Základní škola Český Krumlov, Za Nádražím 222
Učební osnovy
7. ročník
Dějepis
Křesťanství a středověká Evropa
Očekávané výstupy | Učivo | ||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
žák:
|
Stěhování národů, vznik prvních států, feudalismus a rozdělení společnosti, úloha církve |
||||||||||
Průřezová témata | Přesahy do | Přesahy z | |||||||||
Výchova k občanství 7. ročník Rozdíly mezi lidmi Výchova k občanství 7. ročník Lidská práva |
Výchova k občanství 7. ročník Média a společnost Výchova k občanství 7. ročník Lidská práva |
Vznik a vývoj českého státu do konce 13.století
Očekávané výstupy | Učivo | ||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
žák:
|
nejznámější české pověsti, Velkomoravská říše, Přemyslovci |
||||||||||
Průřezová témata | Přesahy do | Přesahy z | |||||||||
Výchova k občanství 7. ročník Média a společnost Výchova k občanství 7. ročník Rozdíly mezi lidmi Výchova k občanství 7. ročník Lidská práva |
Evropa v době rozvinutého středověku
Očekávané výstupy | Učivo | ||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
žák:
|
vývoj feudální společnosti, románská a gotická kultura, křížové výpravy a rytířství |
Český stát ve 14.-16. století
Očekávané výstupy | Učivo | ||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
žák:
|
Lucemburkové, husitství, Jiří z Poděbrad |
||||||||||
Průřezová témata | Přesahy do | Přesahy z | |||||||||
Výchova k občanství 7. ročník Média a společnost |
Nové obzory 15.-16. století
Očekávané výstupy | Učivo | ||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
žák:
|
Objevné plavby, kolonie, indiánské říše, humanismus a renesance |
||||||||||
Průřezová témata | Přesahy do | Přesahy z | |||||||||
Zeměpis 7. ročník Regiony světa |
Zeměpis 7. ročník Regiony světa |
Český stát a velmoci v 17. a 18. století
Očekávané výstupy | Učivo | ||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
žák:
|
Habsburkové, Třicetiletá válka, Jan Amos Komenský |
Klíčové kompetence
Kompetence k učení
- 9. Aktivně vstupuje do výuky, hledá souvislosti mezi novými a již osvojenými poznatky a doplňuje si informace z dalších zdrojů.
- 9. Aktivně využívá poznatky a dovednosti jednoho předmětu i v jiných předmětech, při studiu a v běžném životě.
- 9. Hledá silné a slabé stránky své práce, poučí se z nezdaru, přijímá rady ke zlepšení i kritiku.
- 9. Využívá různé zdroje informací, porovnává je podle důležitosti a vypracuje zadaný úkol.
Kompetence sociální a personální
- 5. Dodržuje zásady slušného a společenského chování, vhodně a taktně jedná přiměřeně situaci.
- 5. Ovládá své emoce, naslouchat druhým, uznat své chyby a říci i nepříjemné věci slušně.