Základní škola Český Krumlov, Za Nádražím 222
Projekty
Z 1
Cíl projektu:
Projekt je určen pro žáky 6. ročníků a učitele, kteří v těchto třídách vyučují.
Cílem seznamovacích setkání je prohloubit v žácích a učitelích vzájemné porozumění a posílit u žáků sebeúctu, zodpovědnost a samostatné rozhodování.
Učíme se vzájemnému pochopení, respektování jeden druhého. Poznáváme zájmy, názory a postoje druhých.
Učíme se komunikovat, řešit konflikty a samozřejmě i porozumět sami sobě.
Prostředky:
- hry a aktivity spojené s postupným vzájemným poznáváním
- modelové situace
- otevřená uvolněná atmosféra
- učitel = plnohodnotný partner, jeho pozice je velmi demokratická
- neustálá komunikace
Prostředí:
- turistická ubytovna Chata pod Kletí
- okolní areál
- les, louka
Garant projektu:
Metodik prevence - Mgr. Zdeněk Pilař
Výchovná poradkyně - Mgr. Anežka Lipplová
TU jednotlivých tříd
Termín:
září - říjen školního roku
Průřezová témata
OSOBNOSTNÍ A SOCIÁLNÍ VÝCHOVA
Rozvoj schopností poznávání
Sebepoznání a sebepojetí
Seberegulace a sebeorganizace
Psychohygiena
Kreativita
Poznávání lidí
Mezilidské vztahy
Komunikace
Kooperace a kompetice
Řešení problémů a rozhodovací dovednosti
Hodnoty, postoje, praktická etika
VÝCHOVA DEMOKRATICKÉHO OBČANA
Občanská společnost a škola
VÝCHOVA K MYŠLENÍ V EVROPSKÝCH A GLOBÁLNÍCH SOUVISLOSTECH
Jsme Evropané
MULTIKULTURNÍ VÝCHOVA
Lidské vztahy
Multikulturalita
ENVIRONMENTÁLNÍ VÝCHOVA
Ekosystémy
Vztah člověka k prostředí
MEDIÁLNÍ VÝCHOVA
Práce v realizačním týmu
6. ročník
Klíčové kompetence
- 9. Podle svých zkušeností volí nejefektivnější metody a způsoby učení a vědomě je používá.
- 5. Vysvětlí a uvede příklady, jak poznatky a dovednosti využije v běžném životě.
- 7. Hledá silné a slabé stránky své práce, poučí se z nezdaru, přijímá rady ke zlepšení i kritiku.
- 5. Porozumí problému, pojmenuje ho, uvědomí si ho podle svých schopností, zkušeností a řeší problém za pomoci učitele.
- 3. Z nabídnutých možností volí vhodné způsoby řešení.
- 7. Vyjadřuje se tak, aby mu ostatní rozuměli, používá pro to jednoznačná a výstižná pojmenování.
- 5. Přihlásí se o slovo, řídí se pravidly diskuse, která si se skupinou dohodl, v diskusi mluví tak, aby mu ostatní rozuměli.
- 7. Respektuje pravidla spolupráce ve skupině, neprosazuje svůj názor na úkor jiných, ocení úspěch druhých, při řešení situací se vcítí do jejich role, poučí se z chyb a raduje se ze společného úspěchu.
- 7. Pojmenuje své emoce v daném okamžiku, omluví se při jejich nezvládnutí ve skupině, používá jednoduché postupy jak zvládat své emoce.
- 3. Vyslechne názor druhých až do konce, neposmívá se
- 7. Učí se rozpoznat kvalitní práci a dobře splněný úkol; sám nebo ve spolupráci se spolužáky a učitelem zhodnotí práci ostatních i vlastní práci.