Základní škola Český Krumlov, Za Nádražím 222
Učební osnovy
7. ročník
Český jazyk a literatura
Jazyková výchova
Očekávané výstupy | Učivo | ||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
žák:
|
Tvarosloví včetně neohebných slovních druhů Skladba: věta jednoduchá - věty jednočlenné, dvojčlenné, větné ekvivalenty Obohacování slovní zásoby, tvorba slov |
||||||||||
Průřezová témata | Přesahy do | Přesahy z | |||||||||
Výchova k občanství 7. ročník Média a společnost Výchova k občanství 7. ročník Rozdíly mezi lidmi Výchova k občanství 7. ročník Lidská práva |
Komunikační a slohová výchova
Očekávané výstupy | Učivo | ||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
žák:
|
Práce s odborným textem Výpisek, výtah - hlavní myšlenky textu Charakteristika Životopis
|
||||||||||
Komentář | |||||||||||
Zařazování DÍLEN PSANÍ |
Literární výchova
Očekávané výstupy | Učivo | ||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
žák:
|
Autorské pohádky Životopis v beletrii Výňatky z národní a světové literatury |
||||||||||
Komentář | |||||||||||
Mimočítanková četba + zápisy ve čtenářských denících, popř. čtenářských portfoliích |
|||||||||||
Průřezová témata | Přesahy do | Přesahy z | |||||||||
Výchova k občanství 7. ročník Média a společnost Výchova k občanství 7. ročník Lidská práva |
Dílna čtení
Očekávané výstupy | Učivo | ||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
žák:
|
Práce s vlastními knihami |
||||||||||
Komentář | |||||||||||
Vytváření čtenářského portfolia |
Recitace
třídní kola v 6. a 7. roč. (v 8. a 9. roč. po domluvě)
OČJ
školní kolo v pro žáky 8. - 9. roč.
Próza a poezie
pro zájemce do 15 let odeslat do konce kalendářního roku
Soutěž v psaní dopisů
pro zájemce do 15 let odeslat do konce února
Klíčové kompetence
Kompetence k učení
- 9. Aktivně vstupuje do výuky, hledá souvislosti mezi novými a již osvojenými poznatky a doplňuje si informace z dalších zdrojů.
- 9. Aktivně využívá poznatky a dovednosti jednoho předmětu i v jiných předmětech, při studiu a v běžném životě.
- 9. Využívá různé zdroje informací, porovnává je podle důležitosti a vypracuje zadaný úkol.
Kompetence občanské
- 9. Aktivně pomáhá slovem i činem potřebným spolužákům i lidem mimo školu.
- 9. Při rozhodování o společných záležitostech hledá přijatelná řešení pro všechny; při hlasování se snaží, aby se ostatní necítili ukřivděni.