ŠVP pro šk. rok 2016–2017, v. 10.1
Základní škola Český Krumlov, Za Nádražím 222

Učební osnovy

2. ročník


Pracovní činnosti


Mgr. Iva Jandová, 1  týdně, P
práce s drobným materiálem
Očekávané výstupyUčivo

žák:

  • -vytváří předměty
    -trhá, lepí, mačká, stříhá, polepuje, vystřihuje, překládá a skládá papír
    -stříhá textilii, umí ji slepit
    - navlékne jehlu, udělá uzel
    -pracuje s modelovací hmotou

- vlastnosti materiálu /přírodniny, modelovací hmota, papír a karton, textil, drát, fólie aj./

- pracovní pomůcky a nástroje - funkce a využití

- jednoduché pracovní operace a postupy, organizace práce

Průřezová témataPřesahy doPřesahy z

ENVIRONMENTÁLNÍ VÝCHOVA

Vztah člověka k prostředí

OSOBNOSTNÍ A SOCIÁLNÍ VÝCHOVA

Hodnoty, postoje, praktická etika

Kooperace a kompetice

Komunikace

Mezilidské vztahy

Kreativita

Psychohygiena

Rozvoj schopností poznávání

Poznávání lidí

Řešení problémů a rozhodovací dovednosti

Sebepoznání a sebepojetí

Seberegulace a sebeorganizace

Český jazyk a literatura

2. ročník

Literární výchova

Český jazyk a literatura

2. ročník

Komunikační výchova a sloh

Prvouka

2. ročník

Rozmanitost přírody

Matematika

2. ročník

Závislosti, vztahy a práce s daty

Matematika

2. ročník

Geometrie v rovině a prostoru

Matematika

2. ročník

Čísla a početní operace do 100

Prvouka

2. ročník

Lidé kolem nás

konstrukční činnosti
Očekávané výstupyUčivo

žák:

  • -vytváří předměty
    -trhá, lepí, mačká, stříhá, polepuje, vystřihuje, překládá a skládá papír
    -stříhá textilii, umí ji slepit
    - navlékne jehlu, udělá uzel
    -pracuje s modelovací hmotou
  • -pracuje podle návodu
    -pracuje podle slovního návodu a předlohy
  • -sestaví a rozebere stavebnicové prvky

- stavebnice /plošné, prostorové, konstrukční/, sestavování modelů

Průřezová témataPřesahy doPřesahy z

OSOBNOSTNÍ A SOCIÁLNÍ VÝCHOVA

Hodnoty, postoje, praktická etika

Kooperace a kompetice

Komunikace

Mezilidské vztahy

Kreativita

Rozvoj schopností poznávání

Poznávání lidí

Řešení problémů a rozhodovací dovednosti

Sebepoznání a sebepojetí

Seberegulace a sebeorganizace

Psychohygiena

Matematika

2. ročník

Geometrie v rovině a prostoru

Prvouka

2. ročník

Lidé a čas

pěstitelské činnosti
Očekávané výstupyUčivo

žák:

  • -provádí pozorování přírody a hodnotí výsledky pozorování
  • - pečuje o pokojové rostliny
    - pečuje o pokojové rostliny
    - zaseje semena

- základní podmínky pro pěstování rostlin, půda a její  zpracování, výživa rostlin. osivo

- pěstování rostlin ze semen v místnosti, na zahradě /okrasné rostliny, léčivky, koření, zelenina aj./

- pěstování pokojových rostlin

Průřezová témataPřesahy doPřesahy z

ENVIRONMENTÁLNÍ VÝCHOVA

Základní podmínky života

Lidské aktivity a problémy životního prostředí

Vztah člověka k prostředí

Ekosystémy

OSOBNOSTNÍ A SOCIÁLNÍ VÝCHOVA

Rozvoj schopností poznávání

Prvouka

2. ročník

Rozmanitost přírody

Prvouka

2. ročník

Rozmanitost přírody

příprava pokrmů
Očekávané výstupyUčivo

žák:

  • -připraví stolování
    -upraví na lavici místo pro svačinu
  • -dodržuje pravidla slušného chování při stolování

- jednoduchá úprava stolu, pravidla správného stolování

- základní vybavení kuchyně

Průřezová témataPřesahy doPřesahy z

ENVIRONMENTÁLNÍ VÝCHOVA

Základní podmínky života

OSOBNOSTNÍ A SOCIÁLNÍ VÝCHOVA

Komunikace

Mezilidské vztahy

Seberegulace a sebeorganizace

Český jazyk a literatura

2. ročník

Komunikační výchova a sloh

Prvouka

2. ročník

Člověk a jeho zdraví

Klíčové kompetence

Kompetence k učení
  • 3. Dodržuje zavedený režim třídy při učení, rozvrhne si práci a odpočinek.
  • 3. S pomocí dospělého se učí dojít k cíli plněním dílčích kroků.
Kompetence komunikativní
  • 3. Používá správné termíny a výstižné výrazy, které souvisejí s daným tématem.
Kompetence sociální a personální
  • 3. Požádá o to, co potřebuje.
  • 3. Nabízí svou pomoc v případě potřeby - ochotně vyhoví při žádosti o pomoc.
  • 3. Zeptá se a poradí se s dospělými.
Kompetence občanské
  • 3. S pomocí učitele řeší konfliktní situace, nezačíná útoky na druhé, ani se jich nezúčastní.
Kompetence pracovní
  • 3. S pomocí učitele vybere z nabídky materiály a nástroje potřebné ke splnění úkolu.
  • 3. Za pomoci učitele pracuje podle jednoduchého návodu, snaží se zaznamenat pracovní postup.
  • 3. Učí se dodržovat bezpečnost práce a hygienu na pracovišti.
  • 3. S pomocí učitele nebo spolužáků zhodnotí práci vlastní i ostatních.