ŠVP platný od šk. rok 2020–2021, v. 15.1
Základní škola Český Krumlov, Za Nádražím 222

Učební osnovy

2. ročník


Český jazyk a literatura


Hana Jandourková, 7+3  týdně, P
Jazyková výchova
Očekávané výstupyUčivo

žák:

  • rozlišuje druhy hlásek, odůvodňuje a píše správně párové souhlásky na konci slova
  • porovnává slova souřadná, nadřazená, podřazená, slova opačného významu
  • rozlišuje druhy slov v základním tvaru
  • rozlišuje spisovný a nespisovný jazyk, pod vedením učitele užívá správné gramatické tvary slov
  • spojuje věty v souvětí spojkami nebo spojovacími výrazy
  • rozlišuje a sestavuje různé druhy vět podle postoje mluvčího
  • odůvodňuje pravopis tvrdých a měkkých slabik
  • dodržuje správné psaní skupin dě, tě, ně, ú/ů, bě, pě, vě, mě mimo morfologický šev
  • rozlišuje obecná a vlastní jména
  • čte plynule s porozuměním přiměřeně náročné texty
  • pracuje podle ústních i jednoduchých písemných pokynů, s pomocí učitele zodpovídá i klade otázky k textu
  • osvojuje si základní komunikační pravidla rozhovoru
  • srozumitelně vyslovuje a snaží se svou nesprávnou výslovnost sám opravovat
  • ve větě správně dýchá a přiměřeně intonuje
  • volí vhodné výrazové prostředky komunikace
  • vybírá vhodnou situaci ze svého života a sestaví podle ní krátký mluvený projev
  • zvládá základní hygienické návyky spojené se psaním
  • kontroluje vlastní písemný projev, dodržuje požadavky na čitelnost a úhlednost
  • s pomocí učitele napíše jednoduché sdělení
  • seřadí obrázky podle dějové posloupnosti, podle obrázkové osnovy vypráví jednoduchý příběh
  • přiměřené texty čte a přednáší zpaměti ve vhodném frázování a tempu
  • vnímavě naslouchá čtenému textu a vyjadřuje své pocity z textu
  • rozlišuje vyjadřování v próze a ve verších, pozná pohádku
  • tvořivě pracuje s literárním textem

Význam slova - slova jednoznačná a mnohoznačná

Tvary slov

Psaní i/y po tvrdých a měkkých souhláskách

Psaní dě, tě, ně, bě, pě, vě, mě, ú/ů - mimo morfologický šev

 

Průřezová témataPřesahy doPřesahy z

Český jazyk a literatura

2. ročník

Komunikační výchova a sloh

Český jazyk a literatura

2. ročník

Literární výchova

Český jazyk a literatura

2. ročník

Komunikační výchova a sloh

Komunikační výchova a sloh
Očekávané výstupyUčivo

žák:

    Věcné čtení - porozumění pokynům zadání, orientace v přiměřeně náročném textu

    Technika mluveného projevu

    Technika psaní

     

    Průřezová témataPřesahy doPřesahy z

    Český jazyk a literatura

    2. ročník

    Jazyková výchova

    Český jazyk a literatura

    2. ročník

    Literární výchova

    Pracovní činnosti

    2. ročník

    příprava pokrmů

    Pracovní činnosti

    2. ročník

    práce s drobným materiálem

    Prvouka

    2. ročník

    Člověk a jeho zdraví

    Prvouka

    2. ročník

    Rozmanitost přírody

    Prvouka

    2. ročník

    Lidé kolem nás

    Prvouka

    2. ročník

    Lidé a čas

    Český jazyk a literatura

    2. ročník

    Jazyková výchova

    Literární výchova
    Očekávané výstupyUčivo

    žák:

      Technika čtení

      Poslech literárních textů

      Základní literární pojmy - rozpočitadlo, hádanka, pohádka

      Tvořivá práce s textem


       

      Průřezová témataPřesahy doPřesahy z

      Český jazyk a literatura

      1. ročník

      Jazyková výchova

      Český jazyk a literatura

      1. ročník

      Komunikační výchova a sloh

      Český jazyk a literatura

      1. ročník

      Literární výchova

      Výtvarná výchova

      2. ročník

      Svět, ve kterém žijeme

      Pracovní činnosti

      2. ročník

      práce s drobným materiálem

      Prvouka

      2. ročník

      Člověk a jeho zdraví

      Prvouka

      2. ročník

      Rozmanitost přírody

      Prvouka

      2. ročník

      Lidé a čas

      Prvouka

      2. ročník

      Místo, kde žijeme

      Český jazyk a literatura

      2. ročník

      Komunikační výchova a sloh

      Český jazyk a literatura

      2. ročník

      Jazyková výchova