Učební osnovy
8. ročník
Německý jazyk
Lucie Holubová,
3 týdně, P
Uvedení
Očekávané výstupy | Učivo |
žák:
- vyžádá jednoduchou informaci
- vyplní základní údaje o sobě do formulářů
|
Slovní zásoba
- pozdravy
- barvy
- čísla 1 - 20
- abeceda
- výslovnost
- dny v týdnu
|
Průřezová témata | Přesahy do | Přesahy z |
| |
Matematika
3. ročník
Čísla a početní operace do 1 000
|
Osobní údaje
Očekávané výstupy | Učivo |
žák:
- vyplní základní údaje o sobě do formulářů
|
Slovní zásoba
- představení osoby
- osobní údaje
Gramatika
- časování pravidelných sloves
- časování slovesa sein a mögen
- zápor nicht, nein
- stavba věty jednoduché
|
Moje rodina
Očekávané výstupy | Učivo |
žák:
- porozumí známým slovům a jednoduchým větám se vztahem k osvojovaným tématům
- hledá v jednoduchém textu potřebnou informaci a tvoří odpověď na otázku
- zapojuje se do jednoduché konverzace, pozdraví a rozloučí se s dospělým i kamarádem
|
Slovní zásoba
- členové rodiny
- základní přídavná jména
Gramatika
- určitý člen
- osobní a přivlastňovací zájmena mein, dein
|
Průřezová témata | Přesahy do | Přesahy z |
| |
Prvouka
3. ročník
Lidé kolem nás
|
Moji přátelé
Očekávané výstupy | Učivo |
žák:
- hledá v jednoduchém textu potřebnou informaci a tvoří odpověď na otázku
- zapojuje se do jednoduché konverzace, pozdraví a rozloučí se s dospělým i kamarádem
|
Slovní zásoba
- koníčky
- tázací zájmena
Gramatika
- předložka um při určování času
- rozdíl mezi Uhr x Stunde
- otázky uvozené tázacími zájmeny
- další přivlastňovací zájmena
|
Průřezová témata | Přesahy do | Přesahy z |
| |
Matematika
4. ročník
Závislosti, vztahy a práce s daty
Matematika
4. ročník
Čísla a početní operace do 1 000 000
Vlastivěda
4. ročník
lidé a čas
Vlastivěda
4. ročník
místo, kde žijeme
|
Škola
Očekávané výstupy | Učivo |
žák:
- porozumí známým slovům a jednoduchým větám se vztahem k osvojovaným tématům
- rozumí jednoduchým pokynům a větám, správně na ně reaguje
- vyžádá jednoduchou informaci
|
Slovní zásoba
- školní pomůcky
- pojmy spojené se školou
- pokyny ve škole
Gramatika
- neurčitý člen
|
Moje koníčky
Očekávané výstupy | Učivo |
žák:
- porozumí známým slovům a jednoduchým větám se vztahem k osvojovaným tématům
- sestaví správně jednoduché písemné sdělení (krátký text) a vytvoří odpověď na určité sdělení
|
Slovní zásoba
- slovesa týkající se koníčků
- slovní zásoba spojená s volným časem
Gramatika
- časování pravidelných sloves
- předložka am ve spojení se dny v týdnu
|
Průřezová témata | Přesahy do | Přesahy z |
| |
Přírodověda
4. ročník
rozmanitost přírody
|
Počítač
Očekávané výstupy | Učivo |
žák:
- porozumí známým slovům a jednoduchým větám se vztahem k osvojovaným tématům
- rozumí jednoduchým pokynům a větám, správně na ně reaguje
- sestaví správně jednoduché písemné sdělení (krátký text) a vytvoří odpověď na určité sdělení
|
Slovní zásoba
- počítač
- domácí zvířata
Gramatika
- časování slovesa haben
- určitý a neurčitý člen ve 4. pádě u podstatných jmen
- zápor kein
|
Průřezová témata | Přesahy do | Přesahy z |
| |
Přírodověda
4. ročník
rozmanitost přírody
|
Kde a kdy
Očekávané výstupy | Učivo |
žák:
- pracuje s jednoduchými materiály (časopisy, obrazovými a poslechovými materiály) a používá je při své práci
- rozumí jednoduchým pokynům a větám, správně na ně reaguje
|
Slovní zásoba
- číslovky 20 - 100
- měsíce v roce
- roční období
Gramatika
- 3. pád podstatných jmen
- hodiny
- množné číslo vybraných podstatných jmen
- předložky pojící se se dny v týdnu a ročními obdobími
|
Prázdniny
Očekávané výstupy | Učivo |
žák:
- hledá v jednoduchém textu potřebnou informaci a tvoří odpověď na otázku
- pochopí obsah a smysl jednoduché, pomalé a pečlivě vyslovované konverzace dvou osob s dostatkem času pro porozumění
- vyplní základní údaje o sobě do formulářů
|
Slovní zásoba
- státy Evropy
- cestování
Gramatika
- časování některých nepravidelných sloves
- předložky nach a in ve spojení se státy
|