • zapojí se do jednoduchých rozhovorů

Slovní zásoba

- koníčky
- materiály ke čtení
- roční období
- počasí

Gramatika

- přítomný čas prostý ( úvod )

Moje škola
Očekávané výstupyUčivo

žák:

  • rozumí jednoduchým krátkým textům z běžného života, zejména pokud má k dispozici vizuální oporu
  • vyhledá potřebnou informaci v jednoduchém textu, který se vztahuje k osvojovaným tématům
  • napíše krátký text s použitím jednoduchých vět a slovních spojení o sobě, rodině, činnostech a událostech z oblasti svých zájmů a každodenního života
  • rozumí slovům a jednoduchým větám, pokud jsou pronášeny pomalu a zřetelně a týkají se osvojovaných témat, zejména pokud má k dispozici vizuální oporu
  • rozumí jednoduchému poslechovému textu, pokud je pronášen pomalu a zřetelně a má k dispozici vizuální oporu
  • rozumí jednoduchým pokynům a otázkám učitele, které jsou sdělovány pomalu a spečlivou výslovností
  • odpovídá na jednoduché otázky týkající se jeho samotného, rodiny, školy, volného času a dalších osvojených témat a podobné otázky pokládá
  • sdělí jednoduchým způsobem základní informace týkající se jeho samotného, jeho rodiny, školy, volného času a dalších osvojovaných témat
  • zapojí se do jednoduchých rozhovorů

Slovní zásoba

- školní předměty
- časový rozvrh
- hodiny


Gramatika

- časové předložky

Průřezová témataPřesahy doPřesahy z

Český jazyk a literatura

4. ročník

komunikační a slohová výchova

Výtvarná výchova

4. ročník

Svět, ve kterém žijeme

Vlastivěda

5. ročník

místo, kde žijeme

Oblečení
Očekávané výstupyUčivo

žák:

  • rozumí jednoduchým krátkým textům z běžného života, zejména pokud má k dispozici vizuální oporu
  • vyhledá potřebnou informaci v jednoduchém textu, který se vztahuje k osvojovaným tématům
  • napíše krátký text s použitím jednoduchých vět a slovních spojení o sobě, rodině, činnostech a událostech z oblasti svých zájmů a každodenního života
  • rozumí slovům a jednoduchým větám, pokud jsou pronášeny pomalu a zřetelně a týkají se osvojovaných témat, zejména pokud má k dispozici vizuální oporu
  • rozumí jednoduchému poslechovému textu, pokud je pronášen pomalu a zřetelně a má k dispozici vizuální oporu
  • rozumí jednoduchým pokynům a otázkám učitele, které jsou sdělovány pomalu a spečlivou výslovností
  • odpovídá na jednoduché otázky týkající se jeho samotného, rodiny, školy, volného času a dalších osvojených témat a podobné otázky pokládá
  • sdělí jednoduchým způsobem základní informace týkající se jeho samotného, jeho rodiny, školy, volného času a dalších osvojovaných témat
  • zapojí se do jednoduchých rozhovorů

Slovní zásoba

- druhy oblečení

Gramatika

vazba I'm wearing

Průřezová témataPřesahy doPřesahy z

Výtvarná výchova

4. ročník

Člověk

Lidé
Očekávané výstupyUčivo

žák:

  • rozumí jednoduchým krátkým textům z běžného života, zejména pokud má k dispozici vizuální oporu
  • vyhledá potřebnou informaci v jednoduchém textu, který se vztahuje k osvojovaným tématům
  • napíše krátký text s použitím jednoduchých vět a slovních spojení o sobě, rodině, činnostech a událostech z oblasti svých zájmů a každodenního života
  • rozumí slovům a jednoduchým větám, pokud jsou pronášeny pomalu a zřetelně a týkají se osvojovaných témat, zejména pokud má k dispozici vizuální oporu
  • rozumí jednoduchému poslechovému textu, pokud je pronášen pomalu a zřetelně a má k dispozici vizuální oporu
  • rozumí jednoduchým pokynům a otázkám učitele, které jsou sdělovány pomalu a spečlivou výslovností
  • odpovídá na jednoduché otázky týkající se jeho samotného, rodiny, školy, volného času a dalších osvojených témat a podobné otázky pokládá
  • sdělí jednoduchým způsobem základní informace týkající se jeho samotného, jeho rodiny, školy, volného času a dalších osvojovaných témat
  • zapojí se do jednoduchých rozhovorů
  • vyplní osobní údaje do formuláře

Slovní zásoba
- zaměstnání
- aktivity

Gramatika

- přítomný čas průběhový ( úvod )

Průřezová témataPřesahy doPřesahy z

Přírodověda

5. ročník

Člověk a jeho zdraví

Vlastivěda

5. ročník

lidé kolem nás