ŠVP platný od šk. rok 2024–2025, v. 18.1
Základní škola Český Krumlov, Za Nádražím 222

Učební osnovy

8. ročník


Přírodopis


Radim Novotný, 1  týdně, P
Anatomie a fyziologie člověka
Očekávané výstupyUčivo

žák:

  • Objasní stavbu a funkci jednotlivých orgánů a orgánových soustav lidského těla

Stavba a funkce jednotlivých částí lidského těla, orgány, orgánové soustavy (opěrná, pohybová, oběhová, dýchací, trávicí, vylučovací, kožní)

Průřezová témataPřesahy doPřesahy z

Výtvarná výchova

8. ročník

Kresba

Nemoci, úrazy a prevence
Očekávané výstupyUčivo

žák:

  • Orientuje se v běžných onemocněních, v jejich prevenci a způsobu léčby

Příčiny a příznaky vybraných nemocí

Praktické zásady a postupy při léčení běžných onemocnění

Závažná poranění a život ohrožující stavy

Epidemie

Biologická olympiáda

Kategorie 8. - 9. ročník Školní kolo, okresní kolo a krajské kolo biologické olympiády pro zájemce. Adresa: www.biologickaolympiada.cz Školní kolo - poznávačka a test Okresní kolo - vstupní úkol, laboratorní úkol a teorie Krajské kolo - laboratorní úkol a teorie

Klíčové kompetence

Kompetence komunikativní
  • 9. Dává druhým lidem najevo, že jim naslouchá tím, že s nimi udržuje oční kontakt; svou mimikou dává najevo vstřícnost; verbálně i neverbálně dává najevo porozumění pro pocity druhého (přitakává).
Kompetence sociální a personální
  • 9. Dodržuje zásady slušného a společenského chování, vhodně a taktně jedná přiměřeně situaci, umí najít své chyby, poučit se z nich a posiluje své silné stránky.
  • 9. Toleruje rozdílnosti (sociálně slabí, hendikepovaní, etnické skupiny, různé somatotypy, atd.), zastane se hendikepovaných a vytváří podmínky pro rovnocennou spolupráci.
  • 9. Vědomě ovládá své emoce, nevyvolává konflikty, umí předvídat možné situace, domýšlet důsledky chování a zodpovědně jednat, aby dosáhl pocitu sebeuspokojení a sebeúcty a mohl být hrdý na svou školu.
  • 9. Je sebekritický a pěstuje zdravé sebevědomí, přijme kritiku, ustoupí ze svých stanovisek a přijme kompromis.
Kompetence občanské
  • 9. Samostatně posuzuje, zda už má dost informací, aby se mohl rozhodovat; zvažuje pro i proti v daném problému.