Základní škola Český Krumlov, Za Nádražím 222
Učební osnovy
9. ročník
Výchova k občanství
Mezinárodní vztahy a globalizace
Očekávané výstupy | Učivo | ||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
žák:
|
klady a zápory globalizace globální problémy, konfliktní regiony světa politické a ekonomické organizace, mezinárodní dělba práce |
||||||||||
Průřezová témata | Přesahy do | Přesahy z | |||||||||
Český jazyk a literatura 9. ročník Literární výchova Dějepis 9. ročník Studená válka Výtvarná výchova 9. ročník Svět fantazie Výtvarná výchova 9. ročník Kombinované techniky Mediální výchova 9. ročník Kritické myšlení Mediální výchova 9. ročník Události a jejich zpracování Mediální výchova 9. ročník Práce s informacemi Mediální výchova 9. ročník Různé zdroje informací |
Výtvarná výchova 9. ročník Svět fantazie Výtvarná výchova 9. ročník Člověk Výtvarná výchova 9. ročník Kombinované techniky Anglický jazyk 9. ročník Čím budu Praktické činnosti 9. ročník Základy ruční práce |
||||||||||
Metody | Postupy | Formy práce | |||||||||
krátkodobé projekty Návykové látky - beseda Sekty - beseda Rasismus - beseda |
Evropská integrace
Očekávané výstupy | Učivo | ||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
žák:
|
Evropská unie, Česká republika v EU |
||||||||||
Průřezová témata | Přesahy do | Přesahy z | |||||||||
Dějepis 9. ročník Studená válka Mediální výchova 9. ročník Manipulace Mediální výchova 9. ročník Události a jejich zpracování Mediální výchova 9. ročník Práce s informacemi |
Principy hospodářství
Očekávané výstupy | Učivo | ||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
žák:
|
majetek, hmotné a duševní vlastnictví, autorská práva hlavní a vedlejší příjmy/výdaje, úspory a investice peníze, platební karty, účet, pojištění, úrok a půjčky nabídka, poptávka, tvorba ceny, inflace |
||||||||||
Metody | Postupy | Formy práce | |||||||||
krátkodobé projekty Trestní právo - beseda Pracovní smlouva - beseda |
Právní základy
Očekávané výstupy | Učivo | ||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
žák:
|
pracovní smlouva, ochrana spotřebitele koupě/prodej, reklamace, dědictví trestný čin, přestupek, korupce |
||||||||||
Průřezová témata | Přesahy do | Přesahy z | |||||||||
Český jazyk a literatura 9. ročník Literární výchova Dějepis 9. ročník Studená válka Fyzika 9. ročník Vesmír Zeměpis 9. ročník Poloha ČR Výtvarná výchova 9. ročník Příroda a její proměny Výtvarná výchova 9. ročník Kombinované techniky Mediální výchova 9. ročník Různé zdroje informací Mediální výchova 9. ročník Práce s informacemi Mediální výchova 9. ročník Události a jejich zpracování Mediální výchova 9. ročník Manipulace Mediální výchova 9. ročník Způsoby sdělování informací |
Zeměpis 9. ročník Poloha ČR Dějepis 9. ročník moderní doba |
Klíčové kompetence
Kompetence k učení
- 5. Aktivně zasahuje do výuky a při nejasnosti požádá o vysvětlení.
- 9. Aktivně využívá poznatky a dovednosti jednoho předmětu i v jiných předmětech, při studiu a v běžném životě.
Kompetence komunikativní
- 5. Formuluje a vyjadřuje své myšlenky a názory.
- 5. Svou myšlenku, svůj prožitek nebo příběh podává písemně s jasnou logikou.
Kompetence občanské
- 5. Chápe základní zákony a společenské normy.
Kompetence pracovní
- 9. Provede finanční rozpočet, porovná náklady a zisk.
Žáci vypěstují sazenice salátu, kedlubny, rajčat apod., které potom škola prodává - zjistí náklady na semínka, odhadnou množství vypěstovaných sazenic, po prodeji porovnají příjmy a výdaje a spočítají zisk. Žáci vytvoří výtvarná díla a prodávají je na školní aukci pro rodiče apod.