ŠVP platný od šk. rok 2024–2025, v. 18.1
Základní škola Český Krumlov, Za Nádražím 222

Učební osnovy

7. ročník


Anglický jazyk


Aneta Sukdoláková, 3  týdně, P
Já a moje rodina
Očekávané výstupyUčivo

žák:

  • užívá jednoduché obraty k vyžádání základních informací
  • vhodně reaguje na otázky týkající se každodenního života
  • popíše osoby, místa a věci ze svého každodenního života
  • rozumí obsahu jednoduchých textů, umí postihnout hlavní myšlenku a vyhledat základní informace

Rozšiřujeme si slovní zásobu na téma já a moje rodina, škola a naše zájmy. Opakujeme názvy ročních období a měsíců v roce. Moje denní rutina, jak pomáhám doma rodičům, téma moje narozeniny a jak je obvykle slavím.

Řadové číslovky a datumy
Přítomný čas prostý
Frekvenční příslovce
 

Svět zvířat
Očekávané výstupyUčivo

žák:

  • užívá jednoduché obraty k vyžádání základních informací
  • vhodně reaguje na otázky týkající se každodenního života
  • rozumí obsahu jednoduchých textů, umí postihnout hlavní myšlenku a vyhledat základní informace
  • písemně, gramaticky správně tvoří jednoduché věty a obměňuje je

Procvičujeme si slovní zásobu týkající se světa zvířat (názvy domácích zvířat a jejich mláďat, volně žijících zvířat, jejich popis a popis prostředí, ve kterém žijí, zajímavosti ze světa zvířat, moje oblíbené zvíře)

Přítomný čas průběhový a jeho kombinace s přítomným časem prostým
Kolik je hodin?
Zájmena osobní a zájmena ve funkci předmětu
Modální slovesa - must

 

Prázdniny a cestování
Očekávané výstupyUčivo

žák:

  • užívá jednoduché obraty k vyžádání základních informací
  • vhodně reaguje na otázky týkající se každodenního života
  • rozumí obsahu jednoduchých textů, umí postihnout hlavní myšlenku a vyhledat základní informace
  • písemně, gramaticky správně tvoří jednoduché věty a obměňuje je

Učíme se slovní zásobu týkající se cestování

 

 Minulý čas prostý sloves pravidelných a nepravidelných
 

Průřezová témataPřesahy doPřesahy z

Zeměpis

7. ročník

Regiony světa

Jídlo
Očekávané výstupyUčivo

žák:

  • dokáže se orientovat v monologu či dialogu s malým počtem neznámých výrazů
  • užívá jednoduché obraty k vyžádání základních informací
  • rozumí obsahu jednoduchých textů, umí postihnout hlavní myšlenku a vyhledat základní informace
  • písemně, gramaticky správně tvoří jednoduché věty a obměňuje je

Rozšiřujeme si a procvičujeme slovní zásobu, která se vztahuje k tematickému okruhu jídlo, stravovací návyky a objednávka v restauraci


Počitatelná a nepočit. podst. jména
Použití členů určitých a neurčitých včetně výrazů vyjadřujících množství

Procvičujeme rozhovory v restauraci
Nákup potravin

Průřezová témataPřesahy doPřesahy z

Výchova ke zdraví

7. ročník

Rizika ohrožující zdraví a jejich prevence

Výchova ke zdraví

8. ročník

Změny v životě člověka

Praktické činnosti

7. ročník

Příprava pokrmů

Zeměpis

7. ročník

Regiony světa

Země, ve které žiji
Očekávané výstupyUčivo

žák:

  • rozumí obsahu jednoduchých textů, umí postihnout hlavní myšlenku a vyhledat základní informace
  • písemně, gramaticky správně tvoří jednoduché věty a obměňuje je

Tematickým okruhem, kterému se věnujeme a v rámci něhož procvičujeme příslušnou slovní zásobu, jsou kulturní památky a zajímavosti nejen České republiky
 

Číslovky 0 - 1 000 000
Přídavná jména a jejich stupňování
 

 

Průřezová témataPřesahy doPřesahy z

Výchova k občanství

7. ročník

Média a společnost

Výchova k občanství

7. ročník

Média a společnost

Výchova k občanství

7. ročník

Rozdíly mezi lidmi

Klíčové kompetence

Kompetence k učení
  • 9. Aktivně vstupuje do výuky, hledá souvislosti mezi novými a již osvojenými poznatky a doplňuje si informace z dalších zdrojů.
  • 9. Aktivně využívá poznatky a dovednosti jednoho předmětu i v jiných předmětech, při studiu a v běžném životě.
  • 9. Využívá různé zdroje informací, porovnává je podle důležitosti a vypracuje zadaný úkol.