ŠVP platný od šk. rok 2020–2021, v. 15.1
Základní škola Český Krumlov, Za Nádražím 222

Učební osnovy

3. ročník


Výtvarná výchova


Lenka Korčáková, 2  týdně, P
Příroda a její proměny
Očekávané výstupyUčivo

žák:

  • Na základě zrakového vnímání porovnává a třídí linie, tvary, barvy a objekty a zobrazuje ve vlastní tvorbě( za použití různých technik)
  • V tvorbě uplatňuje plošné i prostorové uspořádání linií, tvarů a barev a vhodně je kombinuje
  • Podle svých schopností vytváří různá výtvarná zobrazení, porovnává různé výtvory, inspiruje se jimi a tím nabývá výtvarných zkušeností.
  • Vyjadřuje se o své práci, zdůvodňuje, hodnotí (sebehodnotí). S ostatními komunikuje o jejich výtvorech, je tolerantní k druhým.
  • Na základě vlastní zkušenosti nalézá a do kumunikace zapojuje vizuálně obrazná vyjádření., která samostatně vytvořil, vybral či upravil

barvy základní a odvozené
hra s barvami a linií
pozorování přírodních tvarů a následná práce s nimi
geometrické tvary jako základ kresby a malby
výtvarné vyjádření v ploše i prostoru
objemové modelování
 

Průřezová témataPřesahy doPřesahy z

Český jazyk a literatura

3. ročník

literární výchova

Prvouka

3. ročník

Místo, kde žijeme

Prvouka

3. ročník

Rozmanitost přírody

Hudební výchova

3. ročník

vokální činnosti

Prvouka

3. ročník

Rozmanitost přírody

Prvouka

3. ročník

Místo, kde žijeme

Český jazyk a literatura

3. ročník

literární výchova

Český jazyk a literatura

3. ročník

komunikační a slohová výchova

Informatika

3. ročník

3. základy práce s textem a grafikou

Člověk
Očekávané výstupyUčivo

žák:

  • Na základě zrakového vnímání porovnává a třídí linie, tvary, barvy a objekty a zobrazuje ve vlastní tvorbě( za použití různých technik)
  • V tvorbě uplatňuje plošné i prostorové uspořádání linií, tvarů a barev a vhodně je kombinuje
  • Podle svých schopností vytváří různá výtvarná zobrazení, porovnává různé výtvory, inspiruje se jimi a tím nabývá výtvarných zkušeností.
  • Vyjadřuje se o své práci, zdůvodňuje, hodnotí (sebehodnotí). S ostatními komunikuje o jejich výtvorech, je tolerantní k druhým.
  • Na základě vlastní zkušenosti nalézá a do kumunikace zapojuje vizuálně obrazná vyjádření., která samostatně vytvořil, vybral či upravil

postava, proporce, zachycení pohybu
popis děje( vyprávění, pohádka),skupinová práce
práce s ilustrací( knihy, výstava, vernisáž, koláž)
 

Průřezová témataPřesahy doPřesahy z

Český jazyk a literatura

3. ročník

literární výchova

Český jazyk a literatura

3. ročník

komunikační a slohová výchova

Prvouka

3. ročník

Člověk a jeho zdraví

Prvouka

3. ročník

Lidé kolem nás

Prvouka

3. ročník

Lidé kolem nás

Český jazyk a literatura

3. ročník

literární výchova

Český jazyk a literatura

3. ročník

komunikační a slohová výchova

Informatika

3. ročník

3. základy práce s textem a grafikou

Svět, ve kterém žijeme
Očekávané výstupyUčivo

žák:

  • Na základě zrakového vnímání porovnává a třídí linie, tvary, barvy a objekty a zobrazuje ve vlastní tvorbě( za použití různých technik)
  • V tvorbě uplatňuje plošné i prostorové uspořádání linií, tvarů a barev a vhodně je kombinuje
  • Podle svých schopností vytváří různá výtvarná zobrazení, porovnává různé výtvory, inspiruje se jimi a tím nabývá výtvarných zkušeností.
  • Vyjadřuje se o své práci, zdůvodňuje, hodnotí (sebehodnotí). S ostatními komunikuje o jejich výtvorech, je tolerantní k druhým.
  • Na základě vlastní zkušenosti nalézá a do kumunikace zapojuje vizuálně obrazná vyjádření., která samostatně vytvořil, vybral či upravil

výtvarné vyjádření skutečnosti, zážitku
seznámení s různými technikami

Průřezová témataPřesahy doPřesahy z

Český jazyk a literatura

3. ročník

literární výchova

Český jazyk a literatura

3. ročník

komunikační a slohová výchova

Prvouka

3. ročník

Lidé kolem nás

Prvouka

3. ročník

Lidé a čas

Prvouka

3. ročník

Místo, kde žijeme

Hudební výchova

3. ročník

poslechové činnosti

Matematika

3. ročník

Geometrie v rovině a prostoru

Prvouka

3. ročník

Lidé kolem nás

Prvouka

3. ročník

Člověk a jeho zdraví

Prvouka

3. ročník

Lidé a čas

Prvouka

3. ročník

Místo, kde žijeme

Český jazyk a literatura

3. ročník

literární výchova

Český jazyk a literatura

3. ročník

komunikační a slohová výchova

Anglický jazyk

3. ročník

Moje rodina

Informatika

3. ročník

3. základy práce s textem a grafikou

Svět fantazie
Očekávané výstupyUčivo

žák:

  • Na základě zrakového vnímání porovnává a třídí linie, tvary, barvy a objekty a zobrazuje ve vlastní tvorbě( za použití různých technik)
  • V tvorbě uplatňuje plošné i prostorové uspořádání linií, tvarů a barev a vhodně je kombinuje
  • Podle svých schopností vytváří různá výtvarná zobrazení, porovnává různé výtvory, inspiruje se jimi a tím nabývá výtvarných zkušeností.
  • Vyjadřuje se o své práci, zdůvodňuje, hodnotí (sebehodnotí). S ostatními komunikuje o jejich výtvorech, je tolerantní k druhým.
  • Na základě vlastní zkušenosti nalézá a do kumunikace zapojuje vizuálně obrazná vyjádření., která samostatně vytvořil, vybral či upravil

pozorování přírodních tvarů a následná práce s nimi(rozvoj fantazie dítěte)
rozvíjení smyslu pro výtvarný rytmus
 

Průřezová témataPřesahy doPřesahy z

Český jazyk a literatura

3. ročník

literární výchova

Matematika

3. ročník

Geometrie v rovině a prostoru

Hudební výchova

3. ročník

poslechové činnosti

Matematika

3. ročník

Geometrie v rovině a prostoru

Český jazyk a literatura

3. ročník

literární výchova

Český jazyk a literatura

3. ročník

komunikační a slohová výchova