ŠVP platný od šk. rok 2024–2025, v. 18.1
Základní škola Český Krumlov, Za Nádražím 222

Učební osnovy

3. ročník


Anglický jazyk


Eva Vondrášková, 3  týdně, P
Úvod do učiva
Očekávané výstupyUčivo

žák:

  • rozumí jednoduchým pokynům a otázkám učitele, které jsou sdělovány pomalu a s pečlivou výslovností, a reaguje na ně verbálně i neverbálně
  • zopakuje a použije slova a slovní spojení, se kterými se v průběhu výuky setkal
  • přiřadí mluvenou a psanou podobu téhož slova či slovního spojení

Slovní zásoba

- základní fráze - pozdravy, pokyny
- barvy
- čísla 1-20
- abeceda

Základní výslovnostní návyky

 

Průřezová témataPřesahy doPřesahy z

Matematika

3. ročník

Čísla a početní operace do 1 000

Moje třída
Očekávané výstupyUčivo

žák:

  • rozumí jednoduchým pokynům a otázkám učitele, které jsou sdělovány pomalu a s pečlivou výslovností, a reaguje na ně verbálně i neverbálně
  • zopakuje a použije slova a slovní spojení, se kterými se v průběhu výuky setkal
  • přiřadí mluvenou a psanou podobu téhož slova či slovního spojení

Slovní zásoba

- předměty ve třídě


Gramatika

- to be (základy)

 

Moje rodina
Očekávané výstupyUčivo

žák:

  • rozumí jednoduchým pokynům a otázkám učitele, které jsou sdělovány pomalu a s pečlivou výslovností, a reaguje na ně verbálně i neverbálně
  • rozumí obsahu jednoduchého krátkého psaného textu, pokud má k dispozici vizuální oporu
  • přiřadí mluvenou a psanou podobu téhož slova či slovního spojení

Slovní zásoba

- členové rodiny
- základní přídavná jména


Gramatika

- to have got

Průřezová témataPřesahy doPřesahy z

Prvouka

3. ročník

Lidé kolem nás

Výtvarná výchova

3. ročník

Svět, ve kterém žijeme

Prvouka

3. ročník

Lidé kolem nás

Můj svět
Očekávané výstupyUčivo

žák:

  • rozumí jednoduchým pokynům a otázkám učitele, které jsou sdělovány pomalu a s pečlivou výslovností, a reaguje na ně verbálně i neverbálně
  • rozumí obsahu jednoduchého krátkého psaného textu, pokud má k dispozici vizuální oporu
  • rozumí obsahu jednoduchého krátkého mluveného textu, který je pronášen pomalu, zřetelně a s pečlivou výslovností, pokud má k dispozici vizuální oporu
  • píše slova a krátké věty na základě textové a vizuální předlohy

Slovní zásoba

- hračky

 

Gramatika

- to have got

 

Průřezová témataPřesahy doPřesahy z

Výtvarná výchova

3. ročník

Svět, ve kterém žijeme

Lidské tělo
Očekávané výstupyUčivo

žák:

  • rozumí jednoduchým pokynům a otázkám učitele, které jsou sdělovány pomalu a s pečlivou výslovností, a reaguje na ně verbálně i neverbálně
  • rozumí obsahu jednoduchého krátkého psaného textu, pokud má k dispozici vizuální oporu
  • zopakuje a použije slova a slovní spojení, se kterými se v průběhu výuky setkal
  • rozumí obsahu jednoduchého krátkého mluveného textu, který je pronášen pomalu, zřetelně a s pečlivou výslovností, pokud má k dispozici vizuální oporu
  • přiřadí mluvenou a psanou podobu téhož slova či slovního spojení

Slovní zásoba

- části lidského těla


Gramatika

- to have got

Průřezová témataPřesahy doPřesahy z

Prvouka

3. ročník

Člověk a jeho zdraví

Výtvarná výchova

3. ročník

Člověk

Jídlo
Očekávané výstupyUčivo

žák:

  • rozumí jednoduchým pokynům a otázkám učitele, které jsou sdělovány pomalu a s pečlivou výslovností, a reaguje na ně verbálně i neverbálně
  • rozumí obsahu jednoduchého krátkého psaného textu, pokud má k dispozici vizuální oporu
  • zopakuje a použije slova a slovní spojení, se kterými se v průběhu výuky setkal
  • rozumí obsahu jednoduchého krátkého mluveného textu, který je pronášen pomalu, zřetelně a s pečlivou výslovností, pokud má k dispozici vizuální oporu
  • přiřadí mluvenou a psanou podobu téhož slova či slovního spojení

Slovní zásoba

- jídlo a pití


Gramatika

-  fráze I like, I don't like

Průřezová témataPřesahy doPřesahy z

Prvouka

3. ročník

Člověk a jeho zdraví

Praktické činnosti

3. ročník

příprava pokrmů