Základní škola Český Krumlov, Za Nádražím 222
Učební osnovy
2. ročník
Matematika
Čísla a početní operace do 100
Očekávané výstupy | Učivo | ||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
žák:
|
Sčítání a odčítání do 20 s přechodem přes desítku
|
||||||||||
Průřezová témata | Přesahy do | Přesahy z | |||||||||
OSOBNOSTNÍ A SOCIÁLNÍ VÝCHOVA
Komunikace
Mezilidské vztahy
Kreativita
Sebepoznání a sebepojetí
Řešení problémů a rozhodovací dovednosti
Rozvoj schopností poznávání
|
Prvouka 2. ročník Lidé kolem nás Prvouka 2. ročník Lidé a čas Pracovní činnosti 2. ročník práce s drobným materiálem |
Prvouka 2. ročník Lidé a čas |
Závislosti, vztahy a práce s daty
Očekávané výstupy | Učivo | ||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
žák:
|
Jednotky m, cm, l, kg
|
||||||||||
Průřezová témata | Přesahy do | Přesahy z | |||||||||
OSOBNOSTNÍ A SOCIÁLNÍ VÝCHOVA
Komunikace
Mezilidské vztahy
Kreativita
Sebepoznání a sebepojetí
Řešení problémů a rozhodovací dovednosti
|
Prvouka 2. ročník Lidé kolem nás Prvouka 2. ročník Lidé a čas Pracovní činnosti 2. ročník práce s drobným materiálem |
Prvouka 2. ročník Rozmanitost přírody Prvouka 2. ročník Lidé a čas |
Geometrie v rovině a prostoru
Očekávané výstupy | Učivo | ||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
žák:
|
Prostorové geometrické tvary
|
||||||||||
Průřezová témata | Přesahy do | Přesahy z | |||||||||
OSOBNOSTNÍ A SOCIÁLNÍ VÝCHOVA
Komunikace
Mezilidské vztahy
Kreativita
Sebepoznání a sebepojetí
Řešení problémů a rozhodovací dovednosti
Rozvoj schopností poznávání
|
Pracovní činnosti 2. ročník konstrukční činnosti Pracovní činnosti 2. ročník práce s drobným materiálem |
Výtvarná výchova 2. ročník Svět fantazie |
Klíčové kompetence
Kompetence k učení
- 3. Pod vedením uč. se seznamuje s různými způsoby učení.
- 3. Aktivně zasahuje do výuky, při nejasnostech požádá o vysvětlení či doplnění informací.
- 3. S pomocí dospělého se učí dojít k cíli plněním dílčích kroků.
Kompetence k řešení problémů
- 3. Porozumí problému, pojmenuje ho, uvědomí si ho za pomoci učitele.
Kompetence komunikativní
- 3. K vyjádření používá grafických znázornění a symbolických prostředků.
Např. grafické znázornění nějaké situace, matematický jazyk.
- 3. Rozlišuje, zda mluví se svým vrstevníkem (dítětem) nebo dospělým, se známým nebo neznámým člověkem a přizpůsobí tomu svou mluvu.
- 3. Když něčemu nerozumí, zeptá se, jak to mluvčí myslel.
- 3. Přihlásí se o slovo, řídí se pravidly diskuse, která si se skupinou dohodl.
Kompetence sociální a personální
- 3. Pozdraví, používá správné druhy pozdravů, rozlišuje tykání a vykání.
- 3. Požádá o to, co potřebuje.
- 3. Rozliší základní mravní hodnoty (pravdomluvnost, čestnost, snaha, píle).
- 3. Toleruje rozdílnosti (sociálně slabí, hendikepovaní, etnické skupiny, různé somatotypy, atd.)
- 3. Pod vedením spoluvytváří a respektuje pravidla práce ve skupině.
- 3. Zeptá se a poradí se s dospělými.
Kompetence občanské
- 3. Vyslechne názor druhých až do konce, neposmívá se
- 3. S pomocí učitele řeší konfliktní situace, nezačíná útoky na druhé, ani se jich nezúčastní.
Kompetence pracovní
- 3. Za pomoci učitele pracuje podle jednoduchého návodu, snaží se zaznamenat pracovní postup.
- 3. Seznamuje se s funkcí peněz, učí se hospodařit.