Učební osnovy
3. ročník
Výtvarná výchova
Lenka Korčáková,
2 týdně, P
Příroda a její proměny
Očekávané výstupy | Učivo |
žák:
- Na základě zrakového vnímání porovnává a třídí linie, tvary, barvy a objekty a zobrazuje ve vlastní tvorbě( za použití různých technik)
- V tvorbě uplatňuje plošné i prostorové uspořádání linií, tvarů a barev a vhodně je kombinuje
- Podle svých schopností vytváří různá výtvarná zobrazení, porovnává různé výtvory, inspiruje se jimi a tím nabývá výtvarných zkušeností.
- Vyjadřuje se o své práci, zdůvodňuje, hodnotí (sebehodnotí). S ostatními komunikuje o jejich výtvorech, je tolerantní k druhým.
- Na základě vlastní zkušenosti nalézá a do kumunikace zapojuje vizuálně obrazná vyjádření., která samostatně vytvořil, vybral či upravil
|
barvy základní a odvozené
hra s barvami a linií
pozorování přírodních tvarů a následná práce s nimi
geometrické tvary jako základ kresby a malby
výtvarné vyjádření v ploše i prostoru
objemové modelování
|
Průřezová témata | Přesahy do | Přesahy z |
|
Český jazyk a literatura
3. ročník
literární výchova
Prvouka
3. ročník
Místo, kde žijeme
Prvouka
3. ročník
Rozmanitost přírody
Hudební výchova
3. ročník
vokální činnosti
|
Prvouka
3. ročník
Rozmanitost přírody
Prvouka
3. ročník
Místo, kde žijeme
Český jazyk a literatura
3. ročník
literární výchova
Český jazyk a literatura
3. ročník
komunikační a slohová výchova
Informatika
3. ročník
3. základy práce s textem a grafikou
|
Člověk
Očekávané výstupy | Učivo |
žák:
- Na základě zrakového vnímání porovnává a třídí linie, tvary, barvy a objekty a zobrazuje ve vlastní tvorbě( za použití různých technik)
- V tvorbě uplatňuje plošné i prostorové uspořádání linií, tvarů a barev a vhodně je kombinuje
- Podle svých schopností vytváří různá výtvarná zobrazení, porovnává různé výtvory, inspiruje se jimi a tím nabývá výtvarných zkušeností.
- Vyjadřuje se o své práci, zdůvodňuje, hodnotí (sebehodnotí). S ostatními komunikuje o jejich výtvorech, je tolerantní k druhým.
- Na základě vlastní zkušenosti nalézá a do kumunikace zapojuje vizuálně obrazná vyjádření., která samostatně vytvořil, vybral či upravil
|
postava, proporce, zachycení pohybu
popis děje( vyprávění, pohádka),skupinová práce
práce s ilustrací( knihy, výstava, vernisáž, koláž)
|
Průřezová témata | Přesahy do | Přesahy z |
|
Český jazyk a literatura
3. ročník
literární výchova
Český jazyk a literatura
3. ročník
komunikační a slohová výchova
Prvouka
3. ročník
Člověk a jeho zdraví
Prvouka
3. ročník
Lidé kolem nás
|
Prvouka
3. ročník
Lidé kolem nás
Český jazyk a literatura
3. ročník
literární výchova
Český jazyk a literatura
3. ročník
komunikační a slohová výchova
Informatika
3. ročník
3. základy práce s textem a grafikou
|
Svět, ve kterém žijeme
Očekávané výstupy | Učivo |
žák:
- Na základě zrakového vnímání porovnává a třídí linie, tvary, barvy a objekty a zobrazuje ve vlastní tvorbě( za použití různých technik)
- V tvorbě uplatňuje plošné i prostorové uspořádání linií, tvarů a barev a vhodně je kombinuje
- Podle svých schopností vytváří různá výtvarná zobrazení, porovnává různé výtvory, inspiruje se jimi a tím nabývá výtvarných zkušeností.
- Vyjadřuje se o své práci, zdůvodňuje, hodnotí (sebehodnotí). S ostatními komunikuje o jejich výtvorech, je tolerantní k druhým.
- Na základě vlastní zkušenosti nalézá a do kumunikace zapojuje vizuálně obrazná vyjádření., která samostatně vytvořil, vybral či upravil
|
výtvarné vyjádření skutečnosti, zážitku
seznámení s různými technikami
|
Průřezová témata | Přesahy do | Přesahy z |
|
Český jazyk a literatura
3. ročník
literární výchova
Český jazyk a literatura
3. ročník
komunikační a slohová výchova
Prvouka
3. ročník
Lidé kolem nás
Prvouka
3. ročník
Lidé a čas
Prvouka
3. ročník
Místo, kde žijeme
Hudební výchova
3. ročník
poslechové činnosti
|
Matematika
3. ročník
Geometrie v rovině a prostoru
Prvouka
3. ročník
Lidé kolem nás
Prvouka
3. ročník
Člověk a jeho zdraví
Prvouka
3. ročník
Lidé a čas
Prvouka
3. ročník
Místo, kde žijeme
Český jazyk a literatura
3. ročník
literární výchova
Český jazyk a literatura
3. ročník
komunikační a slohová výchova
Anglický jazyk
3. ročník
Moje rodina
Informatika
3. ročník
3. základy práce s textem a grafikou
|
Svět fantazie
Očekávané výstupy | Učivo |
žák:
- Na základě zrakového vnímání porovnává a třídí linie, tvary, barvy a objekty a zobrazuje ve vlastní tvorbě( za použití různých technik)
- V tvorbě uplatňuje plošné i prostorové uspořádání linií, tvarů a barev a vhodně je kombinuje
- Podle svých schopností vytváří různá výtvarná zobrazení, porovnává různé výtvory, inspiruje se jimi a tím nabývá výtvarných zkušeností.
- Vyjadřuje se o své práci, zdůvodňuje, hodnotí (sebehodnotí). S ostatními komunikuje o jejich výtvorech, je tolerantní k druhým.
- Na základě vlastní zkušenosti nalézá a do kumunikace zapojuje vizuálně obrazná vyjádření., která samostatně vytvořil, vybral či upravil
|
pozorování přírodních tvarů a následná práce s nimi(rozvoj fantazie dítěte)
rozvíjení smyslu pro výtvarný rytmus
|
Průřezová témata | Přesahy do | Přesahy z |
|
Český jazyk a literatura
3. ročník
literární výchova
Matematika
3. ročník
Geometrie v rovině a prostoru
Hudební výchova
3. ročník
poslechové činnosti
|
Matematika
3. ročník
Geometrie v rovině a prostoru
Český jazyk a literatura
3. ročník
literární výchova
Český jazyk a literatura
3. ročník
komunikační a slohová výchova
|