Základní škola Český Krumlov, Za Nádražím 222
Učební osnovy
4. ročník
Český jazyk a literatura
komunikační a slohová výchova
Očekávané výstupy | Učivo | ||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
žák:
|
Praktické a věcné čtení Praktické a věcné naslouchání - reprodukce textu Vypravování, dialog Žánry písemného projevu - popis pracovního postupu, omluvenka, pozvánka, jednoduchý tiskopis |
||||||||||
Průřezová témata | Přesahy do | Přesahy z | |||||||||
Český jazyk a literatura 4. ročník literární výchova Přírodověda 4. ročník rozmanitost přírody Vlastivěda 4. ročník místo, kde žijeme Vlastivěda 4. ročník lidé a čas Výtvarná výchova 4. ročník Příroda a její proměny Výtvarná výchova 4. ročník Člověk Výtvarná výchova 4. ročník Svět, ve kterém žijeme Výtvarná výchova 4. ročník Svět fantazie Pracovní činnosti 3. ročník práce s drobným materiálem Pracovní činnosti 4. ročník práce s drobným materiálem Pracovní činnosti 4. ročník příprava pokrmů |
Výtvarná výchova 4. ročník Svět fantazie Výtvarná výchova 4. ročník Člověk Výtvarná výchova 4. ročník Svět, ve kterém žijeme Výtvarná výchova 4. ročník Příroda a její proměny Pracovní činnosti 4. ročník příprava pokrmů Přírodověda 4. ročník rozmanitost přírody Vlastivěda 4. ročník místo, kde žijeme Český jazyk a literatura 4. ročník jazyková výchova Anglický jazyk 4. ročník Moje škola Anglický jazyk 4. ročník Moje koníčky |
jazyková výchova
Očekávané výstupy | Učivo | ||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
žák: |
Slovo a jeho význam Stavba slova - kořen, část předponová a příponová Druhy slov Vzory podstatných jmen Časování sloves Stavba věty - základní skladební dvojice Věta jednoduchá a souvětí Vyjmenovaná slova |
||||||||||
Průřezová témata | Přesahy do | Přesahy z | |||||||||
Český jazyk a literatura 4. ročník komunikační a slohová výchova Vlastivěda 4. ročník místo, kde žijeme |
Pracovní činnosti 4. ročník práce s drobným materiálem |
literární výchova
Očekávané výstupy | Učivo | ||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
žák: |
Zážitkové čtení a naslouchání Základní literární pojmy - literatura umělecká a naučná, divadelní hra, herec, režisér Tvořivá práce s textem
|
||||||||||
Průřezová témata | Přesahy do | Přesahy z | |||||||||
Výtvarná výchova 4. ročník Svět fantazie Výtvarná výchova 4. ročník Svět, ve kterém žijeme Výtvarná výchova 4. ročník Člověk Výtvarná výchova 4. ročník Příroda a její proměny Pracovní činnosti 4. ročník práce s drobným materiálem |
Výtvarná výchova 4. ročník Svět fantazie Výtvarná výchova 4. ročník Člověk Výtvarná výchova 4. ročník Svět, ve kterém žijeme Výtvarná výchova 4. ročník Příroda a její proměny Pracovní činnosti 4. ročník práce s drobným materiálem Přírodověda 4. ročník rozmanitost přírody Vlastivěda 4. ročník lidé a čas Český jazyk a literatura 4. ročník komunikační a slohová výchova |
Klíčové kompetence
Kompetence k učení
- 5. Pro učení vybírá a využívá vhodné způsoby, metody a strategie.
- 5. Aktivně zasahuje do výuky a při nejasnosti požádá o vysvětlení.
- 5. Uvádí věci do souvislostí, propojuje je do širších celků.
- 5. Zhodnotí výsledky svého učení a posoudí vlastní pokrok.
- 5. Vypracuje jednoduchý úkol s využitím nabídnutých informačních zdrojů.
Kompetence k řešení problémů
- 5. Rozpozná problém a přemýšlí o něm.
- 5. Vyhledává informace vhodné k řešení problému.
- 5. Snaží se o objektivní zhodnocení úspěšnosti řešení problému jako poučení pro další situace.
Kompetence komunikativní
- 5. Formuluje a vyjadřuje své myšlenky a názory.
- 5. Naslouchá promluvám druhých lidí, zapojuje se do diskuze a obhajuje svůj názor.
Kompetence sociální a personální
- 5. Toleruje rozdílnosti, respektuje druhé, vyjádří svůj názor.
Kompetence občanské
- 5. Respektuje přesvědčení druhých lidí.
- 5. Chápe základní zákony a společenské normy.
- 5. Navrhuje smírné řešení konfliktní situace.
- 5. Pod vedením dospělých promýšlí, jak pomáhat druhým lidem.
- 5. Posuzuje za pomoci vyučujícího, zda má dost informací k tomu, aby mohl rozhodnout, jak úkol splnit.
- 5. Nad návrhy ostatních o společných záležitostech uvažuje a neodmítá je rovnou, podává své osobní návrhy.
- 5. Podle svých schopností poskytne pomoc; řídí se radami a doporučeními dospělých v tom, jak předcházet rizikům.
- 5. Upevňuje si kladný vztah k prostředí, ve kterém žije (region, kraj, vlast).