Základní škola Český Krumlov, Za Nádražím 222
Učební osnovy
2. ročník
Prvouka
Místo, kde žijeme
Očekávané výstupy | Učivo | ||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
žák:
|
Naše škola, Dopravní prostředky, značky
|
||||||||||
Průřezová témata | Přesahy do | Přesahy z | |||||||||
MEDIÁLNÍ VÝCHOVA
Tvorba mediálního sdělení
ENVIRONMENTÁLNÍ VÝCHOVA
Vztah člověka k prostředí
VÝCHOVA DEMOKRATICKÉHO OBČANA
Občanská společnost a škola
OSOBNOSTNÍ A SOCIÁLNÍ VÝCHOVA
Sebepoznání a sebepojetí
|
Český jazyk a literatura 2. ročník Literární výchova Výtvarná výchova 2. ročník Svět, ve kterém žijeme Výtvarná výchova 2. ročník Příroda a její proměny |
Výtvarná výchova 2. ročník Svět, ve kterém žijeme |
Lidé a čas
Očekávané výstupy | Učivo | ||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
žák:
|
Den, části dne, dny v týdnu, měsíce, roční období, hodiny, kalendář, datum, fáze života
|
||||||||||
Průřezová témata | Přesahy do | Přesahy z | |||||||||
ENVIRONMENTÁLNÍ VÝCHOVA
Základní podmínky života
MULTIKULTURNÍ VÝCHOVA
Lidské vztahy
VÝCHOVA DEMOKRATICKÉHO OBČANA
Občanská společnost a škola
OSOBNOSTNÍ A SOCIÁLNÍ VÝCHOVA
Mezilidské vztahy
|
Český jazyk a literatura 2. ročník Literární výchova Český jazyk a literatura 2. ročník Komunikační výchova a sloh Matematika 2. ročník Závislosti, vztahy a práce s daty Matematika 2. ročník Čísla a početní operace do 100 Výtvarná výchova 2. ročník Svět, ve kterém žijeme Pracovní činnosti 2. ročník konstrukční činnosti |
Výtvarná výchova 2. ročník Člověk Matematika 2. ročník Závislosti, vztahy a práce s daty Matematika 2. ročník Čísla a početní operace do 100 |
Lidé kolem nás
Očekávané výstupy | Učivo | ||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
žák:
|
Rodina, domov
|
||||||||||
Průřezová témata | Přesahy do | Přesahy z | |||||||||
MEDIÁLNÍ VÝCHOVA
Tvorba mediálního sdělení
MULTIKULTURNÍ VÝCHOVA
Lidské vztahy
OSOBNOSTNÍ A SOCIÁLNÍ VÝCHOVA
Sebepoznání a sebepojetí
Poznávání lidí
|
Český jazyk a literatura 2. ročník Komunikační výchova a sloh Hudební výchova 2. ročník hudebně pohybové činnosti Hudební výchova 2. ročník vokální činnosti Výtvarná výchova 2. ročník Svět, ve kterém žijeme Pracovní činnosti 2. ročník práce s drobným materiálem |
Výtvarná výchova 2. ročník Svět, ve kterém žijeme Výtvarná výchova 2. ročník Člověk Matematika 2. ročník Závislosti, vztahy a práce s daty Matematika 2. ročník Čísla a početní operace do 100 |
Rozmanitost přírody
Očekávané výstupy | Učivo | ||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
žák:
|
Roční období
|
||||||||||
Průřezová témata | Přesahy do | Přesahy z | |||||||||
MEDIÁLNÍ VÝCHOVA
Tvorba mediálního sdělení
ENVIRONMENTÁLNÍ VÝCHOVA
Vztah člověka k prostředí
Ekosystémy
OSOBNOSTNÍ A SOCIÁLNÍ VÝCHOVA
Sebepoznání a sebepojetí
|
Český jazyk a literatura 2. ročník Literární výchova Český jazyk a literatura 2. ročník Komunikační výchova a sloh Matematika 2. ročník Závislosti, vztahy a práce s daty Výtvarná výchova 2. ročník Příroda a její proměny Pracovní činnosti 2. ročník pěstitelské činnosti |
Výtvarná výchova 2. ročník Příroda a její proměny Pracovní činnosti 2. ročník pěstitelské činnosti Pracovní činnosti 2. ročník práce s drobným materiálem |
Člověk a jeho zdraví
Očekávané výstupy | Učivo | ||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
žák:
|
Lidské tělo, Zdraví, Správná výživa, Zdravý životní styl, Vhodná skladba stravy, Pitný režim,Dopravní výchova, Návykové látky a zdraví, Osobní bezpečí |
||||||||||
Průřezová témata | Přesahy do | Přesahy z | |||||||||
MEDIÁLNÍ VÝCHOVA
Tvorba mediálního sdělení
ENVIRONMENTÁLNÍ VÝCHOVA
Lidské aktivity a problémy životního prostředí
MULTIKULTURNÍ VÝCHOVA
Lidské vztahy
OSOBNOSTNÍ A SOCIÁLNÍ VÝCHOVA
Mezilidské vztahy
Sebepoznání a sebepojetí
|
Český jazyk a literatura 2. ročník Literární výchova Český jazyk a literatura 2. ročník Komunikační výchova a sloh Hudební výchova 2. ročník poslechové činnosti Výtvarná výchova 2. ročník Svět, ve kterém žijeme Tělesná výchova 2. ročník pohybové hry |
Pracovní činnosti 2. ročník příprava pokrmů Tělesná výchova 2. ročník pohybové hry Tělesná výchova 2. ročník gymnastika Tělesná výchova 2. ročník atletika |
Klíčové kompetence
Kompetence k učení
- 3. Pod vedením uč. se seznamuje s různými způsoby učení.
- 3. Aktivně zasahuje do výuky, při nejasnostech požádá o vysvětlení či doplnění informací.
- 3. Vyhledá pomoc, pokud ji potřebuje, učí se pracovat s chybou.
- 3. S pomocí dospělého se učí dojít k cíli plněním dílčích kroků.
Kompetence komunikativní
- 3. V textu, promluvě či jiném záznamu pojmenuje hlavní myšlenky a stručně je shrne.
- 3. Používá správné termíny a výstižné výrazy, které souvisejí s daným tématem.
- 3. K vyjádření používá grafických znázornění a symbolických prostředků.
Např. grafické znázornění nějaké situace, matematický jazyk.
- 3. Mluví nahlas a zřetelně, přímo k adresátům, "řeč těla" slouží sdělení.
- 3. Vyslechne druhého, aniž by ho zbytečně přerušoval; udržuje s mluvčím oční kontakt.
- 3. Pokud je pro něj nějaká komunikace nepříjemná, vyhledá pomoc u staršího spolužáka nebo u dospělého.
Kompetence sociální a personální
- 3. Toleruje rozdílnosti (sociálně slabí, hendikepovaní, etnické skupiny, různé somatotypy, atd.)
- 3. Pod vedením spoluvytváří a respektuje pravidla práce ve skupině.
- 3. Dodržuje pravidla ve skupině.
Kompetence občanské
- 3. Dokáže přivolat pomoc v případě krizové situace.
Kompetence pracovní
- 3. Za pomoci učitele pracuje podle jednoduchého návodu, snaží se zaznamenat pracovní postup.
- 3. Seznamuje se s různými povoláními, zná jejich význam, uvědomuje si, jaké pracovní činnosti ho těší.