Autor: Kateřina Sládková, 9. 12. 2013, 23:25
V pondělí 2.12.2013 proběhlo natáčení ve třídách 1. C a 6. C. v
rámci projektu Pomáháme školám k úspěchu, který je jedním z
hlavních projektů Nadace THE KELLNER FAMILY FOUNDATION, rodinné
nadace Renáty a Petra Kellnerových.
V rámci tohoto projektu probíhá pilotáž tzv. čtenářského kontinua,
díky němuž žáci cíleně rozvíjejí různé čtenářské dovednosti. Hodiny
jsou plánovány tak, aby ověřovaly deskriptory (cíle) čtenářského
kontinua a mapovaly pokroky žáků v rozvoji čtenářství. Cílem hodiny
u prvňáků bylo, aby žáci předvídali děj podle ilustrací,
porovnávali s předčítaným textem a pokusili se shrnout, o čem
příběh je.
Děti pracovaly individuálně i ve dvojicích, vyplňovaly pracovní
list a na závěr hodnotily, jak se jim práce dařila.
Cílem hodiny v šesté třídě bylo především vyjádření osobního mínění
o tom, co žák považuje za hlavní sdělení textu.
Japonská pohádka, jejímž hlavním tématem bylo zlodějství, děti
oslovila, což se odrazilo i na jejich výkonech. Pracovaly také
samostatně, ve dvojicích i ve skupině a vzniklé diskuse byly velice
zajímavé.
Po několika minutách v obou třídách děti na kamery zapomněly a byly
přirozené. A tak zatímco u prvňáčků měl pan kameraman se zvukařem
hodně práce, aby zachytili všechny dětské odpovědi, šesťáci
dokázali se svou reakcí počkat na záběr kamery i mikrofonu.
Myslím, že pro nás všechny to byla zajímavá zkušenost a moc
děkujeme pánům kameramanům a zvukaři ze společnosti HERAfilm za
jejich vstřícný přístup.