Učební osnovy
7. ročník
Matematika
Blanka Kalistová,
4+1 týdně, P
Racionální čísla
Očekávané výstupy | Učivo |
žák:
- Provádí početní operace v oboru racionálních čísel
- Užívá různé způsoby množstevního vyjádření vztahu celek - část
|
• čtení a zápis zlomku
• Zlomek a desetinné číslo
• Zobrazení zlomku na číselné ose
• Převrácený zlomek
• Smíšené číslo
• Početní operace se zlomky
• Složený zlomek
|
Celá čísla
Očekávané výstupy | Učivo |
žák:
- Provádí početní operace v oboru racionálních čísel
|
• Čtení a zápis celého čísla
• Zobrazení na číselné ose
• Opačné číslo
• Absolutní hodnota čísla
• Početní operace s celými čísly
• Slovní úlohy
|
Procenta
Očekávané výstupy | Učivo |
žák:
- Užívá různé způsoby množstevního vyjádření vztahu celek - část
- Řeší aplikační úlohy na procenta
|
• Pojem procenta
• Základ, procentová část, počet procent
• Promile
• Slovní úlohy
|
Průřezová témata | Přesahy do | Přesahy z |
|
Chemie
8. ročník
2. Směsi
| |
Poměr, přímá a nepřímá úměrnost
Očekávané výstupy | Učivo |
žák:
- Užívá různé způsoby množstevního vyjádření vztahu celek - část
- Řeší modelováním a výpočtem situace vyjádřené poměrem a pracuje s měřítky map a plánů
- Určuje vztah přímé a nepřímé úměrnosti
|
• Poměr
• Zvětšní, zmenšení, rozdělení v daném poměru
• Měřítko mapy a plánu
• Úměra
• Přímá a nepřímá úměrnost
• Trojčlenka
|
Průřezová témata | Přesahy do | Přesahy z |
|
Zeměpis
6. ročník
Kartografie a geografické informace
|
Zeměpis
6. ročník
Kartografie a geografické informace
|
Trojúhelník
Očekávané výstupy | Učivo |
žák:
- Charakterizuje a třídí základní rovinné útvary
- Odhaduje a vypočítává obsah a obvod základních rovinných útvarů
- Načrtne a sestrojí rovinné útvary
- Užívá k argumentaci a při výpočtech věty o shodnosti trojúhelníků
|
• Těžnice a výšky
• Kružnice opsaná a vepsaná
• Shodnost trojúhelníků
• Věty o shodnosti
• Konstrukce trojúhelníků
• Obsah trojúhelníka
|
Středová souměrnost
Očekávané výstupy | Učivo |
žák:
- Načrtne a sestrojí obraz rovinného útvaru ve středové a osové souměrnosti, určí osově a středově souměrný útvar
|
- Středová souměrnost
- Shodné útvary
- Středově souměrné útvary
|
Rovnoběžníky
Očekávané výstupy | Učivo |
žák:
- Charakterizuje a třídí základní rovinné útvary
- Odhaduje a vypočítává obsah a obvod základních rovinných útvarů
- Načrtne a sestrojí rovinné útvary
|
• Pojem čtyřúhelníku
• Vlastnosti čtyřúhelníků
• Rozdělení čtyřúhelníků
• Konstrukce čtyřúhelníku
• Obsah a obvod čtyřúhelníku
|
Lichoběžník
Očekávané výstupy | Učivo |
žák:
- Charakterizuje a třídí základní rovinné útvary
- Odhaduje a vypočítává obsah a obvod základních rovinných útvarů
- Načrtne a sestrojí rovinné útvary
|
• Pojem lichoběžníku
• Vlastnosti lichoběžníku
• Rozdělení lichoběžníků
• Konstrukce lichoběžníku
• Obsah a obvod lichoběžníku
|
Klíčové kompetence
Kompetence k učení
- 9. Aktivně vstupuje do výuky, hledá souvislosti mezi novými a již osvojenými poznatky a doplňuje si informace z dalších zdrojů.
- 9. Aktivně využívá poznatky a dovednosti jednoho předmětu i v jiných předmětech, při studiu a v běžném životě.
- 9. Využívá různé zdroje informací, porovnává je podle důležitosti a vypracuje zadaný úkol.
Kompetence sociální a personální
- 5. Dodržuje zásady slušného a společenského chování, vhodně a taktně jedná přiměřeně situaci.
- 5. Ovládá své emoce, naslouchat druhým, uznat své chyby a říci i nepříjemné věci slušně.