ŠVP pro šk. rok 2016–2017, v. 10.1
Základní škola Český Krumlov, Za Nádražím 222

Projekty

Z 1


Cíl projektu:
Projekt je určen pro žáky 6. ročníků a učitele, kteří v těchto třídách vyučují.
Cílem seznamovacích setkání je prohloubit v žácích a učitelích vzájemné porozumění a posílit u žáků sebeúctu, zodpovědnost a samostatné rozhodování.
Učíme se vzájemnému pochopení, respektování jeden druhého. Poznáváme zájmy, názory a postoje druhých.
Učíme se komunikovat, řešit konflikty a samozřejmě i porozumět sami sobě.

Prostředky:
- hry a aktivity spojené s postupným vzájemným poznáváním
- modelové situace
- otevřená uvolněná atmosféra
- učitel = plnohodnotný partner, jeho pozice je velmi demokratická
- neustálá komunikace

Prostředí:
- turistická ubytovna Chata pod Kletí
- okolní areál
- les, louka

Garant projektu:
Metodik prevence - Mgr. Zdeněk Pilař
Výchovná poradkyně - Mgr. Anežka Lipplová
TU jednotlivých tříd

Termín:
září - říjen školního roku

Průřezová témata

OSOBNOSTNÍ A SOCIÁLNÍ VÝCHOVA

Rozvoj schopností poznávání

Sebepoznání a sebepojetí

Seberegulace a sebeorganizace

Psychohygiena

Kreativita

Poznávání lidí

Mezilidské vztahy

Komunikace

Kooperace a kompetice

Řešení problémů a rozhodovací dovednosti

Hodnoty, postoje, praktická etika

VÝCHOVA DEMOKRATICKÉHO OBČANA

Občanská společnost a škola

VÝCHOVA K MYŠLENÍ V EVROPSKÝCH A GLOBÁLNÍCH SOUVISLOSTECH

Jsme Evropané

MULTIKULTURNÍ VÝCHOVA

Lidské vztahy

Multikulturalita

ENVIRONMENTÁLNÍ VÝCHOVA

Ekosystémy

Vztah člověka k prostředí

MEDIÁLNÍ VÝCHOVA

Práce v realizačním týmu

6. ročník

Klíčové kompetence
  • 9. Podle svých zkušeností volí nejefektivnější metody a způsoby učení a vědomě je používá.
  • 5. Vysvětlí a uvede příklady, jak poznatky a dovednosti využije v běžném životě.
  • 7. Hledá silné a slabé stránky své práce, poučí se z nezdaru, přijímá rady ke zlepšení i kritiku.
  • 5. Porozumí problému, pojmenuje ho, uvědomí si ho podle svých schopností, zkušeností a řeší problém za pomoci učitele.
  • 3. Z nabídnutých možností volí vhodné způsoby řešení.
  • 7. Vyjadřuje se tak, aby mu ostatní rozuměli, používá pro to jednoznačná a výstižná pojmenování.
  • 5. Přihlásí se o slovo, řídí se pravidly diskuse, která si se skupinou dohodl, v diskusi mluví tak, aby mu ostatní rozuměli.
  • 7. Respektuje pravidla spolupráce ve skupině, neprosazuje svůj názor na úkor jiných, ocení úspěch druhých, při řešení situací se vcítí do jejich role, poučí se z chyb a raduje se ze společného úspěchu.
  • 7. Pojmenuje své emoce v daném okamžiku, omluví se při jejich nezvládnutí ve skupině, používá jednoduché postupy jak zvládat své emoce.
  • 3. Vyslechne názor druhých až do konce, neposmívá se
  • 7. Učí se rozpoznat kvalitní práci a dobře splněný úkol; sám nebo ve spolupráci se spolužáky a učitelem zhodnotí práci ostatních i vlastní práci.